Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man tar veps med støvsugeren - dør de med en gang da eller kan de krype ut?

*hilsen en med vepseskrekk*

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hm, dette lurer jeg også på, men mer når det gjelder edderkopper

*edderkoppskrekk*

Skrevet
Hm, dette lurer jeg også på, men mer når det gjelder edderkopper

*edderkoppskrekk*

:ler:

Ikke meningen å le av deg, men det er deilig å tenke på at jeg ikke er alene ;)

Skrevet (endret)

Fant denne så den legger jeg ut her jeg:

Stukket av veps

Slik behandler du vepsestikk:

Kilde:www.helsenett.no

Bevar roen, forsøk ikke å løp panisk av gårde.

Hold den stukne legemsdelen i ro og om mulig hevet, dette vil kunne bidra til å redusere en hevelse.

Fjern brodden forsiktig ved å trekke den ut.

Bitt- og stikkstedet kan kjøles ned med en isbit eller kaldt vann.

I de fleste tilfellene er dette nok.

Hevelsen og smertene forsvinner i løpet av noen timer.

Mot smerter kan du bruke Lidocain-salve som du kan får reseptfritt på apoteket.

Sitatet er forkortet. Dere kan lese resten her. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi materiale med kopirett. Se også Kopinors regler.

Hannen -mod

Endret av Hannen
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel helt åpent inn til støvsugerposen, tror ikke det er noe ventil/klaff som luften og støvet må igjennom, så de kan nok krype ut igjen ja.

Skrevet

Vel, foreløpig har de ikke kommet ut igjen

Skrevet

Du kan være sikker på at de er sinna når de kommer ut ;)

*men de finner neppe veien ut*

Gjest gjest1
Skrevet
Det er vel helt åpent inn til støvsugerposen, tror ikke det er noe ventil/klaff som luften og støvet må igjennom, så de kan nok krype ut igjen ja.

Kanskje på tide å finne opp en sllik ventil/klaff på støvsugere syns jeg! Har så stort håp om at edderkoppene aldri kommer ut igjen, men etter dette svaret så står nok støvsugeren utendørs når jeg er ferdig! *hutre*

Skrevet

Vepsen har nok svimet av i allefall så det tar nok en god stund før den er på vei ut.

Skrevet

Jeg har en lukke-klaff på min støvsuger, så ingenting kan krype ut igjen om de først går inn!! :sjarmor: Før hadde jeg et lokk jeg satte på støvsugertuten! (Jeg fant et i gummi som passet perfekt!)

*Også edderkoppskrekk* ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har en lukke-klaff på min støvsuger, så ingenting kan krype ut igjen om de først går inn!!  :sjarmor:  Før hadde jeg et lokk jeg satte på støvsugertuten! (Jeg fant et i gummi som passet perfekt!)

*Også edderkoppskrekk*  ;)

hm, kanskje det var en god ide!

Menne du... Har du en dyr støvsuger du kanskje? Jeg vil også ha en støvsuger med lukkeklaffe! Jeg vil ha ny i det hele tatt, den vi har er pitteliten, og jeg hater den. brrr

Ville det vært rart om jeg spør i butikken etter støvsuger med lukkeklaffe? Kanskje litt vanskelig på fransk men... hihi...

et anna spørsmål.... Vil edderkoppen dø inni der? Eller er det slik at når det er på tide å bytte pose så kan de sprette frem? Kanskje jeg skal overlate det til typen, så slepper jeg bekymre meg :sjarmor:

Skrevet

Altså, jeg har hverken vepse-eller edderkoppskrekk, men jeg liker dem ikke...

Så når jeg støvsuger bort biller, edderkopper eller vepser lar jeg støvsugeren gå litt, i den tro at de blir så svimle og at de besvimer og tilslutt dør av "sugingen".

Det stemmer helt sikkert ikke med virkeligheten, men jeg lar meg selv eve i denne troen. :)

Skrevet
Du kan være sikker på at de er sinna når de kommer ut ;)

*men de finner neppe veien ut*

Ikke skrem meg. Jeg vil de skal døøøøøøø!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest gjest1
Skrevet
Dakar beibiveps :(

de du kaller beibeveps er faktisk ganske så nasty!! det har jeg fått merke et par ganger! fysj å fy.

*hateveps*

Skrevet
hm, kanskje det var en god ide!

Menne du... Har du en dyr støvsuger du kanskje? Jeg vil også ha en støvsuger med lukkeklaffe! Jeg vil ha ny i det hele tatt, den vi har er pitteliten, og jeg hater den. brrr

Ville det vært rart om jeg spør i butikken etter støvsuger med lukkeklaffe? Kanskje litt vanskelig på fransk men... hihi...

Jeg har en Lux 1 Royal. (Het vel Elektrolux tidligere.) Den var rimelig kostbar ja... (13.000.) Men verdt det synes vi, med en kar i huset som har et snev av astma. Den er virkelig god. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har en Lux 1 Royal.  (Het vel Elektrolux tidligere.)  Den var rimelig kostbar ja... (13.000.)  Men verdt det synes vi, med en kar i huset som har et snev av astma.  Den er virkelig god.  :)

HOLY CRAP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fins det alvorlig talt støvsugere til den prisen??!?!?! Er det en sånn monstermaskin med alt dette eller?

Huff, håper det fins noen litt rimeligere med denne klaffen.......

Skrevet
HOLY CRAP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fins det alvorlig talt støvsugere til den prisen??!?!?! Er det en sånn monstermaskin med alt dette eller?

Huff, håper det fins noen litt rimeligere med denne klaffen.......

:ler: Jupp, den har alle finesser og duppeditter man kan tenke seg! Det eneste den ikke takler er vann!

Skrevet
Ikke skrem meg. Jeg vil de skal døøøøøøø!!!!!!!!!!!!!!!

Ialle tegneflmene jeg har sett, er bier /veps utrolig smarte

og rasende hevngjerrige.. :sjarmor:

*men det er jo bare tegnefilmer ;) *

Gjest gjest1
Skrevet

i går var det en veps som så ut som den siktet seg inn på meg. Den sirkulerte med brodden mot meg. Jeg bannet litt til den før jeg geleidet den ut med et donald duck & co! Det gikk bra. Kan det ha noe å gjøre med at jeg har sort og gul stripete topp på meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...