Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg har så lyst å ta mote og styling kurset, men vet ikke om det er noe bra. Noen erfaringer?...

Er det verdt pengene?

Lærer du mye?

Er det positivt å ha på CV`en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går interiørskolen fra NKI og er godt fornøyd.

Det kurset du snakker om har jeg ikke erfaringer med. Vil ikke tro at det har noen særlig betydning i jobbsammenheng, hva tenkte du bruke det til?

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg utdanner meg til stylist...! Så jeg håper og tror at det må være noe bra med å ha det med på CV`en.

Jeg tenkte ikke bare på det kurset, men generelt om NKI! :)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med NKI, men tar et høyskolestudie via NKS.

Det er veldig bra å stille spørsmål ved innhold i et fjern/nettstudie. Det kan være en god ide er å ringe et par bedrifter du kunne tenke deg å jobbe i etter endt studie og spørre om hva slags formell utdannelse de ser etter når de rekrutterer. Da hører du også fort om dette studiet er godt oppfattet i markedet og om det vil kunne gi deg de jobbene du er ute etter.

Å være nettstudent kan også være krevende og er viktig å tenke gjennom på forhånd. Det er viktig å vite at man har selvdisiplin nok til å studere på egenhånd, til ikke sitte i klasserom eller å ha noen "live" å diskutere ting med.

Dersom du vet at du er motivert for å studere på nett, så kan du selv gjøre masse for å få skikkelig mye ut av det. Det er å lese jevnlig og være sikker på at man lærer noe og ikke bare består oppgavene. Videre kan du bruke studieveilederen din aktivt - still spørsmål og be om masse feedbak! Du kan også selv ta initiativ til kontakt med andre studenter, selvom det er varierende på ulike kurs hvor aktive studentene er.

Vel - det er litt min erfairng. Vet ikke om det er det du er ute etter - men hadde bare lyst til å gi deg tankene mine! Jeg trives stort med å være nettstudent, og har fått positiv feesdback på det i arbeidslivet.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...