Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kom ikke inn på UiS, og blir nå nesten tvunget til å flytte for å få studiepoeng. Er det ingen annen måte jeg kan sanke en del studiepoeng på uten å måtte flytte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må flytte for å få studie poeng??

Har jeg aldri hørt om. Du får jo poeng for å gå på skole. Hvor du bor har vel ikke noe å si???

Skrevet

Nettstudie? Fjernundervisning? Er jo en fordel om du tar fag som du faktisk synes er interessant.

Er det ikke noe som heter alderspoeng også? Dersom det kan hjelpe, kan du jo kanskje jobbe noen år først. Greit å ha egenkapital til sin egen bolig mens man studerer.

Skrevet

Jo alderpoeng fins. Jeg har to poeng der. vet ikke når man får og sånt da

Gjest Gjest
Skrevet
Må flytte for å få studie poeng??

Har jeg aldri hørt om. Du får jo poeng for å gå på skole. Hvor du bor har vel ikke noe å si???

Må flytte for å gå på skole da. ;)

Takk, abelille, skal sjekke ut.

Skrevet

Jo den er jo grei. Men på måten TS skrev virket det som om h*n måtte flytte for å studiepoeng. Ikke for å gå på skole

Skrevet

Misjonshøgskolen har jo ledige plasser! Ta f.eks. religion og interkulturell kommunikasjon og hopp av bacheloren etter det første året. Da får du 60 stp, ett årsstudium, noe som gir deg flere poeng og større mulighet for å komme inn på UiS neste år. Alternativt så vet jeg at Høgskolen i Nord-Trøndelag og Høgskolen i Volda har en god del nettstudier, men vet ikke hvor mye restplasser det er på de. Ta kontakt med skolene! :)

Det ordner seg nok skal du se, uten at du trenger å flytte. Du var vel ikke en av de som søkte Petroleums-masteren eller? Er nok mange skuffede sjeler ute nå ja... :troest:

Gjest Gjest
Skrevet
Jo alderpoeng fins. Jeg har to poeng der. vet ikke når man får og sånt da

man får alderspoeng fra 20 til 24 år, maks 8 poeng.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kom ikke inn på UiS, og blir nå nesten tvunget til å flytte for å få studiepoeng. Er det ingen annen måte jeg kan sanke en del studiepoeng på uten å måtte flytte?

Du kan ikke ta enkeltemner ved universitetet eller høskolen i Stavanger?(UIS er vel i Stavanger???) Ellers har du mange nettbaserte kurs som sagt over her, i tillegg får du studiepoeng for enkelte fag via f.eks. Folkeuniversitetet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...