gard Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Hei Mitt gamle pass begynte å nærme seg 10 år og dermed var det på tide å bytte det ut. Det er alltid trist å bytte pass...alle de flotte stemplene som jeg har samlet i denne perioden er nå byttet ut med et nytt pass med helt anonyme sider. Jeg får vel fortsette å reise slik at jeg kan fylle opp det nye passet også med stempler fra forskjellige land Det nye passet kostet forresten 1000 kroner Her er en link som viser et par av sidene i mitt gamle pass: http://gardkarlsen.com/misc/passport.JPG
Gjest prestekrage Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Og en annen ting som er kjipt med å få nytt pass: Nå er det mange land som ikke stempler lengre!!! Har et litt morsomt minne i mitt gamle (husker ikke hvilket land): Etter endt ferie står vi i pass-kontrollen på vei hjem (de sjekket både inn og ut av landet). Plutselig tar "vakta" kontakt med både sidemannen, overordnet og tilslutt politiet. Vi skjønte jo ikke bæret. Ble masse rabalder. Men etter endel frem og tilbake viste det seg at i følge passet mitt hadde jeg ikke kommet til landet før dagen etter!! De hadde klart å stempe feil dato ved innreise! Ble masse styr med å finne de andre dokumentene for å bevise at jeg allerede hadde vært der i 14 dager! De trodde jo da at jeg reiste med falskt pass, men ga seg til slutt og lot meg løpe til flyet (som var 10 min forsinket pga dette)!! Endret 20. juli 2006 av prestekrage
Elze Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Jepp, husker jeg var litt molefonken i fjor da jeg måtte begynne med blanke ark. Fikk heldigvis fylt det opp med stempler og visum til Russland, Ukraina, Moldova, Albania, Romania, Bulgaria mm i løpet av noen uker
Elze Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Og en annen ting som er kjipt med å få nytt pass: Nå er det mange land som ikke stempler lengre!!! ← Det gjelder å satse på de landene som stempler, ja. Ellers forblir passet temmelig døllt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå