Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er litt forvirret ang. studiepoeng her....

Dersom jeg f.eks. har en samlet karakter på 5,0 fra videregående og deretter tar et årsstudium/kurs eller lignende som tilsammen gir 60 studiepoeng, vil da min samlede karakter bli 5,6 eller 5,06?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får tre poeng for et fullført og bestått år på universitetet.

Da vil du ha et snitt på 5,3 eller 53 poeng om du vil. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ah, så man teller ikke antallet studiepoeng på annen måte enn at 60 studiepoeng tilsvarer et fulltidsstudium? Så 30 studiepoeng=et halvt år eller 50% deltid over ett år=1,5 poeng lagt til karakteren?

Skrevet
Ah, så man teller ikke antallet studiepoeng på annen måte enn at 60 studiepoeng tilsvarer et fulltidsstudium? Så 30 studiepoeng=et halvt år eller 50% deltid over ett år=1,5 poeng lagt til karakteren?

Jepp. Men der stopper det, du får ikke feks 0.75 for 15 studiepoeng.

Gjest Gjest
Skrevet

Denne diskusjonen hiver jeg meg på, for her er også jeg forvirret.

Jeg fullfører snart en treårig utdannelse, høgskoleutdannelse. Da får jeg 180 studiepoeng (60 for hvert år).

Fra videregående har jeg et snitt på 4,3.

Vil de si at når jeg nå er ferdigutdannet vil jeg ha 5,2 i snitt?

Og når og hvor mye får man i alders poeng? Jeg er 21 nå, 22 når jeg fullfører.

Skrevet

Tror nok at man kun får for det ene året på universitetet. I mitt tilfelle har jeg et år på universitet og et års førstegangstjeneste, og jeg fikk kun poeng for det ene for man kunne ikke få for begge.

Skrevet

Glemte alderspoengene. Man får to poeng hvert år fra fylte 20. Maks 8 tilsammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Så selv om man f.eks. tar en profesjonsutdannelse eller lignende utdannelse over 5-6 år, så får man kun 3 studiepoeng...?

Skrevet

Vet ikke hva du skal bruke poengene til, men vil bare legge til at ved opptak på medisinstudiet får man ikke alderspoeng, men man kan i gjengjeldt ha opptil 12 tilleggspoeng for utdanning/førstegangstjeneste/relevant praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...