Vingedama Skrevet 30. januar 2007 #1341 Del Skrevet 30. januar 2007 Si fra når du kan skille spark fra andre ting, for jeg skjønner ingen ting. Det stikker og kiler innimellom her Jeg tok magebilde i helgen. Avdekket at jeg må til tannlegen og bleke tennene, i alle fall før barnedåpen Legger det iKKE ut, nei Begynner jaggu å merke at jeg er større.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larkin Skrevet 30. januar 2007 #1342 Del Skrevet 30. januar 2007 å så herlig! nå begynner det holdt jeg på å si. mener, når sparkene blir sterkere og hyppigere, da er det deilig å være gravid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. januar 2007 #1343 Del Skrevet 30. januar 2007 Så gøy!!!! Ja det var nok spark du kjente da ja!!! Nå kan du bare glede deg fremover for det er så godt å få disse tegnene og det blir ikke fullt så fjernt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 30. januar 2007 #1344 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Så gøy at du har kjent spark Og jeg syns heller ikke det er lenge siden du testet positivt, også er du snart halvveis Endret 30. januar 2007 av Impala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 30. januar 2007 #1345 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Så gøy at du har kjent knøttet sparke. Endret 30. januar 2007 av Frida Frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1346 Del Skrevet 31. januar 2007 lubelillen: jeg er jo litt usikker, da.. men det var som et lite dytt i magen, og det var ikke vondt... Larkin: ja - jeg gleder meg til jeg ikke er i tvil lenger smile: ja, det er kjempegøy kjente det i går kveld også Impala: ja, det går fremover Frida Frosk: --------------------------------------------------------------------------------------- kjente spark i går også! det er kjempemoro!! -men jeg må kjenne veldig etter før jeg kjenner noe - ligger helt stille og bare leter letter små "dunk" men jeg har noen rare 'vondter' om dagen. liker ikke det helt det er ikke veldig vondt, og ikke langvarende, men stadig vekk er det sånn små au'er som dukker opp. håper det ikke er noe farlig... det virker jo som det liv der inne! nå får jeg vel jobbe litt... ha en fin onsdag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 31. januar 2007 #1347 Del Skrevet 31. januar 2007 Hei hei Håper du finner ut hva som gjør sånn småvondt, vennen.. Ta en prat med legen du. Sikkert ikke farli, men greit å vite hva det er likevell Ha en strålende dag. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 31. januar 2007 #1348 Del Skrevet 31. januar 2007 Så godt at du kjenner det!!! Men hvor er disser vondtene da??? Livmora som utvider seg, bekkenløsning??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 31. januar 2007 #1349 Del Skrevet 31. januar 2007 Ja, hva slags type vondt er det? Det er så mange typer vondter i en graviditet så du må nesten forklare litt mer om hvor/hvordan det gjør vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1350 Del Skrevet 31. januar 2007 Liljen: ja, jeg skal nevne det for legen - må komme meg dit snart - har jo fått eksem på hals og armer ha en strålende dag du også, vennen smile: det er vondt inni magen på en måte. så det nok ikke bekkenløsning. tror ikke det sånne ligasmerter heller. har snakket litt med et par venninner nå, og vi har kommet frem til at det nok er enten livmora som utvider seg eller bebbissen som sparker på noen dumme steder :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1351 Del Skrevet 31. januar 2007 hei - Mrs N - der hadde du også vært innom jeg prøvde å forklare litt bedre på forrige innlegg. har vel kommet frem til at det neppe er noe galt, bare jeg som må venne meg til at ting skjer i kroppen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 31. januar 2007 #1352 Del Skrevet 31. januar 2007 Ja det kan jo godt være babyen som dulter på samme stedet. Sånn var det hos meg i forrige uke. Følte meg helt støl og øm der til slutt. Men det er bedre nå. Håper det går over hos deg også hvis ikke må du kontakte jordmor så du slipper å bekymre deg!! Ha en fin onsdagskveld! Nå er du vel snart ferdig på jobb også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1353 Del Skrevet 31. januar 2007 alle jeg har snakket med i dag mener at det er helt vanlig, så da regner jeg med at det er det! men hvis det blir ille, så får jeg heller ringe jordmor! takk det samme!! må vel være her en time eller to til - men så er det på tide å komme seg hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 31. januar 2007 #1354 Del Skrevet 31. januar 2007 Herlig å kjenne spark! Tror vi skal nyte det mens det er små, søte spark - i følge de som har vært gravide før, blir visst barna ganske sterke etterhvert, noe ribbena får føle Kos deg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1355 Del Skrevet 31. januar 2007 vannmelon: kjennes ut som om mikro'n har en liten fest i magen min nå - det skjer ihvertfall ting der vi får nyte det så lenge de er så små, ja. som mannen min sier; når man har 3cm lange ben så blir det ikke så kraftige spark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 31. januar 2007 #1356 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er sant, men 3 cm?? De er vel litt lengre? Nå er vel hele propellen din rundt en 25 cm... Men så blir de jo litt sterker når de er i vann også. Men det er jo fantastisk. Nå synes jeg sparkene er bare hyggelige!!! Så vi får nyte det ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1357 Del Skrevet 31. januar 2007 ja, 3 cm var vel kanskje et understatement. men da vi var på UL målte jordmoren lårbenet og det var 2,7 cm hun mente propellen (fint navn ) var ca like lang som jeg var uker, så da er den vel en 19-20 cm nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 31. januar 2007 #1358 Del Skrevet 31. januar 2007 Propellen ja, jeg har måttet bruke det navnet litt i det siste når h*n har vært på sitt mest aktive. Okei, kanskje det er min som er rundt 25 cm nå? :klø: Så bare at nå vokste den jevnt og trutt fremover, iallefall ift www.babyverden.no Det er egentlig det samme hvor stor de er, men jeg så bilde av noen premature fra uke 23-24. Det var skremmende hvor små de var, og de ser så gamle ut. La oss håpe de vil være der leeeeeeeeeenge selv om vi gjerne vil møte de snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1359 Del Skrevet 31. januar 2007 ja, den regelen gjelder sikkert bare rundt UL. på et eller annet tidspunkt må de jo vokse litt fortere enn antall uker - de fleste er vel rundt 50 cm når de blir født? håper inderlig at den lille holder seg i magen til langt ut i juni. vel er jeg utålmodig, men jeg vil helst ha en ferdig bebbiss - ikke en fortidlig født en... de er skrekkelig små, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 31. januar 2007 #1360 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg leste at min skal være rundt 33/34 cm lang nå (CRL 20/21) (avhengig av hvem du spør) og han har fått ganske sterke bein i det siste har jeg kjent. Kjenner det spesielt godt hvis han sparker mot navlen Når det gjelder vondter så pleier jordmor å si at hvis det gjør vondt nederst i ryggen eller du har sterke smerter i magen så ring til sykehuset, ellers så er det nok ikke noe farlig. Det er alltid noe som stikker eller føles ømt når man er gravid, det er heller vanskelig å nevne en kroppsdel som IKKE gjør vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå