Gå til innhold

Når skal de inn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er jul, og barn har juleferie. Jeg reagerte på at en 9 åring får lov til å være ute kl 22.30.Det har skjedd veldig ofte. Jeg har ikke barn selv, men om jeg hadde det så hadde jeg ikke lat en 9 åring være så lenge ute. Er det noen som mener det samme som meg? Eller er jeg streng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår niåring får i hvert fall ikke være så lenge ute; juleferie eller ikke!

Det må i så fall være på nyttårsaften, med stjerneskudd og nabounger!

Hos oss er det helt klart forskjell på årstidene også mht. dette; om sommeren når barna har skoleferie kan det nok bli sene kvelder. Men på denne mørke og kalde årstiden må faktisk niåringen være inne rundt kl. 20. Han trenger ikke å legge seg så tidlig, men da liker vi at han er kommet innendørs, i alle fall!

Så du er etter mitt syn ikke streng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste, som er 7 år, må være inne senest 19.00 og legger seg (på hverdager) kl. 20.00.

Om sommeren får han være ute til 21.00, når han har sommerferie...

Helt uhørt at 9-åringer er ute så sent...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på situasjonen, hvorfor niåringen er ute. Leker h*n med andre barn, er h*n sammen med foreldre/besteforeldre/tanter/onkler e.l. og f.eks sklir på akebrett, går på ski eller noe slikt? Eller er h*n helt alene og bare driver dank? Skjer dette hver kveld, eller en gang iblant? Er h*n ute i timevis? Ble mange spørsmål dette, men jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt før du gir flere opplysninger.

Min seksåring får ikke være så lenge ute om vinteren, hvis det da ikke er noe spesiellt, f.eks nyttårsaften. Men da er vi jo sammen med henne, eller hun er med barna til de vi feirer kvelden med. Det hender også jeg eller mannen min tar henne med på ting om kvelden når det er f.eks juleferie, for det er da vi har anledning. Da sover de to minste, og vi trenger ikke være så streng på leggetiden. På skolekvelder må hun legge seg 1930. Avogtil liker vi å skeie ut, og kan gjerne skli på akebrett i ni-ti tiden om kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette skjer flere ganger i uken. Foreldrene er i en kristen menighet, så det er ofte de kommer så sent hjem som 22.30 og 9 åringen skal på skole neste dag. Han er med på møtene.9 åringer er blitt observert alene ute så sent. En gang så lurte jeg på hvor mange unger som var ute, for det var mye skrik (kl 22.00) og da var han alene på akebrett. Han kommer ut rundt 19.30 tiden, de gangene de ikke er på kristne møter. Da reiser de kl 17.45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg ikke det er riktig! Man bør jo ikke dra ungene med seg på kristne møter (eller andre møter, for den saks skyld!) sene kvelden når de skal på skolen dagen etterpå! Og klokken 1930 bør han heller komme inn igjen, for å få seg litt kveldsmat og komme seg i seng så han er opplagt dagen etter! Hadde dette skjedd engang eller to, så kunne det vel vært "tilgivelig", men ikke så ofte som du hentyder til. Er det andre som reagerer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en datter på ni år.

He ri nabolaget vår er det mange som er på hennes alder. Og det leker sammen i nærheten dagen lang. :lol:

Det seneste Ida har fått være ut er 21.45. Og da var hun og hennes venner rett utenfor huset vårt. Så vi kunne se dem hele tiden. :blunke:

Når hverdagen begynner igjen MÅ hun være inne seinest 19.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på ti år må være inne klokken åtte i hverdagen. Han får ikke være ute sent uansett ferie eller ikke ferie. Ikke alene i alle fall. Men 22.30? Nei, så lenge får ikke min sønn være ute. Ikke om sommeren engang, ikke uten at han er sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Vi har klare regler for vår ni åring; hun må være hjemme til 19.30 på hverdager og i seng til 20.00. Dette synes hun er ok for hun kjenner selv at hun er trett når hun sover for lite. Dette er på vinteren. På sommeren er ikke reglene så strenge, kommer an på hva ungene gjør. Er det vannkrig kl. 20.30 så blir ikke hun hanket inn alene !

Men 22.30 DET er sent og veldig skjeldne og spesielle anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...