Gå til innhold

Hvor ofte vanne busker?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Har en balkong med busker i store potter.

De er syke, så en gang i uken sprayer jeg de med middel.

Men lurer litt på hvor mye og hvor ofte jeg skal vanne de?

Det er varmt her, sola skinner hver dag, med 35 grader i skyggen ca, så vil tro at vannet i plantene forsvinner fort (vanner de om kvelden såklart).

Høres det greit ut å vanne de litt så det er fuktig hver kveld?

Eller blir det for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Stikk fingern langt ned i jorda og kjenn!

Jeg har ikke erfaring med balkongvanning, men JA, nå som det er så varmt kan det være de trenger vann hver dag! Hva slags "syke" er de? Det er ekstremt stress for en plante å være syk og være utsatt for tørke/ekstrem varme. Er det drenering i bunnen av kassa slik at overflødig vann renner ut? I så fall ville jeg prøvd å gjennomvannet skikkelig et par gnanger i uka, så det var søkkvått. Da behøver du ikke vanne hver dag (bedre å vanne litt sjeldnere, men grundig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hm, bytta om på noen planter her om dagen, og den ene kassa hadde to hull i bånn.

Vet ikke om de andre pottene da, det er to forskjellige typer. men kan vel bare kjenne etter...

De har noen små små dyr (ligner på bittesmå hvite mark) av noe slag på seg (både på blader og stammer) som dreper planten helt, vi tok med en bit til sånn plantedoktor som ga oss det vi trengte for å bli kvitt det. Det hjalp på de fleste bortsett fra to busker. Og har klipt vekk alle døde blader, regner med det var det riktige å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...