Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
En annen ting er jo at denne statistikken på ingen måte representerer voldtektsstatistikken generelt.

I denne voldtektsbølgen er 4 av 5 gjerningsmenn utlendinger, av utenlandsk opprinnelse, fremmedetnisk eller kall det hva du vil. Det er bare et faktum selv du må forholde deg til. Mitt poeng er at dette glir rett inn i et godt kjent mønster. For det er ingen hemmelighet at fremmedetniske er kraftig overrepresentert på voldtektsstatistikken som gjerningsmenn.

Slangen er en av dem som glir rett inn i det vante sporet med å mistenkeliggjøre en hver som serverer noe som stiller innvandringspolitikken i et dårlig lys. Tro meg, Slangen, jeg har vært der selv. Og jeg har brukt dine argumenter. Hvis man ser kriminalitetsbildet under ett er det ikke så grusomt stor forskjell mellom etniske nordmenn og fremmedetniske. En forskjell som det er troverdig å forklare med andre faktorer enn innvandringspolitikken. Det er sant. Men hvis du ser bort fra vinningskriminaliteten, som er typisk norsk kriminalitet, danner det seg et skremmende bilde.

I Oslo rundt årtusenskiftet stod innvandrere for 65 % av alle anmeldte voldtekter i henholdt til politiets voldtektsstatistikk. Nøyaktig hvor stor innvandrerbefolkningen var i Oslo den gangen husker jeg ikke (bortsett fra at den var merkbart lavere), men det var vel rundt 10 – 15 prosent. Dermed kan vi fastslå at rundt 10 % av befolkningen står for 65 % av alle anmeldte voldtekter. Noe som ikke kan kalles for annet enn en sjokkerende høy overrepresentasjon.

Så er jo spørsmålet; hvorfor er de fremmedetniske så til de grader overrepresentert på voldtektsstatistikken? Kan det ha en sammenheng med rasistiske holdninger overfor nordmenn, og spesielt våre kvinner som blir oppfattet som umoralske horer?

Hvis så er tilfelle, hvordan kan innvandringstilhengerne tro at det er mulig å skape et godt og velfungerende samfunn, ved å pøse på med en rekke ulike og til dels inkompatible kulturer og folkeslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Slangen er en av dem som glir rett inn i det vante sporet med å mistenkeliggjøre en hver som serverer noe som stiller innvandringspolitikken i et dårlig lys. Tro meg, Slangen, jeg har vært der selv. Og jeg har brukt dine argumenter. Hvis man ser kriminalitetsbildet under ett er det ikke så grusomt stor forskjell mellom etniske nordmenn og fremmedetniske. En forskjell som det er troverdig å forklare med andre faktorer enn innvandringspolitikken.  Det er sant. Men hvis du ser bort fra vinningskriminaliteten, som er typisk norsk kriminalitet, danner det seg et skremmende bilde.

Skjønner at det er dumt for deg å få litt rusk i propagandamaskineriet når noen gir flere innfallvinkler til statisktikkene og ikke bare drar fram det som passer, f. eks. 5 av 8000 (anmeldte) årlige voldtekter.

Så er jo spørsmålet; hvorfor er de fremmedetniske så til de grader overrepresentert på voldtektsstatistikken? Kan det ha en sammenheng med rasistiske holdninger overfor nordmenn, og spesielt våre kvinner som blir oppfattet som umoralske horer?

Hvis så er tilfelle, hvordan kan innvandringstilhengerne tro at det er mulig å skape et godt og velfungerende samfunn, ved å pøse på med en rekke ulike og til dels inkompatible kulturer og folkeslag?

Neida, de er vel bare offeret for den norske feministbevegelsen slik som etnisk norske, store og sterke, blåøyde voldtektsmenn er.

Skrevet
Skjønner at det er dumt for deg å få litt rusk i propagandamaskineriet når noen gir flere innfallvinkler til statisktikkene og ikke bare drar fram det som passer, f. eks. 5 av 8000 (anmeldte) årlige voldtekter.

I 2 av 3 anmeldte voldtektssaker i Oslo er gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse i henhold til politiets voldtektsstatistikk. Kanskje på tide å se innvandringspolitikken i et annet lys enn fra den til John Lennon og Torbjørn Egner?

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
I 2 av 3 anmeldte voldtektssaker i Oslo er gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse i henhold til politiets voldtektsstatistikk. Kanskje på tide å se innvandringspolitikken i et annet lys enn fra den til John Lennon og Torbjørn Egner?

Lennon? Tidligere sosialistidioten, mener du?

Jeg har ikke nektet for at innvandrere er overreperesentert, men problemet er fortsatt innvandrere som er voldtektsforbrytere og ikke innvandrere. Utgangspunktet om at de aller fleste er greie og skikkelige mennesker er noe som plager deg, for da kommer du ikke i bedre lys enn svartingene. Det må være trist å ha så lite selvtilitt for sin germanske rase, som deg.

Skrevet (endret)
Lennon? Tidligere sosialistidioten, mener du?

Jeg har ikke nektet for at innvandrere er overreperesentert, men problemet er fortsatt innvandrere som er voldtektsforbrytere og ikke innvandrere.  Utgangspunktet om at de aller fleste er greie og skikkelige mennesker er noe som plager deg, for da kommer du ikke i bedre lys enn svartingene. Det må være trist å ha så lite selvtilitt for sin germanske rase, som deg.

Du individualiserer problemet, som grunnlag for å ufarliggjøre at i 2 av tre anmeldte voldtekter er gjerningsmannen fremmedentisk/fremmedkulturell, for så å hevde at når alt kommer til alt er vi alle snille og greie mennesker. Hva står vi igjen med da, Slangen? Et skuldertrekk?

Det er blitt sagt at i noen tilfeller er det ikke så viktig om man er venstreorientert eller høyreorientert, som at man er orientert.

Hva angår ham du kaller sosialistidioten John Lennon virker det som om du begrunner innvandringspolitikken din ut i fra sangtekstene hans.

Imagine all the people

Living life in peace

You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one

Vakker lyrikk og en vakker sang, men hvis man åpner øynene, bare bitte litte grann, ser man fort at fullt så enkelt er det ikke.

Endret av Bønna
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)

Jeg har ikke sagt et eneste ord om innvandringspolitikken jeg ønsker å ha. At du tror jeg vil åpne alle grensene er ikke mitt problem, når jeg ikke har sagt det. Sa jeg ikke noe om at jeg var skeptisk mot å ta imot asylsøkere som kun ønsker opphold? Hvordan går det opp med at jeg ønsker åpne grenser og fri innvandring?

Jeg ufarliggjør ikke problemet, men å sette "dem" opp mot oss fine, rene, hvite nordmenn hjelper ingen ting. Jeg regner heller ikke med at du har lyst til å løse problemet her, bortsett fra kanskje stalinistiske metoder.

Endret av Slangen
Skrevet
Jeg har ikke sagt et eneste ord om innvandringspolitikken. At du tror jeg vil ha åpne alle grensene er ikke mitt problem, når jeg ikke har sagt det.

Jeg snakker om innvandringspolitikken og dens konsekvenser. Så det kan se ut til at vi snakker litt forbi hverandre her, og sklir inn i en tradisjonell norsk skyttergravskrig.

Skrevet
I denne voldtektsbølgen er 4 av 5 gjerningsmenn utlendinger, av utenlandsk opprinnelse, fremmedetnisk eller kall det hva du vil. Det er bare et faktum selv du må forholde deg til.

Det er ikke det det står. Det står at i fire av fem tilfeller var gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse. Det eneste politiet kan si om antall gjerningsmenn er at de ikke ser en klar sammenheng mellom tilfellene. Men de kan heller ikke utelukke at det er samme gjerningsmann i flere av tilfellene. Det er mulig det er så få som to gjerningsmenn, om vitneutsagn er til å stole på. Fem forskjellige gjerningsmenn er maksimum.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Jeg snakker om innvandringspolitikken og dens konsekvenser. Så det kan se ut til at vi snakker litt forbi hverandre her, og sklir inn i en tradisjonell norsk skyttergravskrig.

Interessant å høre fra en som slenger ut påstander om at den ene etter den andre er liberalister, man er for fri innvandring fordi vi ikke forsvarer at folk roper svartskaller til afrikanere, o.s.v.

Du antydet tydlig at jeg ønsker en innvandringspolitikk slik som beskrevet i "imagine", hvor grunnen var at jeg ikke forsvarer rasisme, som du gjør.

Endret av Slangen
Gjest gjest1
Skrevet

Så rart at det alltid er noen med klørne ute når slike linker legges ut. "Norske menn er like ille". blabla. Nå må dere skjønne at hvis dere ikke har vært i en slik situasjon, har utenlandske venner så er det utrolig lett å forsvare dem til enhver tid. Jeg har ei venninne som ble forsøkt voldtatt av utlendinger på 2 måneder. Jeg har også utenlandske venner, så jeg er ikke rasist en plass, men vi må huske på at de har et annerledes syn enn oss. Mannen kommer alltid først, og kvinnen har bare å si ja og legge seg på rygg. Iallfall for de mest ekstreme er det slik, og det har jeg hørt av muslimske kvinner også.

Nå er jeg så heldig at mine muslimske kamerater klarer å oppføre seg, men når jeg er alene med dem, er jeg ganske utrygg. Mye pga det de har fortalt, at "jai skal knolle den dama og den dama der" og forteller om ting de har gjort og kommer med sleske bemerkninger. Det er fritt vilt for dem når ikke mannfolket er tilstede, og det skremmer meg.

Det virker som at dem som innser fakta og dem som forsvarer dem grenseløst aldri kommer til å bli enige. De skal alltid møte deg med en "Jammen, nordmenn er like ille jooo.". Er du respektfull nok, og forklarer at du FORSTÅR disse folkene, ja faktisk, at de har lett for å voldta, fordi de er fra et land hvor ting er annerledes, ja da blir du møtt med "Sier du at de blir opplært til å voldta eller? Er du helt dum eller?"

Lær dere å se ting i det store perspektivet.

Mange nordmenn er drittsekker og, men jeg må ærlig innrømme jeg har ikke lest så mange saker om voldtekt og vold om dem som fra innvandrere. Beklager.

Gjest gjest1
Skrevet

Leste side 2 nå. Hvordan kan en si at vi skal følge imagine, da det er de som vil starte 3 verdenskrig pga noen tegninger??

Det er dem som må slutte å være så selvhøytidelige. Vi vet at religionen deres er veldig rett fram, den eneste riktige i deres øyne, men hvis alle skal kunne leve på jorda må de innse at ikke alle mener det samme som dem, og om noen tegner muhammed er det for å illustrere noe, ikke et personlig hån mot muslimer.

Selvironi er en fin ting mange bør eie.

Skrevet (endret)
Leste side 2 nå. Hvordan kan en si at vi skal følge imagine, da det er de som vil starte 3 verdenskrig pga noen tegninger??

Det er dem som må slutte å være så selvhøytidelige. Vi vet at religionen deres er veldig rett fram, den eneste riktige i deres øyne, men hvis alle skal kunne leve på jorda må de innse at ikke alle mener det samme som dem, og om noen tegner muhammed er det for å illustrere noe, ikke et personlig hån mot muslimer.

Hvem er det egentlig du sikter til? Muslimer, eller de få som faktisk reagerte på de tegningene? De fleste muslimer er flaue over den episoden, og jeg synes det er direkte lumpent - ja, nå fikk jeg brukt det ordet også - å generalisere ut ifra noe media viste oss med kraftig forstørrelsesglass.

Men selv om jeg er helnorsk, synes også jeg noen av tegningene var usmakelige, da de viste Muhammed som terrorist. Dette er jo en kraftig fornærmelse, men det de fleste som reagerte reagerte på, var jo det han der ekstremisten påsto avisene hadde sagt. Han var ikke bedre enn avisene, og brukte journalistikk til alle kunstens regler for å få det til å virke som om det var mer enn det egentlig var. Hadde ikke denne oppvigleren sagt noe, ville det ikke blitt mye til baluba heller.

Endret av K.A.
Gjest gjest1
Skrevet

Kall meg gjerne lumpen og se hvor langt det får deg i livet, når jeg satte ting så til de grader på spissen. Det var for å vise hvilke små ting folk kan tilte for. Tegninger, respekt for guden deres som kun er en livsoppfatning.

Men jeg trekker meg ut av denne tråden jeg, for når folk skal begynne med navnekalling for å svare tilbake i en diskusjon, har jeg ikke mye å stille opp med :-)

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Kanksje du også burde vanke i et annet miljø? Mine (også muslimske) medstudenter snakket stort sett rent norsk, og de hadde sikkert ønske om å "knulle" noen akkurat som deg, selv om de ikke sa noe direkte til meg om det. Til tross for det, tror jeg ikke alle muslimer er slik. Noen, ca 5-6%, har sikkert gjort noe kriminelt.

Det å uttale at man vil ha sex med noen, har ikke noe med voldtekt å gjøre (siden vokdtekt ikke har noe med sex å gjøre). Men som mann, og spesielt muslim, er man overgriper hvis man sier noe sånt høyt.

Hvem er "de" som ville starte 3. verdenskrig? Arrangerte demonstranter fra Iran? De fleste ble forbannet og såret, ja. Men selvhøytidlighet kom også til synet da "Life of Brian" ble lansert.

Skrevet
Kall meg gjerne lumpen og se hvor langt det får deg i livet, når jeg satte ting så til de grader på spissen. Det var for å vise hvilke små ting folk kan tilte for. Tegninger, respekt for guden deres som kun er en livsoppfatning.

Men jeg trekker meg ut av denne tråden jeg, for når folk skal begynne med navnekalling for å svare tilbake i en diskusjon, har jeg ikke mye å stille opp med :-)

Ikke trekk deg ut , da! Jeg la til et avsnitt i innlegget, som delvis besvarer det du sier her. Dessuten har jeg ikke svart på det andre innlegget ditt enda! :)

Skrevet
Hvem er "de" som ville starte 3. verdenskrig? Arrangerte demonstranter fra Iran? De fleste ble forbannet og såret, ja. Men selvhøytidlighet kom også til synet da "Life of Brian" ble lansert.

"Life of Brian" fikk jo tag-linen "filmen som er så morsom at den ble forbudt i Norge" - den ble jo faktisk forbudt, jmf. blasfemiparagrafen. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Ikke trekk deg ut , da! Jeg la til et avsnitt i innlegget, som delvis besvarer det du sier her. Dessuten har jeg ikke svart på det andre innlegget ditt enda! :)

Greit. Men jeg må innrømme jeg kun brøler og skriker høyest i første innlegget. Deretter dabber det av, og jeg diskuterer på apekattnivå. Men joa, bare svar.

Gjest gjest1
Skrevet
Kanksje du også burde vanke i et annet miljø? Mine (også muslimske) medstudenter snakket stort sett rent norsk, og de hadde sikkert ønske om å "knulle" noen akkurat som deg, selv om de ikke sa noe direkte til meg om det. Til tross for det, tror jeg ikke alle muslimer er slik. Noen, ca 5-6%, har sikkert gjort noe kriminelt.

Det å uttale at man vil ha sex med noen, har ikke noe med voldtekt å gjøre (siden vokdtekt ikke har noe med sex å gjøre). Men som mann, og spesielt muslim, er man overgriper hvis man sier noe sånt høyt.

Alle muslimer er så klart ikke slik, men jeg har til gode å møte dem. Og jeg har møtt mange. Så jeg baserer vel innleggene mine på mitt sneversynte syn (ble det nå riktig).

Jeg blir utrygg iallfall når noen brøler at de har lyst å gjøre diverse med meg.

"De" som vil starte 3 verdenskrig har vel roet seg. På skolen vår hadde vi klassemøte om forberedelser til hva vi skulle gjøre hvis det ble krig og de psyket oss ordentlig ut ved å diskutere dette hver dag og muligens gjøre det verre enn det er. Det ser jeg så klart nå, da vi ikke har hørt noe fra tegnesinnataggene mer.

Store overskrifter som KAN BLI EN 3 VERDENSKRIG skremmer. Kanskje det er derfor vi nordmenn er så intolerante mot dem, og (som meg selv) kun ser disse kriminelle sinte menneskene.

Jeg kjenner en av dem som alltid er glad og godt humør, drikker og tar seg ei pipe iblant og har et veldig åpent syn på livet. Men jeg merker fort jeg blir utilpass når han begynner med kvinnfolkpratet sitt. Han er nok ikke en av dem som vil bombe norge, men han sloss i en gjeng og tar på jenter mot sin vilje. Jeg prøver virkelig å ha et åpent sinn, men føler meg truet av han/dem samtidig.

Kanskje om 40-50 år har vi lært å leve sammen uten alle disse fordommene.

Det er ikke bare oss som må forandre seg, ikke bare dem heller, men vi må tilpasse oss hverandre.

Nok hippiepjatt fra meg for i dag.

Skrevet
Mannen kommer alltid først, og kvinnen har bare å si ja og legge seg på rygg. Iallfall for de mest ekstreme er det slik, og det har jeg hørt av muslimske kvinner også.

Dette er en grov generalisering. Nå er det riktig at i de fleste muslimske land er mannen regnet som familiens høyeste autoritet, men etter det jeg har fått høre er det ofte det samme som skjer i praksis der som her: hjemme er det hun som bestemmer.

Nå er jeg så heldig at mine muslimske kamerater klarer å oppføre seg, men når jeg er alene med dem, er jeg ganske utrygg. Mye pga det de har fortalt, at "jai skal knolle den dama og den dama der" og forteller om ting de har gjort og kommer med sleske bemerkninger. Det er fritt vilt for dem når ikke mannfolket er tilstede, og det skremmer meg.

Da vil jeg gjerne vite hvor gamle de er, disse vennene dine. Dette er helt vanlig tenåringsgutteprat, men de fleste har vett nok til å holde kjeft i jenters nærvær. Om jenter bare visste hva gutter sier når de ikke er tilstede... ja, det skal guttene bare være glade for at dere ikke vet. Det skal egentlig dere jenter også :)

Lær dere å se ting i det store perspektivet.

Mange nordmenn er drittsekker og, men jeg må ærlig innrømme jeg har ikke lest så mange saker om voldtekt og vold om dem som fra innvandrere. Beklager.

Dette kalles selektiv hukommelse. Ting fester seg til minnet alt etter hvordan de passer inn med ens forventninger og fordommer. Mediabildet hjelper lite. Du skal huske at avisene trykker for å selge, og regel numero uno er: "gi publikum det de vil ha". Det er ingen som gidder å lese om folk som oppfører seg. Det er da heller ikke nyhetsstoff. Det er sex og vold (gjerne kombinert) som selger. Slenger du inn et par mørkhudede blir det ekstra provoserende. Nyhetsbildet representerer ikke statistikken på noe vis.

Skrevet

det å ikke være for total generalisering av alle som ikke kommer fra samme kultur som en selv, har faktisk ikke noe med å beskytte alle som ikke kommer fra samme kultur.

det ser jeg er noe som blir missforstått stadig, når man ikke er for generalisering av alle musliker, om man våger å poengtere at det er forskjeller på muslimer på lik linje med at det er forskjell på alle andre, ja da er man visstnok ikke smart nok til å tro på at noen muslimer er både onde og voldelige.

det har ikke noe med det å gjøre, og de som løper rundt å voldtar, uansett hva slags farge de har på huden eller hva de tror på religiøst eller hvor de kommer fra, så er det ingen jeg har sett som har forsvart DE!

det er mange som har annerledes kvinnesyn en etnisk norske generellt, både på godt og vondt. men det vil ikke alltid si at de har problemer med å forholde seg til norske kvinner av den grunn. jeg kjenner også litt forskjellige innvandrere towelie, jeg kjenner veldig nært flere muslimske menn og kvinner, og ingen av de kunne tenke seg å ligge med verken deg eller meg eller noen, av den enkle grunn at de ligger med konene sine ikke hvem som helst på gata.

jeg har vært på disko i muslimsk land, jentene der (og ja, det var ganske mange både gutter og jenter der, så godt som alle som var der var fra dette muslimske landet og dermed regner jeg faktisk med at flesteparten av dem var muslimer) var lettere kledd en jeg noengang kunne tenkt meg å gå uansett byen eller ikke. de danset og de vrikket seg akkurat slik jenter gjør på disko i norge, og gutta oppførte seg også akkurat likedan.

de var ikke verken mer moralske, mer tildekte eller mer skikkelige en vi er her i norge.

så det noen av oss som ikke er enig i all skitkastning og all generalisering av alle fremmedkulturelle kanskje prøver å komme med, er at man ikke kan plassere alle fremmedkulturelle eller alle invandrere, mørkhudede, muslimer eller hva det nå skulle være, i samme boks og dømme dem utifra hva noen man leser om eller kjenner gjør eller oppfører seg.

det er den evnen og viljen til å forstå at det er forskjeller der i lik linje som det er forkskjeller blant kristne, nordmenn, hvite, europeere. det blandes ikke inn nordmenn som er voldelige fordi vi ikke vil tro på at noen utlendinger er voldelige, men for å prøve å få frem at de aller aller fleste "grupper" er enkeltindividene meget forskjellige fra hverandre, og at man ikke bør dømme en hel gruppe utifra egne eller andres dårlige erfaringer med enkeltindivider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...