Gå til innhold

Primolut N

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har et par spørsmål om disse pillene. De skal jo tas 3 dager før mens. Og når man slutter får man mensen etter 2-3 dager. Men hva hvis man tar feil ang. når man skal ha Tante.

Hvis man tar de første par pillene, men så kommer mensen. Bør man da slutte med pillene, eller vil det fremkallen en ny mens 2-3 dager senere?

Og: Hva om du tar pillene fordi du tror du skal ha mens, mens den i virkeligheten først kommer om et par uker. Vil man da få både den kunstige mensen først (fremkalt av piller) og så den virkelige to uker etterpå?

Dere sier sikkert spør en lege, men det har jeg faktisk gjort og hun kunne ikke svare :) så lurer på om noen har erfaring personlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg antar at du vil utsette fordi du skal ut og reise eller liknende, men det virker ikke som du har regelmessig mens (ettersom du skriver "Hva om du tar pillene fordi du tror du skal ha mens, mens den i virkeligheten først kommer om et par uker"). Har ikke noen erfaring med akkurat det, men hvis du tar pillene, si tre dager før forventet mens, så skal du være rimelig sikker til du har tatt alle pillene. Husker ikke helt hvordan det fungerer, men det er vel sånn at mensen kommer et par-tre dager etter du har tatt alle pillene, slik at du ikke vil få "kunstig" mens og så den virkelige to uker etterpå. Det er mulig jeg tar feil, men man får ikke kunstig mens av primolut, man forsyver den man allerede venter. Med andre ord, når du har avsluttet pillene får du den mensen du skulle hatt mens du gikk på pillene. Det er ikke snakk om noen kunstig mens, og du forsyver da syklusen din.

Mulig jeg tar feil, men da jeg tok primolut for et par år siden, mener jeg å huske at det var sånn.

Endret av Frøken Freken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...