Gjest Gjesta Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Er det noen som har erfaring med spiral? Kobber eller hormon? Hva er egentlig mest vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har inntrykk av at hormospiral er veldig vanlig. Selv har jeg kobberspiral og er veldig fornøyd med det. Har min andre nå, den første hadde jeg i 7 år uten problemer annet enn helt på slutten. Jeg kjenner ingenting til den og har som sagt ingen problemer relatert til den. Har hverken større eller mindre menssmerter/blødninger enn jeg hadde før.
exita Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Jeg prøvde kobberspiral først, det gikk ikke så bra. Blødde i ett strekk i nesten et halvt år!!! Så gikk jeg over på hormonspiral og blør nesten ikke i det hele tatt når jeg har mensen er sjelden gang. Men jeg har alle de andre plagene som oppblåst mage, irritert på alt og alle osv. Har fått mer ømhet i brystene etter at jeg gikk over på hormonspiral.
Ugla Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 Ingen plager med spiral (kobber). Bare helt i starten, det er jo et fremmedlegeme som puttes inn i kroppen, og som den vil forsøke å "kvitte seg med". Kroppens naturlige reaksjon, og som fremkaller litt blødning og mens-lignende smerter. Men det varer bare 2 - 3 dager... (det kan sikkert variere fra kvinne til kvinne...).
Gjest gjesta Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Jeg hadde ingen nevneverdige problemer med kobberspiral. Kanskje litt større blødning, men ikke mer smerter. Prøvde hormonspiralen, men kom ikke lenger enn til å prøve. Den har nemlig et tykkere innføringshylse så den lot seg ikke sette inn. Prøvde både hos fastlege og hos gynokolog. Årsaken var visst noen sammenvoksninger i forbindelse med et akutt keisersnitt.
Spoven Skrevet 23. juli 2006 #6 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har brukt begge typene. Med kobberspiralen hadde jeg ganske kraftige menstruasjonsblødninger, og vondt i magen etpar dager. Med hormonspiralen har jeg mindre vondt i magen, men jeg går å småblør/spotter i ca 2 uker, ikke noen ordentlig mens. Og med en syklus på 25 dager er det ikke mange dager uten bind føles det som. Jeg har hatt spiralen i 3 år nå. Men tror nok jeg er en av de sjeldne, for "alle" andre jeg vet om har ikke mensen i det hele tatt med hormonspiralen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå