Gjest Gjest idag Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Jeg vurderer hive meg på SB-dietten, men har en del spørsmål det kunne vært interessant å få svar på.. 1) Hvor mye gikk du ned første uken? Og hvor mye har du gått ned til sammen og over hvor lang tid? 2) Om du er gift/samboer: Hvordan får du det til å funke i fht mannen/kona? Er det ikke vanskelig å lage din egen mat, også må du liksom lage doble middager da? (Har en mann som aldri i livet trenger slanke seg, og som sikkert ikke vil ha lav-karbomiddager... ;-)) 3) Er det mulig kun å gå på dette i to uker (skal kun ned fem kilo)? eller fyker man da opp i vekt? Håper noen vil svare! TAKK!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Hei Jeg har fulgt denne nå delvis i 4,5 måned. Jeg har hatt et opphold pga sykdom og sykehusinnleggelse (vanskelig med lavkarbo på offentlige sykehus ja). Fulgte fase 1 i 3 uker, gikk ned tilsammen 6 kilo da. Mye av dette er selvfølgelig vann. Men nå har jeg ikke overflødig vann i kroppen. Totalt har jeg gått ned 18,5 kilo til nå. Dette er litt i overkant av sunn vektreduksjon på de månedene. Jeg har fortsatt 10 kilo igjen jeg vil bli kvitt, så kuren fortsetter Har ingen mann her, men småbarn og de spiser som vanlig. Jeg lager det samme til oss alle sammen, men jeg spiser da ikke potet og brød. Barna elsker å få omeletter ++ til frokost. Jeg koker poteter og saus til ungene, slik at de får dette til hver middag. Kjøtt, fisk og grønnsaker er jo stort sett som vanlig. Når jeg spiser pasta blir det fullkornspasta, ungene merket ingen forskjell. Jeg har også hatt middagsgjester en del, både på fase 1 og fase 2 mat. Ikke noe problem, folk har likt maten godt de Jeg personlig ville ikke anbefale deg å gå på denne kun i 2 uker, men heller 2 uker med fase 1 og deretter 2-3 uker med fase 2. Så går du over på fase 3, der spiser du tilnærmet som før. Men kutter ut de usunne karbohydratene, hvitt brød etc. Alt blir en vane Det finnes utrolig mye som er bedre og sunnere. Et lite pluss for min lille familie er at ungene har mye mindre lyst på søte saker etter at jeg la om kostholdet til oss alle sammen. Har diskutert dette med legen min, og han sier at kostholdet til barna er fullverdig og mye bedre enn for en del andre. All mat lages stort sett fra bunnen (elsker å lage mat da) og jeg har fullstendig kontroll på hva vi putter i oss. I en hektisk hverdag med full jobb, studier og aleneansvaret for to så tar dette litt tid til tider. Men det løser jeg ved å ha matlagningsdager innimellom. Jeg lager opp middager for en del dager og baker brød. Dessuten tar det ofte ikke lenger tid å koke egen suppe enn å koke den fra pose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå