Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest de penga
Skrevet

Hei!

Jeg trenger noen tips i forhold til om jeg skal ta intiativ til en lønnsforhandling før jeg går i svangerskapsperm. BLIR FRUSTRERT! Ligger 50.000 under det som er vanlig for andre jeg kjenner med liknende jobber.

I aug har jeg jobbet i dette firma ett år, og går ut i sv-perm i oktober.

Jeg ble altså kjapt gravid...

Da jeg takket ja til jobben her for ett år siden tilbød sjefen en lønn som lå 20.000 lavere enn den jeg hadde hatt 2 år tidligere (vært hjemme med barn osv i mellomtiden), jeg vurderte det sterkt, men takket likevel ja.

Etter prøvetiden var over etter 1/2 år fikk jeg fast jobb, men ingen lønnsøkning.

Heller ikke nå i våres. Jeg har altså ikke fått noe generelt tillegg.

De andre på kontoret sier at "her er det ingen som har tatt initiativ til lønnstillegg noen gang"... Altså det er ikke vanlig her.

Jobben har varierte oppgaver og jeg har fått pos tilbakemeldinger på det jeg gjør,ikke overveldende mye, men aldri noe negativt. Og har også tatt initiativ til å lære meg nye ting, ta fatt på utvidede arb. områder.

Jeg jobber aldri overtid, men har vært nødt til å jobbe gratis ett par helger (står dessverre i kontrakten). jeg har også vært noe hjemme med sykt barn, men ikke mer enn "kvota".

Tidligere har jeg 4 års arb. erfaring og utdanning innenfor området jeg jobber med idag.

Hva syns dere? Bør jeg ta en lønnsprat før permen, eller vente til etter?

Andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan like gjerne ta den praten før permisjonen. Mens du har permisjon er det trygdekontoret som betaler, ikke arbeidsgiver, så sånn sett bør det ikke spille noen rolle for arbeidsgiver om du får høyere lønn før eller etter permisjonen (men det kan innvirke mye på din øknomi).

Dersom du ikke får høyere lønn kan du også bruke permisjonstiden til å vurdere om du skal søke deg til et annet sted som verdsetter din kompetanse høyere.

Gjest Chloe
Skrevet

Hei og takk for svar!

Så syns du det ser legitimt ut med en lønnsprat?

Jeg kommer definitivt til å se meg etter ny jobb i permisjonen, jeg trives ikke så godt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...