Gå til innhold

Julegave fra jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Har du fått julegave fra jobben? Hva da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En flaske rødvin..

..som jeg ga til mine foreldre.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Fenalår, en dings som skal holde fenalåret når du skjærer i det og en kniv.

Skrevet

Hmm.. Vi fikk en glasslysestake :)

(Første gang på mange år at vi fikk julegave)

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og der får vi 100 kr hvert år som tilskudd til julebord..... :-?

Vil vi arrangere julebord på arbeidsplassen...må vi betale det resterende selv.... :-? ...ikke akkurat noen overdådighet for oss nei....!!!!

Skrevet
Jeg jobber i kommunen og der får vi 100 kr hvert år som tilskudd til julebord..... :-?

Vil vi arrangere julebord på arbeidsplassen...må vi betale det resterende selv.... :-? ...ikke akkurat noen overdådighet for oss nei....!!!!

Heh.. vi betalte 200kr + egen drikke for vårt julebord.. Ikke klag;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda vi fikk en helt enormt stor SAMEKNIV. Skikkelig skarp og greier. Synd på ham her på jobben som ikke rakk å pakke om gaven før han skulle ombord på flyet hjem for jula for gjett om han ble stoppet og gjett om vekterne ble lang i maska av han her som gikk gjennom tollen med DEN kniven da.

Perfekt til hytta er den i hvertfall :wink:

Skrevet

Ikke en tøddelig shit!!

Jobber i kommunen, så her er det ikke så mye å få. Julebord arrangerte vi selv, kr 250,- pr snute - ingen tilskudd fra kommunen.

I fjor fikk vi et julebrev - kopiert opp på den enkelte etats/avdelings kopimaskin, og jula før det en pins med logoen til byen vår. Trasig. De kunne like gjerne ha spart seg hele greia - og det var vel det de gjorde i år.

Skrevet

Vi fikk en halv kilo juleskinke, en halv kilo julesylte og en halv kilo kokt skinke. Bortsett fra at jeg ikke liker noen av delene var den vel ikke så ille. :smile:

Sambo jobber i kommunen, og de fikk gavekort på nesten en kinobillett. Det er skikkelig smålig da. Hva med to kanskje? Og hva med å legge på den femmeren som mangla......he he :ler:

Han kjører også lokalavisa og de fikk en skikkelig fin gave de. Pannebånd, hansker og skjerf i fleece.......riktignok med avislogo, men skikkelig fine og gode gaver....

Gjest Anonymous
Skrevet

På skolen der min mor jobber, får personalet en konfekteske på deling... :hoho:

Skrevet

Jobber på Rimi, og fikk tildelt et salig utvalg fra butikken. Julebrus, mandler, pistasjnøtter, konfekt, twist og en halvvissen julestjerne.

Sjokoladen var god den :)

Skrevet

Fra min arbeidsgiver fikk jeg et julekort hvor det sto at julegaven var gitt til Frelsesarmeen. Det synes jeg var flott!

Gjest Anonymous
Skrevet

Oj...du er jo heldig du, vi fikk 35 kr pr snute som tilskudd til julebord :ler:

Der jeg jobba før var det større gaver:

Kurv med mat

Gensere

Treningsdrakt

Et år fikk vi Londontur istede for julebord og julegave!!

Så det varierer mye fra privat til offentlig ja.... :ler:

Lurer litt på hva statsansatte og de i høyre stillinger i kommunene fikk??

Skrevet

Har dessverre ikke jobb inntil studiene, men da jeg jobbet på Kiwi for noen år tilbake, fikk vi den første julen en Kiwi sekk, den andre julen en kasse med laks, kransekake og Kiwi-pinns + svettebånd :ler:

Den tredje julen husker jeg ikke hva vi fikk.... mulig vi ikke fikk noe (?)

Skrevet

Jeg syns slike personlige gaver fra arbeidsgiver er en unødvendig ting å bruke penger på for et firma.

Det er mye bedre med en eller annen form for sosial aktivitet mellom de ansatte, da får man "som oftest" noe igjen for pengene.

Julegave fra arbeidsgiver er faktisk ikke noe jeg forventer å få, jeg er der for å gjøre en jobb og får betalt for den. Vil de først gi de ansatte noe, ville jeg heller ha satt pris på litt ekstra ellers i året enn akkurat en gave til jul.

Skrevet

Vi fikk et stor pappeske fylt med div. mat (jobber i matbutikk). Godteri, skinke, rød/surkål, servietter, lys ++ Alt i alt var det vel mat for rundt 5-700 kroner oppi der. Klager ikke! :briller:

Klems,

Julie

Skrevet

Jeg jobber ikke, men Bananmannen jobber i Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk, og der fikk han en fin vann-karaffel (med NTE-logo) og to vannglass.....

Syntes det var en fin gave jeg....

Tidligere har han fått et kjempefint serveringsbestikk, og jeg syntes det var leit at han ikke fikk det i år også....

Etter hva jeg har forstått så er det de som betaler julebordet også.... (tror jeg - i allefall mye av det)

*klem*

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber for et renholdsfirma, de får jeg aldri gave av fordi sjefene og de fleste ansatte er jehovas vitner. Men hos en av de jeg vasket for fikk jeg en fin glassvase, bruker vanligvis å få en konfekteske, men jeg tror jeg fikk litt ekstra fordi jeg sluttet jobben min der. I tillegg fikk jeg ei vinflaske hos en annen som jeg vasker hos.

Faren min jobber for et kommunalt foretak og han fikk en konjakkflaske, sa det var fordi sjefen selv ønsket det. Han sitter også i styret hos en bedrift, der fikk han ei kiste med forskjellige fårepølser, konfekt, rødvin, juleost, peanøtter og noen andre greier. Han pleier alltid å få flotte julegaver derfra.

Skrevet

Nå jobber ikke jeg da, men kan jo opplyse om at på jobben til mamma pleier sjefen å kjøpe gavekort på en CD til hver av de ansatte (SFO), mens på pappas jobb har bossen tatt helt av og delt ut såkalte "Lofotkister". Det er en 25-liters kasse med div. fiskeprodukter, pluss en helflaske akevitt. (...og her i huset er ikke akevitt spesielt populært, og mamma er den eneste som er glad i fisk...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...