Gå til innhold

Petra Prøvedokkes liv som mamma!

Petra Prøvedokke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en god :klem: til dere som har vært innom i påsken!

så var påsken over... har hatt det kjempefint. været var det mye av :ler: mye vind, mye sol og mye snø. så prøvedokka holdt seg mye innendørs. men det var helt bare deilig å slappe av - fikk lest flere bøker og fikk hjelp til å sy både lommeslynge og Mei Tai. (:sjenert: dvs. det var vel min venninne som sydde begge to-jeg var bare assistent :ler: )

lille sprett har vært aktiv som vanlig! ikke noe tvil om at det er liv i magen min! er litt festlig nå, for nå kan jeg innimellom kjenne h*n enten på høyre side av magen, eller nede på magen (ofte når h*n presser skikkelig på blæra mi). Lurer veldig på hvordan h*n ligger inni der :klø: håper jordmor kan fortelle meg det når jeg skal til henne på torsdag. jeg kjenner nemlig stort sett spark nede på venstre side i magen - sjelden noen andre steder. merkelig?

nei, nå skal jeg få tatt meg en dagbokrunde - det er så absolutt på tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner bare spark på høyre side av magen (av og til helt oppe på midten) og det er jo fordi han ligger på venstre side med hodet ned (noe han har gjort siden uke 23 i følge notatene mine :)

Flott at du er tilbake :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det omvent Mrs N. Her ligger babyen på høyre side og jeg kjenner at h*n dytter ut rumpa på høyre side, mens beina presses ut på venstre side. Innimellom kjenner jeg armer og hender beveges også, men ikke utenpå magen.

Men h*n ligger hvertfall med hodet ned. Tror det holder på å feste seg. Gjør hvertfall sinnsykt vondt nedi der innimellom.

Og forresten, kjempekoselig å ha deg tilbake, Petravennen. Glemte nesten det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vondt nedi der Frida Frosk? Jeg har fått vite at hodet er festet og jeg har ikke kjent noe annet enn et ekstra press i bekkenet :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vondt nedi der Frida Frosk? Jeg har fått vite at hodet er festet og jeg har ikke kjent noe annet enn et ekstra press i bekkenet :klø:

Innimellom stikker det skikkelig til. Søkte litt på nett og fant først at det var tegn på at fødselen var rett rundt hjørnet. :overrasket: Vettskremt, søkte jeg litt til og da fant jeg at det kunne også være hodet som festet seg eller modning. Men var visst ikke alle som fikk sånne smerter når hodet festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs N: takk søta :kyss: tror nok lille sprett ligger motsatt av tiny. blir spennende å høre hva jordmor sier i morgen :)

Frida Frosk: takk froskevenn :klem:

Impala: takk, hyggelig å være tilbake også :)

angelou: ståa er bra! godt å høre at alt er bra med spiren din også :klem:

---------------------------------------------------------------------------------

da har jeg endelig blitt ferdig med den dagbokrunden jeg startet på i går.

har litt rart vondt i magen i dag. har litt vondt på utsiden av magen på en måte. kjennes ut som en blanding av støle magemuskler og mageknip. bare at det er på utsiden. merkelig :klø: får håpe det går over snart - jeg har ihvertfall funnet ut at jeg må holde et veldig rolig tempo i dag.

i dag skal jeg på gravide yoga for første gang også! :hoppe: det blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vondt på bare et punkt på magen? Sånn hadde jeg for noen uker siden også, men iflg jordmor var det normalt. Kunne være noen nerver.

Kos deg på yoga. Det er deilig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var veldig øm på magen på flere punkter for en liten stund siden men i det siste har det vært bedre.

Gravid yoga blir spennende da!!! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida Frosk: nei, det er på hele magen - ikke bare et punkt. litt vanskelig å forklare. men det har roet seg nå :) lover å kose meg på yoga :klem:

smile: takk smilevenn :klem:

nå har jeg fått i meg litt mat, og lille sprett har sparket og kost seg gjennom hele lunsjen. h*n er så utrolig aktiv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...