Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Gleder meg sånn til å begynne. Noen andre? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Skal begynne i år jeg også.

Var det førstevalget ditt? Eller åssen ser du fram til det? Det var mitt andrevalg, så jeg er ikke så altfor "happy", får se åssen det går da...

Gjest Gjest
Skrevet
Var det førstevalget ditt? Eller åssen ser du fram til det? Det var mitt andrevalg, så jeg er ikke så altfor "happy", får se åssen det går da...

Det var tredjevalget mitt, så jeg er ikke så altfor happy jeg heller. Tror jeg har sånn ca. samme innstilling til det som deg. Sukk...

Gjest Gjest
Skrevet
Det var tredjevalget mitt, så jeg er ikke så altfor happy jeg heller. Tror jeg har sånn ca. samme innstilling til det som deg. Sukk...

Jaja, man vet jo aldri.. Det kan jo hende det blir bra også! :) I verste fall så er det jo bare å gjøre så godt man kan også hoppe av etter 1 år, er jo iallefall en erfaring rikere! Og man har sikkert lært litt om kroppen og diverse andre ting som kan komme godt med i livet! Er jo et studie som er positivt å kunne! :)

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Jeg fraråder sterkt om å studere til sykepleie, hvis man er usikker. Dette faget krever masse, at man er psykisk innstilt på det, man må kunne like det, eller skal du angre masse etter de 3 årene.

Det gjorde jeg, tvang meg selv på de tre årene, jobbet som sykepleier i 2 år. Skal nå tilbake til skolebenken og ta noe annet. Noe som jeg brenner ordentlig for. En skal kunne trives med det en gjør sier jeg bare.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg fraråder sterkt om å studere til sykepleie, hvis man er usikker. Dette faget krever masse, at man er psykisk innstilt på det, man må kunne like det, eller skal du angre masse etter de 3 årene.

Det gjorde jeg, tvang meg selv på de tre årene, jobbet som sykepleier i 2 år. Skal nå tilbake til skolebenken og ta noe annet. Noe som jeg brenner ordentlig for. En skal kunne trives med det en gjør sier jeg bare.

Ja, det er sant det du sier der! Men grunne til at jeg skal begynne å studere sykepleie er fordi jeg ikke kom inn på juss! :tristbla: Og ikke kommer jeg inn seinere heller uten at det skal koste MASSE penger! Og noe må jeg jo gjøre! Jeg må jo prøve ut ting, før jeg finner ut av hva jeg vil bli.. Tenkte bare å se hvordan det er å studere sykepleie, siden det er en viktig jobb, og mange sier at jeg passer så godt til det av en eller anenn grunn :forvirret: Dessuten så er det jo en trygg jobb! Og man kan videreutdanne seg til diverse andre ting senere..

Gjest Gjest
Skrevet

Uff, nå ble jeg skikkelig usikker... :sjenert: Det var jo egentlig ikke det jeg ville studere, men hva skal man gjøre når man ikke kommer inn på det man egentlig vil? :tristbla:

Gjest gjest1
Skrevet
Uff, nå ble jeg skikkelig usikker...  :sjenert: Det var jo egentlig ikke det jeg ville studere, men hva skal man gjøre når man ikke kommer inn på det man egentlig vil?  :tristbla:

Da jobber man for å få de poengene som kreves for å komme inn dit man virkelig vil.

Gjest Gjest
Skrevet
Da jobber man for å få de poengene som kreves for å komme inn dit man virkelig vil.

Hvordan gjør man det?

Gjest Gjest
Skrevet
Uff, nå ble jeg skikkelig usikker...  :sjenert: Det var jo egentlig ikke det jeg ville studere, men hva skal man gjøre når man ikke kommer inn på det man egentlig vil?  :tristbla:

Å her sitter jeg å hadde sykepleien på 1.valg uten å komme inn.. :( Og jeg VIL så veldig gjerne bli sykepleier.. Livet er urettferdig dere.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan gjør man det?

*Du kan ta opp fag og få bedre karakterer.

*Ta deg et år på folkehøgskole eller ta et årsstudium så får du tre ektrapoeng.

*Samle alderspoeng (der trenger du ikke gjøre annet enn å bli eldre :ler: )

Gjest Gjest
Skrevet
*Du kan ta opp fag og få bedre karakterer.

*Ta deg et år på folkehøgskole eller ta et årsstudium så får du tre ektrapoeng.

*Samle alderspoeng (der trenger du ikke gjøre annet enn å bli eldre :ler: )

Er det bare årsstudium man får ekstra poeng for? Ikke ett år av bachelorstudier?

Gjest gjest1
Skrevet
Er det bare årsstudium man får ekstra poeng for? Ikke ett år av bachelorstudier?

Et år på profesjonsutdanning gir iallefall ingen poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...