Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Tattoveringen min som ble tatt på lørdag har begynt å flasse og en del av fargen følger med. Det dannet seg en arrskorpe ca dag 2 etter tattoveringen og har fått være i fred fra både trange topper,gnissende bukselinninger og parfymerte og fargetilsatte dusjsåper. Har smurt med Helosan morgen, middag og kveld. Jeg ser ingen store fargeforskjeller på tattoveringen så langt, men nå er den på ryggen min og litt vanskelig å se skikkelig også. Er dette normalt og noe som skal skje??? Help me!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Tatovøren min anbefaler å ha på plastfolie med teip rundt tatoveringen i 5 dager, da du skifter to ganger om dagen, og smører på med vaselin hver gang. Da får du ikke den flassdannelsen, og tatoveringen holder seg mye, mye bedre! Jeg ser stor forskjell på mine gamle (da de fikk skorper og var noen måneder gamle) da de var nye, og de som har blitt tatt i ettertid (da de fikk skorper og var noen måneder gamle). De nyeste ser nesten helt nye ut!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 tror det er vanlig og få skorpe og sånn, kjæresten min har fått det hver gang, men har smørt seg med en spesiell salve i begynnelsen..
Spoven Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Det er helt vanlig at det er litt farge i skorpen. Om det skulle være så galt at noe av tatoveringen får bleke flekker gir de aller fleste tatovører en gratis "etterfylling".
aline Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 det er ikke uvanlig å få skorpe, IKKE PELL!!! kjempeviktig!! peller du, så risikerer du at det blir arr i selve tatoveringen. pass på å smør masse masse masse og la skorpa falle av av seg selv, så går det helt sikkert fint. og ja, det er helt vanlig at det sitter farge igjen også i skorpa, det er overflødig farge, så ikke få panikk. jeg har to tattoveringer, brukte plastfolie på begge i flere dager, men den ene fikk jeg skikkelig skorpe på uansett mens den andre ikke fikk antydning engang. tror det er forskjell både på hvor på kroppen du har og hvordan huden din der gror vanligvis. den på skulder min, blødde mer + at den fikk skorpe, det oppførte seg altså mer som ett vanlig sår (det ER jo ett sår) på ett slikt område. den andre har jeg forran på skinnleggen, der er det hardere, mindre kjøttfullt. det blødde nesten ikke i det hele tatt når hun jobbet eller etterpå og fikk ikke antydning til skorpe engang, den bare grodde uten.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Jeg tror nok dere har rett, at det går med litt overflødig farge med skorpene, for nå begynner tatoveringen å få tilbake den fargen den hadde da den var ny og huden ikke hadde rukket å reagere på tatoveringen enda. Men jeg har liksom ikke lagt merke til at den har blitt mørkere på grunn av skorpa så sjokket var stort da den begynte å flasse Det ble satt på plastfolie øyeblikkelig etterpå, men jeg fikk bare beskjed om ha den på et par timer jeg Gikk med den i drøye 6 timer uansett, men etter det har jeg ikke brukt noe for å dekke over den. Har heller ikke smurt med noe mer enn Helosan 3 ganger om dagen og det er ofte når jeg smører på den skorpene går. I utgangspunktet er jeg fæl til å pille på arr og skorper Aline, men denne kosta litt for mye så jeg har holdt meg hard
Gjest seroxata Skrevet 23. juli 2006 #7 Skrevet 23. juli 2006 sånn skjedde med mine og er vanlig, jeg trodde tatoveringene skulle forsvinne helt, men er bare skorpe, og selve tatoveringa forsvinner ikke
Trampe Skrevet 23. juli 2006 #8 Skrevet 23. juli 2006 Samme her, fikk skorpe og noe satt igjen i den da den falt av. Men det gikk bare fint, tatoveringa mi er nå seks år gammel og jeg har ennå ikke trengt å etterfylle.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #9 Skrevet 23. juli 2006 Bruk spenol. Ikke bruk bandasje i 5 dager, såret må puste. Min på beinet brukte 2-3 uker å gro, for jeg skubbet borti skrivebordbeinet hele tiden, eller klødde metg uten å komme på tatoveringa Men den er fin og lever bra nå, intet arr (bortsett fra motivet så klart) så ta all hysteriet for god fisk, du
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #10 Skrevet 24. juli 2006 Nå er skorpene falt av og tattisen like fin som dagen da den ble tatt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå