Gå til innhold

Florida neste vår


Apple-

Anbefalte innlegg

Vi har planer om å reise til Florida neste vår, og har tenkt å begynne å planlegge og booke ca september i år.

Jeg tenkte bare jeg skulle gå inn og sjekke litt priser for å prøve å få et bilde av kostnader for oss, og begynte å sjekke flypriser

:overrasket::overrasket::overrasket:

Det billigste jeg fant var rett i underkant av 20 000 for to voksne og to barn, det er jo en snittpris på 5' pr hode! Da var det i tillegg to mellomlandinger, noe som er heeelt uaktuellt med to unger og 14 kofferter på slep... :sjokk:

Er det bare jeg som syns dette er sjokkerende dyrt mange måneder i forveien? :klø:

Vi hadde tenkt å bestille 6-7 mndr i forveien nettopp fordi vi da trodde vi skulle slippe billigere unna...

Noen som har erfaring med dette? Vil prisene se annerledes ut om et par, tre måneder?

Og vi har jo ikke engang reist på årets ferie ennå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ganske vanlige priser desverre... Det hender det er billigere når de kjører kampanjer rundt juletider f eks. Dere kan jo vente litt til og se. Og mellomlande må du regne med at du må når du skal så langt som til Florida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Å bestille lang tid i forveien betyr ikke at man får veldig billige billetter. I noen tilfeller så kan det være bedre å vente til det nærmer seg å se om de har spesielle kampanjer. Vi reiste til Miami for noen år siden i oktober...og det er vel skikkelig lavsesong og da betalte vi 4500 kroner per billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist til Florida flere ganger før, og har aldri betalt mer enn rundt kr 4 500. Barn betaler jo ca 30 % mindre, så jeg hadde ikke regnet med 20 000...

Var vel kanskje litt naiv da jeg trodde det var billigere å bestille lang tid i forveien :sjenert:

Har forøvrig aldri hatt mer enn én mellomlanding til Florida, det hadde jeg regnet med hele tiden, men det er langt derfra til to når man reiser med to barn og et tonn med bagasje.

Noen som har noen idé om hvor kort tid i forveien man kan bestille uten at det begynner å bli "risikabelt"? Regner med å reise i april eller mai.

Puh, ser at dette blir mer jobb enn jeg trodde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette skjønte jeg egentlig ikke så mye av.

Prisen tilsier en snittpris på 2500,- pr pers hver vei. Er det så dyrt på rutefly da?

Ikke skjønner jeg problemet med 14 (??) kofferter i forbindelse med mellomlandinger heller, dere skal da ikke ha dem med inn op flyet og bære dem rundt selv. Bagasje blir booket fra den flyplassen du reiser fra og helt frem til den flyplassen dere skal til til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har reist til Florida flere ganger før, og har aldri betalt mer enn rundt kr 4 500.
Så da blir forskjellen kr 250 pr pers pr vei? Kan ikke helt skjønne at det er så rart at også flypriser og avgifter har en prisøkning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
et tonn med bagasje.
Hvordan booker du egentlig, som driver og drar rundt på bagasjen din under mellomlanding?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blære ikke reg
Hvordan booker du egentlig, som driver og drar rundt på bagasjen din under mellomlanding?

Hvis hun mellomlander i USA så er hun nødt til å hente bagasjen, ta den med gjennom tollen og så få den levert på transitbånd. Dette fordi den da skal tollklareres på første flyplass i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun mellomlander i USA så er hun nødt til å hente bagasjen, ta den med gjennom tollen og så få den levert på transitbånd. Dette fordi den da skal tollklareres på første flyplass i USA.

Takk for den! Trodde "alle" visste det, jeg... :sjenert:

Det var da voldsomt så seriøst dette ble da! :overrasket: Jeg mente jo selvsagt ikke bokstavlig talt 14 kofferter... :roll: Mer som 6-8, men det er vel nok (må jo shoppe litt!) :ler:

Når jeg har betalt 4 500 pr person før, så har det vært pr voksen. Nå skal vi reise 2 voksne og 2 barn. Barn får 33 % rabatt, altså har jeg regnet et budsjett på ca 15 000, altså 5 000 billigere enn den rimeligste prisen jeg har funnet hittil! Syns 5 000 er ganske mye penger, jeg!

Så igjen: Er det noen som vet om dette er "vanlig pris" nå, eller kan jeg forvente at prisene vil normalisere seg utover vinteren?

Hyggelige svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvor på nettet du søker hen, og hvilke datoer dere har tenkt til å reise? Ikke slemt ment, men kanskje du ikke er flink nok til å søke rett og slett... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun mellomlander i USA så er hun nødt til å hente bagasjen, ta den med gjennom tollen og så få den levert på transitbånd. Dette fordi den da skal tollklareres på første flyplass i USA.

Bortsett fra hvis hun skulle ha mellomlanda i Miami da, men det er vel sikkert uaktuelt siden det vel er dit hun skal..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvor på nettet du søker hen, og hvilke datoer dere har tenkt til å reise? Ikke slemt ment, men kanskje du ikke er flink nok til å søke rett og slett... :sjenert:

Jeg er ikke verdensmester... :ler: Har prøvd direkte på div. flyselskaper og "reisebyråer" på nettet, flere som jeg har handlet i før. Vært på 10-12 sider.

Bortsett fra hvis hun skulle ha mellomlanda i Miami da, men det er vel sikkert uaktuelt siden det vel er dit hun skal..... :sjenert:

Jeg prøver å holde meg til europeiske flyselskaper, da er det mellomlanding i europa, og man slipper problematikken med å bære rundt på bagasje. Har god erfaring med KLM og BA. Flyr helst til Orlando, muligens Tampa hvis det er det eneste jeg finner.

Ser ut som jeg må vente og se om prisene vil endre seg utover høsten... :roll::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd å booke billetter alt for lang tid i forveien, og da fikk jeg opp noen alt for høye priser. Så det godt hende det blir bedre om en stund. Da må man bare passe på å ikke vente for lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun mellomlander i USA så er hun nødt til å hente bagasjen, ta den med gjennom tollen og så få den levert på transitbånd. Dette fordi den da skal tollklareres på første flyplass i USA.

Siden mange flyselskaper mellomlander i Europa og ikke i USA, så skulle ikke dette behøve å være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mange flyselskaper mellomlander i Europa og ikke i USA, så skulle ikke dette behøve å være noe problem.

De fleste flyselskaper har mellomlandinger der de har sin hovedflyplass, dvs at med amerikanske flyselskaper får man som regel en mellomlanding i en amerikansk by før man drar videre. SAS har også (før ihvertfall, har ikke flydd med dem på lenge) mellomlanding i NY, den absolutt verste plassen å ankomme USA i :overrasket: BA mellomlander i London og flyr direkte til Florida derfra, KLM mellomlander i Amsterdam, Lufthansa i Frankfurt osv.

Hvor gamle er barna, da?

Begge barna kommer med på barnebillett, dvs at de er mellom 3 og 11 år når vi flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også prøvd å booke billetter alt for lang tid i forveien, og da fikk jeg opp noen alt for høye priser. Så det godt hende det blir bedre om en stund. Da må man bare passe på å ikke vente for lenge igjen.

Takk for den, det var jo egentlig godt å høre, var nemlig redd for at prisene bare rett og slett har gått opp (litt vel mye da!). Tenker vi ser an tidlig på høsten.

En liten fugl har også hvisket om finn.no sin reiseside, den har jeg helt glemt, og kommer garantert til å sjekke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt på www.marcopolo.no, og finner to ulike alternativer som kanskje ikke er ideelle, men bedre enn 20.000,- med to mellomlandinger.

* Iceland Air med èn mellomlanding i Keflavik: 19 307,-

*Continental Airlines med èn mellomlanding i New York (da kommer jo baggasjeproblemet inn, men det er tross alt bedre med en mellomlanding enn to?) : 17 524,-

Begge disse alternativene finnes på mange ulike datoer i april og mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fant ned i 16200 på flere datoer i april og mai, med ett stopp i europa....men nå har du ikke sagt hvilke datoer dere vil dra på da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Apple-_*
Har søkt litt på www.marcopolo.no, og finner to ulike alternativer som kanskje ikke er ideelle, men bedre enn 20.000,- med to mellomlandinger.

* Iceland Air med èn mellomlanding i Keflavik: 19 307,-

*Continental Airlines med èn mellomlanding i New York (da kommer jo baggasjeproblemet inn, men det er tross alt bedre med en mellomlanding enn to?) : 17 524,-

Begge disse alternativene finnes på mange ulike datoer i april og mai.

Og jeg fant ned i 16200 på flere datoer i april og mai, med ett stopp i europa....men nå har du ikke sagt hvilke datoer dere vil dra på da ;)

Tusen takk, jenter, da vet jeg altså at det er håp! :)

Dato er ikke satt ennå, kommer til å bli bestemt etter pris, da hele april og begynnelsen av mai er greie.

Hva skulle man gjort uten all den hjelpen man får på KG?! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...