Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal begynne å studere for første gang til høsten. Jeg er glad for det å endelig begynne på en utdannelse og utdanne meg til noe jeg virkelig har lysst til, men jeg gruer meg også fordi jeg føler meg så gammel... Jeg blir snart 26 og føler at jeg egentlig burde fortsette i jobben jeg har nå istedet for å begynne på nytt.

Jeg er også redd for at jeg ikke vil klare å komme inn i studentmiljøet og få god kontakt med medstudentene da jeg vil være en del år eldre.

Er det flere enn meg som har vært "gamle" når de begynnte å studere og som kan dele erfaringer med meg?

Hvor gamle var dere her inne da dere begynnte å studere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg studerte var det mange som ikke kom rett fra videregående. 26 er ikke gammelt, er nok stor sjanse for at noen er eldre enn deg. Bare bra for miljøet med litt aldersspredning, synes jeg :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg går sykepleien, er 33 år og er på langt nær den eldste. Jeg er heller ikke alene om å være "voksen" med både hus, mann og unger. Det er faktisk ganske mange av oss! Så med dine 26 år tror jeg du skal ta det helt med ro. Du kommer til å møte mange både på din egen alder og eldre, du er motivert for studiet og vil antagelig klare deg helt fint!

Selv er jeg nå faktisk glad for at jeg har "somlet" såpass lenge med å begynne på høyskole. For erfaringer fra arbeidsliv har gjort studiet mye lettere og ikke minst, utrolig lærerikt. Jeg har bred erfaring å bygge på, jeg har møtt og arbeidet med mange mennesker med ulik bakgrunn, ressurser og begrensinger ,og dette gir en helt annen dimensjon til studiene enn om jeg hadde kommet rett fra videregående.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er like gammel som deg, og jeg startet ifjor. Og jeg er så abs ikke den yngste. Jeg synes faktisk noe av det beste ved å gå på høyskole framfor å gå på videregående er at man treffer så mange forskjellige folk med ulik alder. Dette året har jeg samarbeidet mye med en som er over 40 år, og det har vært veldig hyggelig :)

Skrevet

Jeg begynner på bioingeniør i august og er da 26 år. Svigerinna mi fullførte en treårig vernepleierutdannelse da hun var 30. Da hadde hun jobbet med psykisk utviklingshemmede i mange år og begynte på skolen for å få mer ansvar, mer hun skulle ha sagt, samt papirer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er snart 40 og ferdig med en Mastergrad nå. Ikke fortvil, selv jeg hadde jevnaldrende på mitt studium. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...