Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Jeg utdanner meg innen regnskap og har brukt 2 regnskapssystemer tidligere. Har skjønt at SAP er vanlig i bruk, men det har jeg aldri vært borte i. Så dere som jobber med regnskap, hvilke regnskapsprogrammer har dere brukt, og hvilken erfaring har dere med dem (lett/vanskelig å sette seg inn i osv)? Hvilke er de mest utbredte programmene innen ulike bransjer?
LilleLy Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har jobbet på Løsning 1, men det er ganske sjeldent nå til dags. I tillegg har jeg tidligere også jobbet noe med et svensk program som går på mac, også ganske sjeldent. Både Visma, SAP og Agresso er vel blant de vanligste for tiden, men jeg har ingen erfaring med disse..
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har jobbet med Mamut, Visma, Agresso, Ergosoft, SAP, Micro80. Agresso og SAP er store, Agresso mye brukt i offentlig sektor. SAP er mye brukt i handelsbedrifter, og i internasjonale konsern. SAP er tungt å lære, lite brukervennlig, gir lite handlefrihet, men har et veldig bra logistikksystem. Agresso er brukervennlig, lett å tilpasse for de ulike bedriftene uten for mye hjelp av konsulenter. De andre systemene er små, og har mange svakheter, men er lette å lære, og logisk oppbygd. Hvis man kan et av disse systemene ordentlig, er det min erfaring at det er lett å forstå de andre, kanskje med unntak av SAP.
Malama Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Vi bruker oracle Som i grunnen ikke har vært vanskeligå lære seg, slett ikke, men krever konsuleter for tilpassning da. Og nok er mye å lære seg for de som jobber på systemsiden. (ikke noe for små bedrifter akkurat, men jeg jobber i det offentlige) Tror ikke dette er mye brukt rundtomkring egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Jeg syntes SAP var fabelaktig, lett når man først har lært det (har benyttet det til lønn/personal og regnskap 1. ledd). Litt vel mange muligheter kanskje, men man må jo ikke lære seg det man ikke har bruk for. De fleste jeg kjenner med litt økonomisk utdannelse og jobb elsker SAP, og det er bra å ha på CV'n sdammen med Agresso (som jeg dessverre aldri har brukt).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå