Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #21 Skrevet 23. juli 2006 Så klart ingen tar skade av så et ett nakent mennekse på stranda. Men nå er det faktisk ikke naturlig å stå naken blandt folk i vår kultur. Greit nok at det er tillært, men slik er det med mange andre ting også, og slik har det alltid vært. Det koster lite å dekke seg til når man skal skifte. ← Enig.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #22 Skrevet 23. juli 2006 Jada, det koster lite å dekke seg til, men det koster ikke så mye å se en annen vei tre sekunder heller, eller å lære seg og ikke henge seg opp i alt mulig uvesentlig hele tiden.
K.A. Skrevet 23. juli 2006 #23 Skrevet 23. juli 2006 Når det er snakk om å "dekke seg til" begynner jeg å tenke på kulturer hvor kvinner skal dekkes fra topp til tå. Her i Norge synes vi generelt sett ikke noe om burka-føring, men blir likevel sjokkerte når vår tillærte nakengrense blir krysset. Det er ikke mye forskjell på folk. Vi har folk som synes nakenhet er helt naturlig og ikke noe å skamme seg over; vi har folk som synes enkelte kroppsdeler er "frekke" og synes de skal tildekkes, og vi har folk som synes flere kroppsdeler er "frekke" enn vi synes. Alle er skråsikre på at nettopp de har rett. Selv synes jeg man skal gjøre som romerne når man er i Rom, men lar meg rett og slett ikke sjokkere av noe som ikke er til skade for folk, uansett hvor mye det skjærer med øvrigheten.
afr0dite Skrevet 23. juli 2006 #24 Skrevet 23. juli 2006 Hvor mye dekker egentlig en bikinitruse hvis vi skal se rasjonelt på det? Sprekken mellom rumpeballene og evt en dusk av hår foran dersom det er den siden man ser.. Ellers synes jo hele kroppen veldig godt i badetøy, og det var vel ikke som om dama brettet ut og flerret åpen alle detaljene regner jeg med. Tenker man etter, så ser man egentlig ingen ting i de sekundene det tar fra trusa faller og til bikinutrusa på... ← For en livlig beskrivelse!! Lurer på en ting.. TS påstår at ingen visste hvor de skulle se og at h*n i det minste stirret ned i boken sin... Men, hvis ts så ned i boken sin, hvordan kan h*n vite hvor alle andre så? Ellers tenker jeg og som Mysan.. Hvor mye dekker egentlig en bikini? Man bør ikke bli så fryktelig overrasket over at det faktisk er et kjønnsorgan bak den lille tøylappen! Se en annen vei og la det gå! Grenser for hva man skal henge seg opp i! Blir like rart som folk som bare ikke tåler at små barn spiser mat fra mamma's bryst. DET ER SÅNN VI ER SKAPT!! Og hvis man skal snakke om å vise seg/blotte seg, så er det da virkelig mer påtrengende med de solariumsslavene som strutter rundt, kun i ført hvit stringbikini og silikonpupper!!
Gjest #Spidergirl# Skrevet 23. juli 2006 #25 Skrevet 23. juli 2006 Mange forskjellige svar også ein god del med god innlevelse.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #26 Skrevet 23. juli 2006 Jeg hadde ikke skiftet sånn selv, men jeg er kanskje i overkant sjenert. Jeg hadde ikke brydd meg om andre gjorde det. Dette er jo noe som er over på et par sekunder.
Malama Skrevet 23. juli 2006 #27 Skrevet 23. juli 2006 Det er faktsik blotting selv om det er en dame. Hadde det vært en mann som blottet seg slik hadde sikkert en eller annen ringt politit (og hatt rett til det blotting er ulovlig). Og denne tråden full av svar om blotting og "perverse, gamle griser". Loven er lik for alle, og blotting er heller ikke lov for kvinner. Med mindre det er en nudist/naturist-strand, så skifter man under et håndkle eller en stor t-skjorte. Det er kanskje ikke slik at bikinien skjuler mye eller at vi tar skade av å se hva som er under bikinitrusa hennes, men adebuksa til enkelte menn skuler heller ikke så mye, det vil ikke si det samme som at flertallet av oss ville akseptert at han tok den av på stranden. 1
Cata Skrevet 23. juli 2006 #28 Skrevet 23. juli 2006 Synes ikke det virker så enkelt å dekke seg til med et håndkle jeg. En hånd til å holde håndkleet sammen i siden og to hender for å hale opp trusa eller kneppe BH'en. 1+2 = 3. Jeg har ikke tre hender....... Og , for ordens skyld, damen på stranda var ikke meg. Siden jeg ikke har funnet noen praktisk løsning på "kle meg om problemet" så labber jeg til bilen iført våt bikini.....
Malama Skrevet 23. juli 2006 #29 Skrevet 23. juli 2006 Man kan FESTE et håndkle rundt seg når man skal trekke opp bikinitrusa. Da ternger man ikke tre hender. Ellers er det mye man kan gjør under en stor t-skjorte også. I alle fall mener jeg å huske det fra barndommens "skiferier" på stranda. Nå for tida bader jeg ikke så mye, og soltørker somregel bikinien på meg før jeg trekker klær utnpå og går hjem (og putter hele greia til vask, både bikini og småvåt t-skjorte/shorts) Øve det hjemmepå badet med å fest et håndkle rundt deg etter dusjen?
Cata Skrevet 23. juli 2006 #30 Skrevet 23. juli 2006 (endret) Håndklær som festes rundt min midje har en tendens til å ende på golvet før jeg for sukk for meg (eller bytta fra bikinibukse til truse for den del). Og XL T-skjorte blir for snaut til heldekkende bruk.... Endret 23. juli 2006 av Cata
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #31 Skrevet 23. juli 2006 Det er faktsik blotting selv om det er en dame. Hadde det vært en mann som blottet seg slik hadde sikkert en eller annen ringt politit (og hatt rett til det blotting er ulovlig). Og denne tråden full av svar om blotting og "perverse, gamle griser". Loven er lik for alle, og blotting er heller ikke lov for kvinner. Med mindre det er en nudist/naturist-strand, så skifter man under et håndkle eller en stor t-skjorte. Det er kanskje ikke slik at bikinien skjuler mye eller at vi tar skade av å se hva som er under bikinitrusa hennes, men adebuksa til enkelte menn skuler heller ikke så mye, det vil ikke si det samme som at flertallet av oss ville akseptert at han tok den av på stranden. ← Jeg for min del hadde tålt og se en mann skifte uten håndkle også uten å få anfall. Jeg synes ikke mannekroppen er noe mer skremmende enn kvinnekroppen. Ellers gjør jeg som Cata - jeg har bikinien under klærne og jeg reiser våt hjem dersom jeg ikke rekker å tørke før jeg går i bilen... bortsett fra at jeg ikke er på stranda lenger da, men altså...
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #32 Skrevet 24. juli 2006 Folk bør blotte seg mer. Det er morsomt å se på
Gjest Tyr Skrevet 24. juli 2006 #33 Skrevet 24. juli 2006 Ikke like morsomt som å se damer strevende i 10 minutter med et håndkle som blåser både hit og dit og først blotter puppen og så baken, mens de hopper rundt på ett ben og sliter med å få rullet opp badedrakten som er stuck under høyre rumpeball. "Håndkledansen", sommerens nye slager ← Jo det hadde jeg syntest vært morsomt å se på. *humre for meg selv*
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #34 Skrevet 24. juli 2006 Joho! :D Håndkledansen er da morsomt for meg, se mitt navn, mennekse :O
Gjest Chrizzy Skrevet 24. juli 2006 #35 Skrevet 24. juli 2006 Da jeg var i karibien var det en bølge som tok en dame. Den kasta hun rundt så hun mista overdelen, og bikinitrusa la nedpå lårene. Hun havnet sittende på bakken. Jeg synes folk skal passe seg for slike løse bikinier, tenk at vi måtte se på puppene og alt...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #36 Skrevet 24. juli 2006 Hvorfor stå og stresse og styre med et håndklerundt seg, kun for at ingen skal få se en flik av kroppen vi alle har? Ingen får traumer av å se ei rumpe. ← Jeg vil selv bestemme om jeg ønsker å se glyfso til et annet kvinnemenneske. Det er naturlig å drite og, men du behøver ikke gjøre det offentlig! De som vil flekke av seg alle klærne kan komme seg til en nudiststrand.
Gjest #Spidergirl# Skrevet 24. juli 2006 #37 Skrevet 24. juli 2006 På vår strand har dei omkledningsrom også. Sikkert pågrunn av at folk skal slippa å dansa "håndkledansen" Det er ikkje det at eg er prippen men det er vel det at eg veit med meg sjølv at eg aldri kunne skifta sånn. Men eg dør jo ikkje av å sjå ei naken rompa.........Eg tar biknien under kledna og skifte den av når eg kjem heim.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #38 Skrevet 24. juli 2006 Ikke like morsomt som å se damer strevende i 10 minutter med et håndkle som blåser både hit og dit og først blotter puppen og så baken, mens de hopper rundt på ett ben og sliter med å få rullet opp badedrakten som er stuck under høyre rumpeball. "Håndkledansen", sommerens nye slager ← Har sett den en del ganger, ja! Og lurer på en ting. For jeg liker ikke å se andre folk nakne- men herregud, når man skifter på en strand tar det maks 20 sekunder. Hvem gidder å bry seg?
Cata Skrevet 24. juli 2006 #39 Skrevet 24. juli 2006 Joho! :D Håndkledansen er da morsomt for meg, se mitt navn, mennekse :O ← Holder du kurs i håndkledans? Regner med du behersker kunsten til fullkommenhet.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #40 Skrevet 24. juli 2006 Om man skifter hurtig og diskret, bryr det meg null og niks hverken om menn eller kvinner dekker seg til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå