Mrs N Skrevet 11. april 2007 #1741 Del Skrevet 11. april 2007 Sikkert bare knøttet som presser på et punkt Koselig med yoga da! Du får skrive full rapport om hvordan det var. Skulle gjerne dratt på det selv, men jeg synes daglig påkledning/avkledning av sokker holder som trim jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 11. april 2007 #1742 Del Skrevet 11. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. april 2007 Forfatter #1743 Del Skrevet 12. april 2007 Mrs N: jepp. glemte å nevne det for jordmor i dag. det gikk jo over fort, så da var det nok ikke noe farlig... Eeyore: --------------------------------------------------------------------------------- jeg var altså på gravideyoga i går. det var veldig ok. ble nesten litt fnisete av å sitte i et rom med bare gravide damer som gjorde yoga det var ihvertfall utrolig godt å bevege litt på kroppen, samtidig som det ikke var veldig slitsomt. (det er værre å ta på seg sokker, mrs N) det er avspenning på begynnelsen og slutten av timen, og spes. på slutten følte jeg at virkelig fikk slappet ordentlig av. det var veldig deilig i dag har jeg vært hos jordmor. alt var bra. sjekket blodprosenten og den var også fin. lille sprett spratt unna da hun skulle måle hjerterytmen hun fant noen blodårer, så vi hørte at alt var bra, men hun klarte ikke å finne hjertet men som hun sa; det er tydelig at h*n vokser og har det fint, så da var det ikke sååå viktig at vi fikk målt hjerterytmen i dag. jeg spurte henne om hun kunne si noe om hvordan h*n lå nå, og da sa hun at det var litt vanskelig å si så tidlig. men hun mente at h*n nok flyttet seg litt rundt fortsatt. det kan nok stemme, kjennes ut som det slås noen kollbøtter der innimellom nå får jeg vel jobbe litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 12. april 2007 #1744 Del Skrevet 12. april 2007 Hørtes deilig ut med yoga! Så spennende hos jordmor da!!!! Tipper at det ikke er så lenge til den lille snur seg og da kjenner du litt lettere hvordan den ligger i forhold til hikking, kraftigere spark på en enkelt plass o.s.v. Og du jobber 100% fortsatt? Det er ikke verst altså! Ha en super-duper dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 12. april 2007 #1745 Del Skrevet 12. april 2007 Så bra at alt er fint med deg og lille Sprett. Jeg skal på yoga i dag. Den avslappinga på slutten er himmelsk ja. Sist gang sovnet jeg... Ha en fin dag, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. april 2007 Forfatter #1746 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) smile: yoga var superdeilig det beste med det hele var å komme seg ut og gjøre noe - det var jo så strålende vær i går også, så jeg gikk hjem og følte at jeg virkelig hadde fått noe ut av dagen jeg jobber fortsatt 100%, ja. men som jeg sa til jordmor; formen er nedadgående. dvs. den er helt fin når jeg tar det med ro, men jeg får kynnere ganske fort hvis jeg går fort, vasker hus etc. litt slitsomt. dessuten kjenner jeg at hormonene driver og tuller med humøret mitt innimellom. har hatt grinetokter igjen palmesøndag gråt jeg en time sammenhengende. stakkars mannen, han visste ikke hva han skulle gjøre. så jeg skal se det litt an fremover, og så vurdere om jeg må kutte litt ned etterhvert. jordmor sa jeg måtte passe på så jeg ikke slet meg ut på jobb. Frida Frosk: den avslappingen er utrolig deilig. jeg var på nippet til å sovne i går, og det hørtes ut som det var et par som faktisk sovnet ha en strålende dag begge to! Endret 12. april 2007 av Petra Prøvedokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 12. april 2007 #1747 Del Skrevet 12. april 2007 Yoga hørtes kjempedeilig ut. Hadde tenkt å begynne i nærheten her, men da var et kurs allerede i gang, og neste begynte rundt nå, så da ble det ikke noe av. Lærer dere mye om avspenningsteknikker i forhold til fødsel også? Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. april 2007 Forfatter #1748 Del Skrevet 12. april 2007 nå har jeg bare vært der én gang foreløpig, men på hjemmesiden til de som arrangerer kurset står det følgende: "Viktige kroppsfunksjoner for svangerskapet som blodsirkulasjon, fordøyelse og immunforsvaret stimuleres gjennom enkle øvelser. Yoga både styrker og smidiggjør kroppen. Yogaens pusteøvelser er en viktig del av gravidyoga, både til avspenning i hverdagen og til bruk under fødselen." i går gjorde vi noen øvelser for blodsirkulasjonen, vi lære også en øvelse som er bra for ryggen samtidig som det er en knipeøvelse. det beste med det hele er igrunn at du får beveget deg litt - men bare på en bra måte uten å bli altfor sliten! ha en fin dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 12. april 2007 #1749 Del Skrevet 12. april 2007 Høres helt knall ut med den yogan da. Det vil jeg også på når jeg blir gravid Imponert over at du fortsatt jobber 100%. Må passe på å ikke slite deg ut nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. april 2007 #1750 Del Skrevet 12. april 2007 Kanskje jeg skal finne frem yoga-DVDen min igjen. Har en DVD med yoga for gravide og har bare fått sett omtrent halvparten av den. Godt å se at det er flere enn meg som fortsatt jobber 100% uten store problemer Begynte å lure på om jeg var rar siden både lege og helsesøster var så overrasket over nettopp det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 13. april 2007 #1751 Del Skrevet 13. april 2007 Håper du får en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 13. april 2007 #1752 Del Skrevet 13. april 2007 Fredag og helg! Bra du likte yogaen. Jeg var på et kurs i går som ikke var like bra som det jeg har gått på før, så er nok forskjell på de som holder kursene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 13. april 2007 #1753 Del Skrevet 13. april 2007 Innom for å ønske deg en knallfin fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 13. april 2007 Forfatter #1754 Del Skrevet 13. april 2007 Eeyore: gravideyoga er absolutt å anbefale når det blir din tur, ja! (og den håper jeg kommer snart ) 100% jobbing, ja. merker at det sliter mer og mer på meg. i går hadde jeg noen sinnsyke kynnere - måtte bare sette meg i sofaen og bli der. fortsetter det sånn, så må jeg vel vurdere å kutte ned litt... det går helt greit å være på jobb en hel dag - men hvis jeg ikke skal orke noe annet enn det så blir det jo litt feil? gjør det ikke? Mrs N: det har ihvertfall ikke vært noe problem å jobbe 100% frem til nå. så får vi se fremover. men det er veldig mange som er overrasket over at jeg fortsatt jobber fullt, ja. det er da mange som gjør det. spørs jo helt hvor utsatt man er for plager og vondter. Impala: takk det samme Frida Frosk: det er nok forskjellig, ja. jeg har gått på yogakurs før - der jeg går på gravideyoga nå - og jeg må si at jeg liker denne instruktøren myyye bedre! endelig fredag Vannmelon: takk det samme, snuppa --------------------------------------------------------------------------------- som sagt var gårsdagen ikke noe særlig. fikk noen sinnsyke kynnere da jeg endelig kom meg hjem fra jobb, og det er så frustrerende. fikk grått litt på skulderen til mannen, så ble det bedre. så er det bare å krysse fingrene for at det var et engangstilfelle *bank i bordet* har endelig fått inn en vikar for meg på jobb, så jeg driver med opplæring om dagen. blir litt lite KG-tid, men jeg kommer innom så ofte jeg kan en super helg ønskes alle som stikker innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 14. april 2007 #1755 Del Skrevet 14. april 2007 Innom med en stor lørdags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 14. april 2007 #1756 Del Skrevet 14. april 2007 Hvor mye kynnere er normalt egentlig? Ha en fin kveld, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. april 2007 #1757 Del Skrevet 15. april 2007 Det lurer jeg også på Frida Frosk. Jeg har ikke så veldig mye jeg men det kommer vel flere ved stress etter hva jeg har skjønt. Angående 100% jobb så kommer det jo helt an på hvilken jobb man har også. Det er ikke alle jobber som det er lett å tilrettelegge eller som er like aktive heller så det spiller nok en stor rolle i tillegg til formen tenker jeg. til Petra P! Det er ikke noe godt å gråte sånn men veldig godt å ha en skulder å gråte på! Kjenner meg jo litt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 15. april 2007 #1758 Del Skrevet 15. april 2007 Innom for å ønske deg en fin søndag, Petramor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. april 2007 #1759 Del Skrevet 15. april 2007 Antall kynnere varierer sikkert fra person til person. Eller kanskje noen kjenner dem bedre enn andre? Ha en fin søndag, Petra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 16. april 2007 Forfatter #1760 Del Skrevet 16. april 2007 Innom med en stor lørdags- ← en kjempe tilbake Hvor mye kynnere er normalt egentlig? Ha en fin kveld, vennen. ← jeg tror ikke det er noen standard på det, tror det varierer veldig. Det lurer jeg også på Frida Frosk. Jeg har ikke så veldig mye jeg men det kommer vel flere ved stress etter hva jeg har skjønt. Angående 100% jobb så kommer det jo helt an på hvilken jobb man har også. Det er ikke alle jobber som det er lett å tilrettelegge eller som er like aktive heller så det spiller nok en stor rolle i tillegg til formen tenker jeg. til Petra P! Det er ikke noe godt å gråte sånn men veldig godt å ha en skulder å gråte på! Kjenner meg jo litt igjen... ← godt å ha en skulder å gråte på, ja. jeg har en jobb hvor jeg i stor grad kan kontrollere dagen selv, men det kan virke som kroppen synes det er tungt med 8 timer jobbing hver dag uansett Innom for å ønske deg en fin søndag, Petramor! ← takk, søta! Antall kynnere varierer sikkert fra person til person. Eller kanskje noen kjenner dem bedre enn andre? Ha en fin søndag, Petra ← takk det samme, vannmelon --------------------------------------------------------------------------------- deilig helg med deilig vær har fått med meg to bursdager og en fotballkamp, men har ikke hatt noen kynnere. JIPPI så nå skal jeg se hvordan det er denne uken. det er ihvertfall sånn at mine kynnere tydeligvis kommer når jeg er sliten. og da er det kun en ting som hjelper: sette seg ned og slappe av. driver fortsatt med opplæring, så det blir litt lite tid til KG. men nå skal vikaren jobbe litt for seg selv, så da får jeg benytte sjansen til å ta en dagbokrunde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå