Gå til innhold

HIV-test

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For noen år siden hadde jeg en svært risikofylt adfersel med tanke på HIV-smitte. Etter at jeg hadde skjerpet meg tok det lang tid før jeg turte å teste meg, men da jeg endelig gjorde det var resultatet negativt. Jeg tok både en hurtig og en ordinær test, fra samme blodprøve. En stund slo jeg meg til ro med dette, men nå har frykten for å være smittet kommet fullt tilbake. Kroppen føles elendig, og jeg har en del diffuse symptomer som kan dukke opp ved HIV-smitte. Det kommer til å ta lang tid før jeg tør å ta en ny test hos legen... Jeg utsetter selvsagt ingen for smittefare i mellomtiden, hvis noen skulle lure på det.

Kan det tenkes at testen(e) var falskt negative, så jeg faktisk er positiv? Hvor sikre er disse testene?

Jeg er redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nok tro at testene er ganske så sikre, men om du er redd ville jeg uansett tatt en ny. Om ikke annet enn for å få roet nervene.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg tror det er lett å innbille seg diverse symptomer på det man frykter mest så du kan nok bare slappe av og stole på de blodprøvene. :)

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet
Jeg vil nok tro at testene er ganske så sikre, men om du er redd ville jeg uansett tatt en ny. Om ikke annet enn for å få roet nervene.

Enig. I tillegg vil jeg bare si at det HIV ikke smitter veldig lett. Grunnen til at det snakkes og advares så mye, er at HIV er så farlig og det finnes ennå ingen kur.

Diffuse symptomer kan være veldig mye forskjellig. Jeg ville nå fått tatt en sjekk av andre grunner også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...