Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har et litt rart `problem` Jeg klarer ikke å få inn en tampong! Har prøvd mange ganger, men det er bare stopp.. Jeg er 24 år, har fast partner og ingen problemer med å ha samleie, og har også født et barn! Men å få inn en tampong...Å neida.. Så til dags dato har jeg aldri brukt tampong under mensen.. Prøver jeg å forklare dette til venninner, kikker de bare dumt på meg..
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2006 #2 Skrevet 22. juli 2006 Kikker litt rart på deg selv her når jeg leser Har du prøvd med en minitampong kanskje? Har du fulgt bruksanvisningen som følger med ob pakken? Det er heidundranes enkelt, du bare dytter den inn (litt bakover i skjeden) til den "glir" på plass... Men dette har du sikkert hørt før Merkelig at noen ikke får til det?
Velvet Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har samme problem. Selv med tamponger med innføringshylser. Jeg må faktisk legge meg ned for å få det til. Hvis jeg er på offentlige toaletter kan jeg selvfølgelig ikke legge meg ned så da stikker jeg den inn så langt det går og håper det holder til jeg kommer meg hjem. Men det er fryktelig ubehagelig å kjenne at den ikke er ordentlig på plass.
Gjest Pet Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 Har du prøvd Tampax eller andre tamponger med innføringshylse?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 Hehe..har prøvd de minste ja.. Tror det er mer psykisk, at jeg spenner meg fordi jeg ikke er vant med å ha noe oppi meg bortsett fra under sex da.. Nesten flaut dette her
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 Hehe..har prøvd de minste ja.. Tror det er mer psykisk, at jeg spenner meg fordi jeg ikke er vant med å ha noe oppi meg bortsett fra under sex da.. Nesten flaut dette her ← kanskje neste gang du prøver, prøv så godt du kan å slappe av? Har et par ganger hvor tampongen ikke vil på plass, men som regel så glir den rett inn. Kanskje du er tørr, at det gjør vondt?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #7 Skrevet 22. juli 2006 Jeg hadde samme problemet, men fikk det til ved å stå med en fot oppå doet mens jeg førte den inn. Det var enklere da.
LilleBille Skrevet 22. juli 2006 #8 Skrevet 22. juli 2006 Tampong med innføringshylse - og et ben på toalettet gjør det veldig mye enklere å få det til. Det er også viktig at du ikke er for tørr. Vet at en del anbefaler litt glidekrem el. på tuppen. Jeg synes det er utrolig kronglete med tampong uten innføringshylse - men med hylsekan den jo dyttes "langt opp" før du skyver tampongen inn - så da kommer den og på plass mye lettere.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #9 Skrevet 22. juli 2006 Kanskje det funker hvis mannen din setter den inn Har ellers ingen gode råd. Men lurer på hvorfor offentlige toaletter er så trange at man nesten ikke får bena fra hverandre
LilleBille Skrevet 22. juli 2006 #10 Skrevet 22. juli 2006 Men lurer på hvorfor offentlige toaletter er så trange at man nesten ikke får bena fra hverandre ← Det er sikkert for at de skal unngå at noen driver med skifting og sånn .. for da slipper de hvertfall det griseriet...
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2006 #11 Skrevet 22. juli 2006 Jeg er omvendt, at jeg spenner meg låst når jeg skal ha sex. Da hjelper det å jukke på til jeg åpner meg. Men det blir kanskje litt søkt å jukke med en tampong?
kitekatt Skrevet 22. juli 2006 #13 Skrevet 22. juli 2006 (endret) Jeg har et litt rart `problem` Jeg klarer ikke å få inn en tampong! Har prøvd mange ganger, men det er bare stopp.. Jeg er 24 år, har fast partner og ingen problemer med å ha samleie, og har også født et barn! Men å få inn en tampong...Å neida.. Så til dags dato har jeg aldri brukt tampong under mensen.. Prøver jeg å forklare dette til venninner, kikker de bare dumt på meg.. ← Kan ha litt problemer enkelte dager under menstruasjonen. var værre før jeg fødte barn. Jeg tror det har noe med at livmoren synker litt ned under mens, og at man liksom har litt "nedpress" (det er spesielt første dagen når jeg har menssmerter) da pleier jeg forsøke igjen noen timer senere evt. dagen etter, så går det stort sett bra Endret 22. juli 2006 av kitekatt
honey21 Skrevet 22. juli 2006 #14 Skrevet 22. juli 2006 Noen ganger blir jeg tørr av å ta ut en tampong, og da kan det være vanskelig og vondt å sette inn en ny. Da velger jeg heller å bruke bind/truseinnlegg i en liten stund slik at skjeden blir litt fuktig igjen, og da går tampongen inn. Det kan jo hende du er litt tørr?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #15 Skrevet 22. juli 2006 jeg får aldri til å sette ob rett på plass, får den ikke langt nok inn. Men med tamponger med innføringshylse går det fint
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #16 Skrevet 23. juli 2006 jeg har hatt det samme problmet. men plutselig bang så sklei den rett inn for en befrielse. men jeg har flere venninner som har det samme problemet, det er ikke noe merkelig. så ikke tenk det. jeg prøvde litt frem og tilbake, og plutselig en dag var den inne. det hjelper å stimulere seg selv litt først. selv om det kanskje ikke er det første man vil når man er midt under mensen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå