Gå til innhold

HILDES BOK

Gjest Hilde K S

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Kipaaaaa ! Ikke glem meg !

Lillen, jeg synes egentlig det er bare koselig å ølge med dere på mitt gamle oppholdssted.

Visst er det vemodig å ( omsider ) ha bestemt seg, men det føles også godt og rolig og avstressende. Tror det hadde blitt mye stress med å være gravid igjen.

Ikke selve prøvingen ( njahahaha ) men å være gravid.

Har masse plussting med å ikke skulle ha flere barn, som feks økonomien blir jo knallbra, med bare ett barn i barnehage. Så kan vi reise til Eurodisney eller Mallorca neste sommerferie. Vi slipper å kjøpe 7 seter.

Jeg er takknemmelig for de tre vi har, koseklompene mine !

Men vemodig, ja absolutt.

I dag har vi bare slappet av. Har vasket bilen og kjørt mellomste i bursdagsselskap. Grillmat til middag og glade barn.

Skal på dugnadskomitemøte senere og i morgen er det møte for klassekontaktene. Onsdag er det nok et bursdagsbesøk og torsdag og fredag er det jeg som er bortreist.

Til helgen må vi rydde loftet og få tak i elektriker, slik at det kan bli ferdig der. Største jenten er sugen på eget rom, og det skjønner jeg godt.

Snart er det ferie, og det gleder jeg meg til. Late dager og kos med familien. Skal nordover og kjøre Sverige nedover igjen. Finne noen steder som er fine for barna, med basseng og fine lekeplasser.

Adjø, da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cruella

Hei Hilde!

:lol:

Oppdaget at du også hadde dagbok, så fant ut at jeg like gjerne kunne svare her som i min "hemmelige hage."

Mine barn er litt eldre enn dine; 15, 8, 7.

Eldstemann var konfirmant i år, så tiden flyr....

Leste at du hadde tatt videreutdanning i veiledning. Det høres spennende ut. Jobber du i helse- eller skolesektoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jobber som assisterende avdelingsleder på et dagsenter for utviklingshemmede.

Trives godt med det, men kunne etterhvert tenke meg å jobbe med noe annet. Har adm og ledelse også, så jeg får se hva som skjer !

Veiledning - utrolig spennende. Man lærer å hente fram ressurser og kunnskap andre sitter på selv, i stedet for å drive opplæring.

Svært fruktbart, og løfter personene som klarer å finne ressursene sine til nye høyder !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Er veldig enig med det du sier...

"Alt" blir mye vanskeligere med 4 barn kontra 3 barn...

I utgangspunktet er egentlig samfunnet bygget opp rundt mor+far+2 barn...

Bare se på alle mulige typer billetter etc... :wink:

Vi har imidlertid allerede et problem når vi er alle mann alle:

2 voksne + 4 barn (5 om 5 mnd...)

Jeg kommer sikkert til å begynne på Pergotime når denne babyen er 3-4 mnd slik at jeg får de 2 neste (og siste) tett... Jeg er jo allerede nå 31 år...

Vil jo ikke bli eldgammel mor heller da... :-?

Du er nå en jente med mange jern i ilden.

Blir svett av å lese alt du skal på av møter ++... :briller:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

I dag orket jeg rett og slett ikke å gå på møtet og sendte vara istedet !

Har fortsatt litt "hangover" etter forkjølelsen, eller kanskje jeg bare er litt sliten.

I går ringte min svigersøster og spurte om vi kunne være fadder på den ene av tvillingene deres. :D

Det var utrolig koselig, og jeg ble kjempeglad. De har strevd voldsomt og endte opp i assistert befruktning, og på en eller annen måte blir det for meg ekstra stas å få være fadder da ! Også har de ufattelig mange å velge imellom. * Sukker henført*

I dag ringte en veninne som har flyttet nordover igjen. Hun skal være her i helgen, fra torsdag til søndag. Typisk at jeg er borte torsdag og fredag ! Skal treffe henne på lørdag, slik at vi kan svi av litt feriepenger sammen.

Gleder meg utrolig, for jeg setter virkelig pris på denne damen.

Det er jo selvfølgelig også dugnad i laget her på lørdag, men det driter jeg i, jeg VIL treffe henne. Det blir alt for lenge mellom hver gang !

En goood dag i dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å bli spurt om å være fadder da! :D

Og du? ...du vet kanksje ikke dette fra før, men det har seg slik nemlig; at man kan ikke gjøre allting på samme tid, og en ting til; det gjør ingenting!

Så drit i dugnaden, og svi penger hit og dit med god venninne i stedet!

Det har du vel fortjent!

Lillen :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Halloen Hilde!!!

jeg visste ikke at du hadde en sånn dagbok greie. Kom over denne nå!

Det var bra, for du fortjener en varm klem for omtanke, selv i travel eksamens tider og sånt!!

C ya!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde!!

Tusen takk for hilsner i dagboka mi.. har vært lite på nett i det siste, men her er jeg :vinke: Gratulerer med ny dagbok!!

Så du skrev at du var nordlending.. jeg er halvt nordlendig, men har vokst opp i Halden, har imidlertid bodd 3. år i bodø, hvor jeg har studert.. Fin by! nå flytter vi tilbake til østlandet litt nærmere familien!

Siden du er fra Lofoten kanskje du kan gi meg noen tips til hva vi bør få med oss.. vi skal til lofoten en tur med svigers før vi flytter sørover.. kan ikke ha bodd i Bodø uten å ha sett noe man hører så mye vakkert om! Tar gjerne imot ferietips :D !

Ellers får du ha en fin uke!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Heisann Hilde!

Håper du føler deg bedre.

Hver gang jeg ser navnet ditt innpå her lurer jeg fælt på om jeg burde kommet på KG treffet. Ja, ja det blir kanskje flere sjanser.

Ha en fin dag.

Klem fra Mie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Takk for hilsner ! :D ( fant ikke bredere glis )

VI SKAL FÅ BREDBÅND DANANANANANA !

Mie , ja det blir flere ganger !

Lucky ; se tråd inne på Reiseliv, der ligger alle tipsene klare til deg !

Anafugia ; jeg er allstedsnærværende ! ( Jeg og han der oppe om han finnes da ! )

Nå må jeg slenge noen ting i en bag, slik at jeg er klar til utflukt.

"Ses" på fredddan !

Hiiiha ! Mor skal på hotell !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Kjekt å høre at det er flere som snakker i søvne...

Godt du kommer deg hjem igjen til freddan til mannen din.

Ville vært kipt med 2 uker mellom hver gang han fikk knipe deg i rumpa... :ler:

Kos deg på hotell.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, nå nærmer det segt helg igjen, så da stikker jeg innom for å ønske deg en god helg!! Og så ser jeg du skal på hotell denne helgen, da må du kooose deg extra mye!!

- det ble mye helgeprat...sikkert fordi jeg ikke fort nok kan ta helg selv... :ler:

*glemmer ikke deg- klem!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei Hilde!

Skal si du har fått mange venner her inne. Det er jo miiiiilevis mellom innleggene dine her i dagboka jo! :ler:

Har du fått eksamensresultatene dine? Mine begynner å tikke inn i slutten av måneden, men jeg vet i grunn ikke om jeg vil ha de...

Det er litt rart at du ikke henger inne hos oss desperate prøvere lenger. Men jeg skjønner jo beslutningen veldig godt. SA er tøffe greier, og du har jo egentlig huset fullt allerede. Jeg gleder meg til det er min tur å ta en slik beslutning!

Tusen takk for "mailen" på Snikk Snakk/Fullblods kvinner. Fornuftige ord. Likte særlig den om at man ikke trenger å såre andre fordi man selv er såret. *Må lære det, må lære det*

Nå skal jeg fortsette ferien min her i gamlebyen. Ha en kjempefin helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei !

Har hatt to fantastiske dager !

Menneskene i Konfliktrådet er bare vidunderlige. Og så mange morsomme replikker er det lenge siden jeg har hørt.

Litt sliten nå, ble litt sent i går. Nå må jeg skjekke om eksamensresultatet har kommet på mail.

Får nok ikke tid til å stikke innom her igjen før ungene er lagt seg !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

Godt å se at du har hatt det kjekt.

Jo - det blir jo til at jeg ikke klarer å "holde meg unna" dagboken din... :wink:

Akkurat som du ikke klarer å "holde deg unna" våre... :ler:

Ha en strålende lørdag. :kyss:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut til at du klarer deg fint her inne uten meg! :o

Jeg har jo ikke skrevet "på en stund" hos deg...

Ser ihvertfall ut til at du har mye moro og

full fart (som vanlig) for tiden!

Det er bra! :D

Takk for hilsener i boka mi!

Fint at andre røyke-kutt-sluttere kommer

med erfaringer, synes jeg...

Jeg har en dato på 1.juli nå!

Håper resten av helgen er like moro som

de siste dagene har vært!

:D

Lillen

Lenke til kommentar