Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan funker det egentilg? jeg har skjønt at jeg må søke 21 august.. men det er i grunn det..:D Jeg har søket på et helt studie, bare for å være registrert, for det måtte jeg jo.. men jeg kom ikke inn, (greit nok, siden jeg ikke skal gå der) men hvordan virker dette da? jeg vil søke på enkelt emner, men dette er en backup plan.. ikke sikkert jeg kommer til å gå der, hvis alt annet ordner seg:) herregud, dette ble mye rot, men håper noen skjønner hva jeg mener..

Er jeg inne i systemet nå?

Kan jeg søke og bare ikke møte opp?

håper på litt svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta kontakt med det fakultetet du ønsker å studere ved og snakke med de. De hjelper deg med søknadsskjema o.l. Ta med bekreftede kopier i tilfelle.

Har du fått avslag så er du ikke inne i systemet, med mindre du har vært student der før. Eller hvilket system tenkte du på?

Du kan gjerne søke og så la være å møte opp. Ingen som arresterer deg for det. Det er svært vanlig. Derfor har vi ventelister vet du... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom det er ved UiO, er fristen for å søke om å være enkeltemnestudent 4. august.

Gjest gjesta
Skrevet

DU kan jo bare søke på et åpent fag, og deretter melde deg opp i de emnene du vil ta. Tror du kan bli tatt opp på åpne fag enda, hvs du ringer og snakker med universitetet.

Skrevet (endret)

http://www.uio.no/studier/opptak/emneopptak/

Her er fremgangsmåten.

Enkeltemnestudenter stiller bakerst i køen, og får ikke søkt om plass før 22. august, dagen etter at undervisninga begynner, så da veit du vel om du skal gå der eller ikke? Er bare de emnene som har ledig kapasitet som blir lagt ut da.

Endret av La Luna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...