Gå til innhold

Transport fra Murcia flyplass til Alicante


Arielle

Anbefalte innlegg

Vi skal til Alicante, og skal da lande på Murcia flyplass, som ligger ganske langt ute i gokk. Det står på nettsida at det ikke går noen busser eller kollektiv transport derfra.. stemmer det? Og hvilket alternativ vil dere anbefale å bruke? Taxi eller leiebil eller andre alternativer (som vi ikke vet om enda)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke SÅ fryktelig langt til Murcia da. Hvis dere skal dra hjem fra Murcia også, så ville jeg nok vurdert en leiebil. Da har dere transport mens dere er der.

Kjenner ikke til kollektivtilbudet fra flyplassen, men synes at det høres veldig rart ut om det ikke går en eller annen buss til f.eks Torrevieja. Derfra går det i alle fall busser til Alicante ganske ofte. Så et alternativ er jo å ta Taxi dit eller til et annet sted som har bedre kollektivtilbud.

Edit: Her ser det ut til at tilbudet er ganske greit fra Murica forresten.

Endret av Lea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Murcia flyplass ligger ikke i byen Murcia.. hadde det bare gjort det, hadde det jo vært greit. Den ligger ved kysten sør for Alicante.. Altså laaangt fra byen Murcia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium

Klarer dere dere uten leiebil i Alicante? Det gjør ikke vi. Lander som regel i Alicante, men leier bil på flyplassen.

Jeg har landet i Murcia en gang, da ble jeg hentet på flyplassen av foreldrene mine. Søsteren min landet der ifjor, og leide bil.

Taxi er jo en mulighet. Taxi fra Alicante til Albir koster ca. 500 kroner, og Murcia-Alicante er vel omtrent like langt. Så hvis du likevel kan ha bruk for bil under oppholdet, er leiebil å foretrekke, det kommer på ca. 1000 kroner uken for en liten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men problemet er bare at vi ikke vet hvilke parkeringsmuligheter vi har der vi skal bo.. Klarer oss uten bil? gjør man ikke det? vi skal bo sentralt, 100 m fra stranda, og så går det vel kollektivtransport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...