Gå til innhold

cannon digitalkamera

Fremhevede innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

skal kjøpe nytt digitalkamera. Det er vel cannon det står i.

Er det andre gode merker å anbefale? Hvilken prisklasse bør man gå til?

Trenger bare et helt greit kamera til hjemme og familie bruk. Med god kvalitet og god pris har mye å si.

Billigere og bedre å handle over nettet?

Noen som har erfaring med disse to, er dere fornøyde?

CANON IXUS800IS

CANON IXUS65

hentet fra elkjøps internettsider. Har ikke lært meg å lage link, desverre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et Canon Ixus400 kamera før, som ble stjålet. Da vi skulle kjøpe nytt tittet vi rundt på forskjellige merker, men landet på Canon igjen. Liker brukervennligheten deres, pluss at vi var allerede blitt vant til funksjonene der. Nå har vi Canon Ixus750.

Av de to du listet opp er vel 65'ern "billigmodellen", men det er også veldig bra! Søstern min har det og liker det veldig godt.

Tror du blir fornøyd uansett hvilken av de to du velger. Det er egentlig hipp som happ, og handler mer om hvor mye penger du vil bruke, siden de er såpass like.

Lykke til! :klem:

Skrevet

Har du vurdert Olympus?

Jeg synes at de er mye mer brukervennlige (sikkert vanesak men..) enn Canon. Har to stykker selv og er storfornøyd. Blant annet slipper du å installere programvare for å hente ut bildene. Kameraet fungerer som en ekstern disk, slik at du kan klippe ut eller kopiere bildene og lime dem inn i en mappe på PC-en.

Skrevet

Jeg har dette kameraet og jeg er bare SUPER fornøyd!!!!!

Jeg er sånn light hobbyfotograf og har "brukt opp" endel kamera oppigjennom årene men mitt kjære Canon må jeg si er et av de beste jeg har brukt. Det er enkelt å håndtere, overføre bilder til pc, printer etc etc... Eneste aber'et er at minnekortet som følger med er latterlig lite (kun 32 Mb!!!) Så, jeg kjøpte et 256 Mb minnekort og det holder i lange baner. Har innstilt kameraet slik at jeg har 259 bilder til rådighet når kortet er tomt. Det holder godt til mitt forbruk. (men så er cluet at man burde overføre bildene til enten pc/brenne til cd så snart som mulig og ikke la bildene stå på minnebrikken og støve ned...)

Mitt kamera ble kjøpt via Netshop.no - betalte ca 3.100,- for det (ifjor sommer)

Gjest *Just-Me*
Skrevet
Har du vurdert Olympus?

Jeg synes at de er mye mer brukervennlige (sikkert vanesak men..) enn Canon. Har to stykker selv og er storfornøyd. Blant annet slipper du å installere programvare for å hente ut bildene. Kameraet fungerer som en ekstern disk, slik at du kan klippe ut eller kopiere bildene og lime dem inn i en mappe på PC-en.

Olympus kommer ikke til vurdering en gang her hos oss.....

Samboeren min har brukt olympuis camera vis jobb før. Og de har aldri vært fornøyd. De har utrolig dårlig batterikapasitet også. Så det vil jeg ikke ha

Det er en grunn til at vi vil og skal ha cannon!!

Skrevet

Jeg har Canon Ixus 65 og er kjempefornøyd!! Betalte 2995kr for det på Lefdal, men måtte kjøpe med større minnebrikke og etui da.

Stor skjerm som er supert! Og bra batterikapasitet og lett å overføre til PCen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...