Gå til innhold

Om produkter som hindrer svette...

Gjest Svette, Aluminium og Alzeimers

Fremhevede innlegg

Gjest Svette, Aluminium og Alzeimers
Skrevet

Jeg har søkt en del på nettet nå om produkter som hindrer svette. Og flere steder er folk godt fornøyd med aluminium og et produkt som heter yerka (aluminium i den også). Og etter hvert som jeg søkte fant jeg også fram til at aluminium kan fremkalle alzheimers og ble litt urolig over dette. Er dette noe å uroe seg over? Eller kan jeg trygt gå på apoteket å kjøpe yerka (noe jeg virkelig trenger). Trenger bare å høre andres meninger...

Hilsen meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt aluminium klorid i mange år....hjeeeeelp?

Søstra mi bruker yerka, men det svir så vannvittig på meg.

Har ikke merket noe på hukommelsen, tror jeg.

Er grusomt fornøyd med at jeg ikke svetter eneste!

Gjest Gjest
Skrevet

Det har ikke jeg sett noe sted, og jeg har også surfet litt etter alu.klorid. Kan du linke til de sidene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt at man bør være forsiktig med å bruke aluminiumskokekar "fast" o.l av samme grunn, men da får man jo i seg aluminiumet direkte, og jeg må innrømme at jeg ikke har lEST dette noe sted, bare hørt det via familie.

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at det å påføre enten aluminiumsklorid eller yerka innimellom kan føre til alzheimer. Det er snakk om små doser, og i armhulene (for min del hvertfall), men hvis du er bekymra for det kan du jo høre på apoteket. Jeg bruker aluminiumsklorid, og det står ikke noe om bivirkninger på den, noe jeg trodde det var pålagt at det skulle, dersom det du skriver stemmer. Så jeg fortsetter med kloriden en gang i uka jeg, og jubler over at jeg ikke får svetteflekker på klærne lenger :)

Gjest Virvel
Skrevet

Nå er det jo også ganske stor forskjell på aluminium som er et grunnstoff og et metall, og aluminiumklorid som er et salt... I tillegg er det selvsagt ikke aluminiumklorid i ren form du smører under armene, så det er snakk om veldig små mengder aluminium her. Kan ikke i mine villeste drømmer forestille meg at du får alzheimer av å bruke en deodorant.

Gjest Gjest
Skrevet

Sikkert like sant som at man kan få kreft av å bruke deodorant. (noe som ble avkreftet).

Skrevet

TS, tror du trygt kan bruke Yerka eller aluminiumsklorid.

Yerka fåes ikke på apoteket, men på Vita, og IKKE ta på mye, bare en dråpe holder. Hvis ikke kan du risikere å få deg en svært ubehgelig opplevelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan kjøpe det på Apoteket.

Fant også en post hvor det stod en hel del om det alu. klorid på forumet til www.kroppogkost.no

Skrevet
Du kan kjøpe det på Apoteket.

Da er det forskjellig fra by til by. Det er ikke å få kjøpt på noen apoteker i min by.

Men det er bare å ta en runde for TS om h*n skal ha Yerka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...