Bønna Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1393911.ece Hvorfor er innvandrere så til de grader overrepresentert på voldtektsstatistikken som gjerningsmenn? Kan det ha en sammenheng med at de har et rasistisk syn på nordmenn, og spesielt på våre kvinner, som de anser for å være umoralske horer? Hvis så er tilfelle, hvordan kan innvandringstilhengerne tro at det er mulig å skape et godt og velfungerende samfunn, ved å pøse på med en rekke ulike og til dels inkompatible kulturer og folkeslag?
Superlammet Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Ikke godt å si, men bekymringsverdig er det iallefall..
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Det er helt ille. De gangene jeg har hatt ekle opplevelser med menn, har det vært snakk om fremmedkulturelle. Det er også fremmedkulturelle menn om glor og måler meg opp og ned hvis jeg går i kort skjørt eller med en utringet topp (slik alle norske damer gjør fra tid til annen). Det er fremmedkulturelle drosjesjåfører som lurer på hvorfor jeg er alene ute på byen, hvorfor jeg er full og om jeg er gift. Jeg må si at etterhvert som årene går, får jeg et dårligere og dårligere inntrykk av fremmedkulturelle menn. I min ungdom gikk jeg rundt med "Ja til et fargerikt fellesskap"-t-skjorte, ante vireklig ikke hva jeg snakket om tydeligvis. Det trengs opplæring i samfunnskunnskap og kvinnesyn av femmedkulturelle når de kommer hit, og utlendinger som voldtar (eller dreper for den saks skyld) bør sendes rett ut av landet. De kommer hit fordi det er så fælt der de kommer fra, de blir forfulgt og toturert og Gud vet hva, og så er de like ille selv. De som glor stygt på kvinner, voldtar dem og synes de er i sin fulle rett til å se ned på oss, de har faktisk ingenting i Norge å gjøre. Dette mener jeg, og jeg synes det er ille at vi norske ikke engang kan si "neger" når vi omtaler en svart person uten å bli kalt rasister. Og så skal vi være snill med utenlandske menn som voldtar oss og fornedrer oss. Våkn opp! Dette går jeg ikk med på lengre. Jeg vil ikke at min situasjon som frigjort kvinne skal være truet. Vi må ta grep og bestemme hvordan folk skal få oppføre seg, ikke la fremmedkulturelle oppføre seg som dyr under dekke av "kultur", eller "krig og tortur".
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Det trengs opplæring i samfunnskunnskap og kvinnesyn av femmedkulturelle når de kommer hit← Enig angående opplæring generelt. At du velger å sette krig og tortur i anførselstegn tyder jo på at du kanskje burde følge med litt på hva som skjer i verden. TS - har du statistikk på prosentvis andel her? Og på bakgrunn?
Gjest Gus Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Kan du vise meg hvor i linken din det står at 4 av 5 voldtektsmenn er innvandrere, Bønna?
Superlammet Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Kan du vise meg hvor i linken din det står at 4 av 5 voldtektsmenn er innvandrere, Bønna? ← Ren statistikk. Det var 5 tilfeller som ble oppgitt i artikkelen. I 4 av disse 5 tilfellene var voldtektsforbryteren en mann av utenlandsk opprinnelse.
Gjest Gus Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Ren statistikk. Det var 5 tilfeller som ble oppgitt i artikkelen. I 4 av disse 5 tilfellene var voldtektsforbryteren en mann av utenlandsk opprinnelse. ← ...eller som ble antatt å være det, eller så ut til å være det. Det betyr ikke at de er det. Forøvrig er ikke disse fem tilfellene alene nok til å trekke den generelle konklusjonen at fire av fem voldtektsmenn er innvandrere, slik Bønna gir inntrykk av.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Ren statistikk. Det var 5 tilfeller som ble oppgitt i artikkelen. I 4 av disse 5 tilfellene var voldtektsforbryteren en mann av utenlandsk opprinnelse. ← Flott at det kom fram tydlig da, at det var 4 av 5 i denne artikkelen. Innvandrere står for 58%* (og utgjør 18%* av Oslos befolkning) av voldskriminialiteten, noe som er overrepresentert i forhold til de med norsk opprinnelse. Likevel ser vi en tendens til at de fleste voldskriminelle er menn i Bønnas alder, kommer fra arbeiderklassen og Oslo øst. Faktisk er 90%* av de som sitter i fengsel menn. Likevel bør man ikke stigmatisere menn i den aldersgruppen fordi det....går utover bl. a. meg. Til slutt kan vi også se at 94 %* av innvandrere ikke er kriminelle og 97 %* av de med norsk opprinnelse ikke er kriminelle. Det vil altså si at de fleste man går forbi av menn, både innvandrere og opprinnelig norske, aldri har vært i klammeri med politiet. Så hvordan skape et godt samfunn uten at innvandrere er overrepresentert i voldskriminalstatistikkene? - Stille konkret krav til innvandrere, norskopplæring og ikke gjøre som Bønna, nemlig å kaste alle jobbsøknadene hvor navnet Iqbal, Muhammed o.l. dukker opp. - De innvandrere som kommer hit, må ha et grunnlag for å komme hit forruten at de vil søke asyl. Å gi asyl til folk som ikke vil være her, men bare oppholde seg, er ingen tjent med. Heller ikke de som kommer hit på det grunnlaget. * Tall tatt etter hukommelsen, mulig de er litt feil. Endret 21. juli 2006 av Slangen
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #9 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Nå er vel ihvertfall 1 eller to av gjerningsmennene antatt å være fra Polen, så hvorvidt de eer rasistiske mot nordmenn vil jeg ikke si noe om... At man er mørkhudet kan for øvrig også bety at man er adoptert. Her er en oversikt med signalement: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1393911.ece Mannen beskrives som 25 år gammel, mellom 170 og 175 centimeter høy og har smalt ansikt. Kvinnen tror han kan være polsk. ... Innlegg endret, jmfr reglene ang kopirett. vimse -mod- Endret 22. juli 2006 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #10 Skrevet 21. juli 2006 At du velger å sette krig og tortur i anførselstegn tyder jo på at du kanskje burde følge med litt på hva som skjer i verden. ← Jeg følger med. Jeg vet at det foregår helt umenneskelige ting i verden. Men jeg vet også at mange av asylsøkerne i Norge IKKE har vært utsatt for krig eller tortur.
K.A. Skrevet 21. juli 2006 #11 Skrevet 21. juli 2006 Bønna, dette er jo klart misbruk av statistikk. Her har vi fem tilfeller hvor en av utenlandsk opprinnelse er angitt som gjerningsmann i fire. Selv om politiet sier de ikke ser noen klar sammenheng, påpeker de også at det kan være så mange som fem gjerningsmenn - men det er også fullt mulig at én voldtektsmann står bak flere voldtekter. Derfor blir det ren sensasjonalisme, i beste journalistisk ånd, å skulle si at "fire av fem voldtektsmenn er innvandrere". Dette er jo også ganske rasistisk, siden man slett ikke må være innvandrer for å være mørkhudet. En annen ting er jo at denne statistikken på ingen måte representerer voldtektsstatistikken generelt.
razmatazz Skrevet 21. juli 2006 #12 Skrevet 21. juli 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1393911.ece Hvorfor er innvandrere så til de grader overrepresentert på voldtektsstatistikken som gjerningsmenn? Kan det ha en sammenheng med at de har et rasistisk syn på nordmenn, og spesielt på våre kvinner, som de anser for å være umoralske horer? Hvis så er tilfelle, hvordan kan innvandringstilhengerne tro at det er mulig å skape et godt og velfungerende samfunn, ved å pøse på med en rekke ulike og til dels inkompatible kulturer og folkeslag? Som ihuga realist blir jeg rimelig oppgitt når det trekkes bombastiske konklusjoner fra et ekstremt tynt statstisk materiale. Man kan på ingen måte si fra dette at 4 av 5 voldtekter begås av innvandrere. For det første, som andre har påpekt, er det ikke nødvendigvis snakk om innvandrere, men om menn enten av utenlandsk opprinnelse (til opplysning er alt utenfor Norge utlandet), eller mørkhudet (han kan jo godt være norsk han). For det andre, 5 enkelttilfeller er på ingen måte representativt for noe som helst! Les litt statistikk, så skjønner du hva jeg snakker om! Validiteten og reliabiliteten av dette vil vel nærmest være ikke-eksisterende med mindre det foretas en omfattende undersøkelse. Det er også fremmedkulturelle menn om glor og måler meg opp og ned hvis jeg går i kort skjørt eller med en utringet topp (slik alle norske damer gjør fra tid til annen). ← Jeg må da si at slike opplevelser har jeg hatt flere av med norske menn enn med fremmedkulturelle. En sommerdag i Oslo med litt beduggede norske menn kan by på diverse utfordringer for sommerkledde kvinner skal jeg si deg!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Jeg må da si at slike opplevelser har jeg hatt flere av med norske menn enn med fremmedkulturelle. En sommerdag i Oslo med litt beduggede norske menn kan by på diverse utfordringer for sommerkledde kvinner skal jeg si deg! ← Hvor er disse mennene?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #14 Skrevet 21. juli 2006 Jeg må da si at slike opplevelser har jeg hatt flere av med norske menn enn med fremmedkulturelle. En sommerdag i Oslo med litt beduggede norske menn kan by på diverse utfordringer for sommerkledde kvinner skal jeg si deg! ← Med hånden på hjertet, føler du deg like truet av norske menn som av fremmedkulturelle?
bob marley Skrevet 21. juli 2006 #15 Skrevet 21. juli 2006 i en del andre kulturer ser man ned på kvinnen, hun er lavere rangert enn mannen, da er det også lettere å ty til voldtekt tror jeg
razmatazz Skrevet 21. juli 2006 #16 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Med hånden på hjertet, føler du deg like truet av norske menn som av fremmedkulturelle? ← Ja JEG personlig gjør det. Men i utgangspunktet føler jeg meg egentlig ikke spesielt truet, verken av norske eller fremmedkulturelle menn. Om man får et litt slibrig blikk i ny og ne betyr ikke det at man blir voldtatt rundt neste sving. Endret 21. juli 2006 av razmatazz
K.A. Skrevet 21. juli 2006 #17 Skrevet 21. juli 2006 i en del andre kulturer ser man ned på kvinnen, hun er lavere rangert enn mannen, da er det også lettere å ty til voldtekt tror jeg ← Tror ikke det er dét som er grunnen. Men de er gjerne vant med at kvinner dekker seg mer, og er mer beskjedne. Det er mange norske kvinner kler seg lett, og ter seg lett, og da blir det vel gjerne til at de blir sett på som lette også. Og kvinnen blir ikke nødvendigvis sett ned på i de landene. Men de er mer nøye på kjønnsroller. Og grunnen til at de dekker til kvinnene der nede er jo ikke fordi kvinnen er syndig -- tanken er rett og slett at mannen er svak for slike fristelser.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #18 Skrevet 21. juli 2006 Men i utgangspunktet føler jeg meg egentlig ikke spesielt truet, verken av norske eller fremmedkulturelle menn. Om man får et litt slibrig blikk i ny og ne betyr ikke det at man blir voldtatt rundt neste sving. ← Nei, det er nå så. Mener du/tror du at fremmedkulturelle menn og norske menn har samme syn på norske kvinner?
razmatazz Skrevet 21. juli 2006 #19 Skrevet 21. juli 2006 Nei, det er nå så. Mener du/tror du at fremmedkulturelle menn og norske menn har samme syn på norske kvinner? ← Nei det tror jeg ikke. Men jeg tror ikke at veien fra å ha et annet syn på norske kvinner til det å voldta er så kort som noen her skal ha det til. For meg virker det som om TS forsøker å svartmale innvandrere uten å ha noe som helst fornuftig å vise til, kun sin egne meget fordreiede tolkning av en artikkel. Det reagerer jeg kraftig på.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #20 Skrevet 21. juli 2006 Nei det tror jeg ikke. Men jeg tror ikke at veien fra å ha et annet syn på norske kvinner til det å voldta er så kort som noen her skal ha det til. For meg virker det som om TS forsøker å svartmale innvandrere uten å ha noe som helst fornuftig å vise til, kun sin egne meget fordreiede tolkning av en artikkel. Det reagerer jeg kraftig på. ← Skjønner. Jeg føler likevel mer ubehag ved slibrige kommentarer fra fremmedkulturelle enn fra norske menn, og jeg har opplevd større nedlatenhet fra fremmedkulturelle enn fra norske. Jeg tror ikke dette er tilfeldig. Jeg tror at jeg med god grunn bør være mer forsiktig med fremmedkulturelle menn enn med norske menn. Ikke fordi alle norske menn er ufarlige, men fordi fremmedkulturelle menn er mer, ja, fremmedkulturelle, vi har ikke de samme kodene, og misforståelser oppstår lettere. Jeg velger å passe meg, rett og slett. Jeg mistenker ikke enhver fremmedkulturell mann for å være voldtektsforbryter, men jeg vet at det er en større risiko for at han er det enn en norsk mann (igjen som gruppe, det finnes en god del typer norske menn jeg også passer meg ekstra for).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå