Gå til innhold

Å blokkere.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For en stund siden spurte ei jente om jeg kunne se etter om en venn vi begge hadde i kontaktlista på msn, var pålogget. Hun var nemlig redd for at han hadde blokkert henne...

Hun må være ganske paranoid. Han er jo vennen hennes liksom... Om han er avlogget en stund, så betyr ikke det at han har blokkert noen.

Jeg har et par ganger fått mail om at noen har sjekket om jeg har blokkert dem. :forvirret: Skjønner ikke hvorfor noen tror at jeg har gjort det...

Hva er vitsen med å blokkere folk egentlig? Kan man ikke bare skrive "Skal vi ikke slette hverandre, vi snakker jo ikke mye sammen allikevel?" hvis det er så viktig..?

Og mange står oppført som "borte", men tar kontakt allikevel.

Greit nok, det gjør jeg selv også. Hvis jeg f.eks driver med skolearbeid, men sitter ved datan, så vil jeg ikke være så tilgjengelig at jeg blir nedtastet av folk. Da står jeg gjerne oppført som "straks tilbake" eller "borte", men hører som regel på musikk og skifter sanger så det vises hos kontaktene mine. Dermed vet de at jeg er der, men at jeg driver med noe som gjør at de ikke trenger å kontakte meg med mindre det er veldig viktig. Da skriver jeg ofte "er her, men... bla bla..." også.

De som er på min kontaktliste er stort sett folk jeg liker og vil ha kontakt med.. Det kan virke som at noen er litt for slepphendt med å gi adressa si til folk, og angrer kanskje senere.

Hva med dere og deres msn-vaner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstartaren
Da skriver jeg ofte "er her, men... bla bla..." også.

Det skriver jeg bak brukernavnet mitt altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Ærlighet varer lengst, jeg prøver å være bevisst når jeg viser at jeg er pålogget, borte og opptatt. Noen av mine venner står konstant på borte, fordi de ikke orker alle som sender mail.

Jeg synes at folk må være tøffe nok til å si ifra at nå ønsker jeg ikke lenger å ha deg i listen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er like greit å bare si ifra. Hvis man først skal gå så langt som å blokkere noen, så vil jo det si at man ikke har planer om å snakke med den personen mer, allikevel. Jeg har bare blokkert en gang, og det var en som nettopp hadde blitt en ex. Slettet samtidig da, riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har blokkert fattern av og til jeg... Og jeg ville ikke akkurat sagt til han at nei nå vil jeg ikke prate mer med deg. Gjør det fordi noen ganger vil jeg ikke ha han ståenes over meg for å overvåke min tid på dataen, ELLER at han skal begynne å mase over livet mitt...

Ellers så blokkerer jeg sånne idioter jeg har greid å askeptere som ikke gjør annet enn å plage meg.

Eller sletter de som aldri sier noe, eller som jeg aldri prater med heller.

De kan jo være interessante en periode, men så er det ikke så interessante mer, eller jeg er ikke interessant mer for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har benyttet meg av blokkeringsfunksjonen på en av mine kontakter. Dette er en som jeg strengt tatt ikke kjenner, men møtte i forbindelse med jobb for to år siden. Vedkommende popper opp og skal "snakke" hver eneste gang jeg er pålogget. Hun har aldri noe å prate om og jeg kuttet ut msn i lange perioder fordi det ble bare styr med denne personen. At jeg sto på "borte" hjalp ikke, da kom det bare "Hallo, er du der?"

Derfor blokkerer jeg.

Har også venninner som har fått de underligste henvendelser fra helt ukjent personer. Når en tyrkisk mann popper opp og spør om du vil selge sex ser jeg at blokkering kan være en god funksjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletter og blokkerer de jeg aldri snakker med alikvel. Gidder ikke ha en masse kontakter på lista som aldri "brukes"

Ser ikke poenget med å si i fra heller, da jeg som sagt aldri snakker med folka. Hverken på MSN eller IRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva er vitsen med å blokkere egentlig?"

Jo. Når det er en eller annen idiot man ikke vil prate med (men som har veldig lyst til å prate med deg), og som ikke greier å ta et hint, da blokkerer man.

Lett og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har en søster på snart 8 som skriver HVER gang hun logger på msn. Når jeg er opptatt/ikke gidder å snakke med henne blokkerer jeg henne for en stakket stund.

Har også blokkert folk jeg ikke lenger snakker med av ulike årsaker. Er man uvenner, så er man uvenner. Å skulle ta kontakt med de i ens ærend for å meddele at man i tillegg akter å slette og blokkere de fra msn kan jeg ikke helt se poenget i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en tyrkisk mann popper opp og spør om du vil selge sex ser jeg at blokkering kan være en god funksjon. :)

Det har jeg aldri vært utsatt for på msn - det tror jeg faktisk ikke er mulig. Men, da jeg hadde ICQ var det et salig strev når jeg logga meg på og ørten meldinger dukka opp fra all verdens kanter. Ble litt mer dreven og gikk inn på innstillinger så jeg slapp der jevla maset, men titt og ofte ramla det inn tullinger a la typer fra f.eks Marokko som skrev bl.a "me boy 22 marocco. U marry me please?????"

Hvis jeg ikke svarte eller bare sa "No thanks" fikk jeg til svar "U bloody rasist and whore"

Akk ja...

Så jeg sletta ICQ'en etter mye tøv - og endel rykter og slikt vedr virusspredning via det chatteprogrammet.

MSN derimot har jeg aldri hatt no' problemer med - både mht virus ei heller giftesyke marokkanere.

Nuvel - noe OT - men mht blokkering så har jeg slettet hvis jeg ikke hører tøddel fra folk selv når jeg sender en beskjed med "hei og hå, hvordan går det..?" Skriver bare "siden vi ikke har kontakt lenger via MSN ser jeg ikke noen vits i at vi står på hverandres MSN. Ha et godt liv - ta vare på deg selv. Hilsen ....."

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolce
Sletter og blokkerer de jeg aldri snakker med alikvel. Gidder ikke ha en masse kontakter på lista som aldri "brukes"

Ser ikke poenget med å si i fra heller, da jeg som sagt aldri snakker med folka. Hverken på MSN eller IRL.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg står alltid på opptatt. Likevel er det masse masefolk. De som jeg svarer, vet det ikke er dem jeg mener, men når det gang på gang på gang er mas, har jeg ikke noe annet valg enn å blokkere for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Jeg har blokkert den nye kjæresten til eksen min - ettersom hun fortsatte å skrive masse dritt til meg om at hun var så redd for at jeg skulle prøve meg på han; det gadd jeg ikke, og det sa jeg til henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...