Gå til innhold

Knøttet er ventet i september :)


Pepita

Anbefalte innlegg

Tusen takk for koselig kommentarer ang lille knirk, MrsP,magolia, Xavia, HH, Bertine og LT !

Synes jo selv han er veeeeldig skjønn da... :hjerte:

I går var vi på babytreff, de andre babyene er litt større da, fra 5 til 7 mnd, men var veldig koselig! :)

Slappet av litt på ettermiddagen mens sambo tok med seg A ut.

Hadde han med i vogna, og der sov han godt på sitt nye lammeskinn.

Kjørte en liten tur på kvelden og så var det hjem til 71 grader Nord og kosing.

Sambo ga A flaske kl 10 ca og så la vi han i vognbagen oppi sprinkelsenga med lammeskinner under han og der slokna han på null komma niks! :overrasket:

Oppe igjen kl 3, skiftet og matet og la han i bagen igjen og stille ble det!

Herlig!

Oppe igjen 7 og da tok jeg han i senga, ville ikke sove da før han lå på magen min, men da slappet vi godt av en time til! :sjarmor:

Storesøs har vært innom her en tur og kost med tanteungen sin og også tok hun morgenstellet mens jeg dusjet!

I går fikk han gjort skikkelig fra seg UTEN bleie. :ler:

Skulle skifte på han og da både tisset og bæsjet han SKIKKELIG to ganger før vi fikk på han bleie igjen.

I dag tidlig styrte han strålen inn i dusjen da søs skiftet på han! :ler:

Ikke de store planene i dag.

Skal avsted å kjøpe grunning til huset, byggskum og noe mot mus.

Også er det jo Bonderomantikk i dag!

Mandag og tirsdag er fiiiine tv-kvelder! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:legrine: Så fin han er!!! En skikkelig gullklump!

Bra dere koser og har det fint sammen,er viktig det!Sammen i tykt og tynt vettu ;)

Stooor kvelds :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan trives du som mamma da, *MissS*?

Er det som du hadde trodd på forhånd?

Jeg stortrives som mamma.

Trodde det skulle være mer skummelt, mens synes det har gått veldig greit.

A er jo veldig snill i tillegg da... Vært heldig der!

Tusen takk for PM! Kjempefint navn han har fått! :hjerte:

Takk! :klem:

:kose:

:klem:

:legrine: Så fin han er!!! En skikkelig gullklump!

Bra dere koser og har det fint sammen,er viktig det!Sammen i tykt og tynt vettu ;)

Stooor kvelds :klem:

Takk, Skytte! :klem:

:klem:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsrapport (lang og knotete...)27.09.06

Etter å ha hatt mye kynnere hele dagen, som sikkert egentlig var rier..., ble det skikkelig tak på kvelden.

Hadde vært på besøk hos et vennepar og var vel hjemme igjen ved 10 tida på kvelden. Sambo skulle på jobb dagen etter, og jeg var sliten så vi la oss.

Prøvde å sove, men da kl var 11 var kynnerne såpass vonde at jeg sto opp.

Prøvde å gå litt, hjalp ikke, satt litt nede på dataen, og tok tida mellom og lengden på det jeg nå skjønte var rier og ikke kynnere. De varte rundt 45 sek og kom med 3-4 min mellomrom.

Ble ikke noe bedre, så fant ut at jeg skulle legge meg i badekaret. Da var vel kl rundt 12. Lå der en halvtimes tid, men var fortsatt like vondt, prøvde å legge meg i senga igjen, men det hjalp heller ikke så da bestemte meg for å ringe føden.

Fortalte situasjonen, og ble bedt om å komme inn til sjekk, siden vi ikke bor mer enn en halvtimes biltur unna.

Gikk opp å vekte sambo, som nok ikke heeeelt skjønte hva som skjedde.

Men han spratt opp og lurte på hva han rakk.

Du kan dusje bare dusje og ordne deg sa jeg, ta den tida du trenger.

Mens han sto i dusjen ble det vondere og vondere, og så ble jeg kvalm og kastet opp igjen middagen.

Men kom oss da avgårde og på sykehuset, var heldige å ble tatt imot av ei venninne av mor som er barnepleier og kl 2 den 28.09 ble vi registrert på føden. Ble ført inn på innkomstbadet hvor de sjekket meg, 5 cm åpning! :overrasket:

Skal si jeg ble overrasket, og glad. Men det gjorde vondt, så begynte å spørre etter smertestillende... noe jeg ikke fikk da.

Måtte vente litt på ledig fødestue, var kaos der denne natten nemlig.

Spurte igjen om smertestillende og fikk da lystgass.

Syntes egentlig ikke at dette hjalp noe,så spurte jeg om å få noe annet.

Da var vel kl rundt halv 4, de sjekket åpningen igjen;7-8 cm. Skal si det gikk unna.

Så da var det for sent med epidural, fikk akupunktur, men følte ikke at det hjalp heller.

Siste gang jeg så på kl var den 4, lurer på om det var rundt da de tok vannet; splæsh! Etter den tid hadde jeg grusomt vondt og husker egentlig ikke mye.

Hadde fortsatt lystgass som jeg supte av, mest for å ha noe å konsentrere meg om.

5 på 6 startet pressriene (sambo husket tidspunkter), men aner ikke hvor mange pressrier jeg da hadde.

Etter ei stund, ble jeg hvertfall klippet, og nest siste så kom hodet og på siste rie kom lille søte nydelige A ut 1 minutt over halv 7. Svupp og vondtene var borte og jeg fikk A opp til meg.

Han var jo sååå nydelig og fin, og jeg og sambo var lettet over at alt hadde gått bra.

Selv om jeg ikke var ferdig enda......

Mistet mye blod, 1,2 liter, og hadde jo blitt klipt og greier så var mye å ordne opp i. Også trakk ikke livmoren seg sammen så det fortsatte og blø og det meste.

De styrte hvertfall værre, gynekolog kom for å sjekke og sy, og kl 8 var de endelig ferdige!

Litt før 9 kom mor og storesøs på besøk på fødestua og ei barnepleier kom inn for å veie og måle A, sambo hjalp til. 3465 gram, 53 cm og hodeomkrets på 37( :overrasket: )!

Barseloppholdet var greit, fikk familierom så sambo kunne være hos oss på natta og hjelpe og avlaste meg.

Sleit en del med amminga, A ville ikke ta tak, ble bare illsint!

Men det har ordna seg.

Hadde noe besøk hver dag, men pga at jeg sleit med amminga, måtte jeg desverre si nei til en del. Orket ikke besøk da...

Ble et par dager ekstra for måtte få jern intravenøst da blodprosenten var lav.

Alt i alt, etter 4 uker, så er jeg ikke heeeelt borte fra å gå gjennom det igjen, det er det vondeste og beste jeg noen gang har opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg opp!!! :grine:

Igjen har det kommet inn mus her!!

Og så klart i den delen av huset vi bruker skal den være!

Fant klær som den har spist på og noe muselort!

Har bare lyst til å legge meg ned å grine...............

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, jeg sitter her å griner.

Aner ikke hva jeg skal gjøre...

Ringte sambo og ba han ringe Pelias umiddelbart!

Ei mus er sikkert ikke skummelt, men med lille A i hus og alt, så synes jeg det er virkelig ekkelt!!!

Også at de er i klærne våre.

Nå må jeg igang igjen med å vaske ALLE klærne.

En helvetes jobb, men må man så må man.

Også må jeg bo her helt til i mai!!!!

Jeg får bare satse på at jeg blir Lottomillionær i morgen, da skal jeg sette i sving så huset blir ferdig før og selv flytter jeg på hotell eller noe så lenge!

Men det er nok umulig, så jeg må jo bo her.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Alt i alt, etter 4 uker, så er jeg ikke heeeelt borte fra å gå gjennom det igjen, det er det vondeste og beste jeg noen gang har opplevd!

Måtte felle et par tårer når jeg leste dette jeg... Blir fort rørt ja! :sjenert:

Å nei,mus igjen! Kjedelige greier altså. Er vel ikke bare bare å flytte inn til mor som du gjorde sist heller..

Håper dere blir kvitt de ekle krypene så fort som mulig. (de er egentlig ganske søte da,men ikke når de kommer i hus!)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, MrsP, jeg tar med meg A og rømmer hjem til a mor i kveld.

Og blir der i helga.

Hu reiser bort da, så er bare lillesøs hjemme fra i morgen.

Blir til musa er fanget ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sur: Mus er no' dritt...

Nydelig bilde av lille A! Tenk at han er en mnd allerede! Og det er min lille gutt også..., *sukk*

God helg, hos mor!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Å joda, MrsP, jeg tar med meg A og rømmer hjem til a mor i kveld.

Og blir der i helga.

Hu reiser bort da, så er bare lillesøs hjemme fra i morgen.

Blir til musa er fanget ja!

:ler: Sorry at jeg ler altså,men det er litt komisk hvor store problemer en liten mus kan lage.

Skjønner deg godt da. Hadde flyktet selv jeg tror jeg.

Husker for mange år siden når katten kom inn med ei mus som levde.

Hun slapp løs musa og brydde seg ikke mere om den. Musa forsvant og vi fant den ikke igjen. Gjett hvem som nektet å sove den natta! :ler:

Vi fikk heldigvis tatt den i musefella dagen etter.

Ha en fin lørdag vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig gutten din er! :hjerter:

Fødselsrapporten din var rørende og flott, levde meg veldig inn i den!

Huff, så kjedelig med mus i huset, hadde vel flyktet jeg også tror jeg! Håper dere får tatt den!

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme en tur.

Vært hos mor siden fredag.

I natt lå sambo der også, men til i morgen er det bare meg og A.

Mor kommer hjem i kveld, men i morgen blir det nok stille for meg og A.

Har ikke bil også er det jo lite å gjøre alene hos mor.

Men kan lpne speilreflekskamera hennes da! :sjarmor:

A er blitt veldig flink til å sove på natta.

Sover mellom 4-6 timer i strekk, herlig!

Godt å bare være oppe igjen 1 gang på natta.

Musa er ikke fanget enda, så til da blir vi hos mor.

I dag har vi ligget lenge i senga, til 10, spist deilig frokost med lillesøs, vasket bilene, besøkt storesøs, hatt besøk, sambo har badet og A var med en liten tur og snart skal vi på Peppes med venner og familie.

Lille A har sovet stort sett i hele dag, er vel litt våken på kvelden regner jeg med.

Håper hvertfall han har tenkt å sove til natten... Ikke har tenkt å snu døgnet... :sjenert:

Også skal sambo skifte dekk på bilen nå, for det snør.

Har bare 1 bil som gårom dagen, så annenhver dag er jeg billøs...

Litt problematisk.

På tirsdag må jeg hvertfall i banken og ta opp lån på huset.

Første regning av i alt 5 kom og må betales den 2. nov.

Også skal jeg starte konto for A hvor jeg skal sette inn barnetrygden.

Høre om hva som lønner seg. Fond eller sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...