Frida Frosk Skrevet 15. januar 2007 #1221 Del Skrevet 15. januar 2007 Skal man handle i jenteavdelingen er det jo kun rosa omtrent, så blir nok litt gutteklær om vi skulle få en jente. Jeg er veldig bestemt på at barnet ikke skal bli pådyttet kjønnsbestemt farger fra fødselen av, men kan jo bli vanskelig når man helt sikkert får mye klær og alle synes jo det er såå søtt med rosa kjoler. Har fått en hodeskallebody allerede da, og de fleste av vennene våre vet hva jeg mener om lyserosa klær. Sikkert ikke lenge til du kjenner spark nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 15. januar 2007 #1222 Del Skrevet 15. januar 2007 Ja, det er spennende tider for oss, Petra! Jeg kjenner heller ikke noe, Petra Riktignok stikker det stadig litt her og der, og av og til er det noe som kjennes ut som om det bukter seg i magen. Tenker at det sikkert bare er gass, for går rundt og småfjerter hele tiden Har hørt at man ikke er i tvil når man kjenner et spark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #1223 Del Skrevet 15. januar 2007 Frida Frosk: jeg er ikke veldig begeistret for lyserosa jeg heller... så hvis jeg får en jente så blir det nok en del "gutteklær" på henne det sies at man kan vente å kjenne noe rundt uke 20 tror jeg det er? så da satser jeg på det... lubelillen: ja, det absolutt spennende tider for oss har lest at de første sparkene man kjenner minner om lette slag fra fiskehaler. jeg har ikke noe særlig forhold til fiskehaler - så jeg vet ikke helt hva jeg skal lete etter men jeg kjenner ingen ting som jeg ikke har kjent før - så da får jeg vel smøre meg med litt tålmodighet foreløpig.. nå har jeg endelig fått fortalt det til sjefen det gikk over kjempebra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 15. januar 2007 #1224 Del Skrevet 15. januar 2007 Hei hei, vennen her var det mye koseli lesing. Spennende å høre om di har rett i at det er en gutt da Blått går fint til jenter og ja Ha en superstrålende dag. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2007 #1225 Del Skrevet 15. januar 2007 Så spennende at det nærmer seg UL da, og spennende å se om det virkelig er en gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. januar 2007 #1226 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg tror det er jente, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. januar 2007 #1227 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har kjent lite til fiskehaler, bare tre ganger eller sånn! Men hos meg kjennes det mer ut som "dunk dunk" lissom og som det er en boble som flyr rundt i tarmene. Men ikke en boble som sprekker, som jeg har lest beskrivelse om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. januar 2007 #1228 Del Skrevet 15. januar 2007 Blir spennende med UL ja Vil dere vite kjønnet hvis de kan se det eller? Bra det gikk fint å si det til sjefen da Begynner nok å merke liv om ikke så lenge skal du se...må være en utrolig opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #1229 Del Skrevet 16. januar 2007 Liljen: hei hei, vennen blir spennende å se hva det er, ja! men det ville vært typisk om de ikke kan se det - så må nysjerrige petra vente helt til juni med å få vite... Toblerone: bare en uke igjen, nå! Bippe: helt greit for meg, for jeg er har et så innmari kult jentenavn på lur iss: da skal jeg lete etter bobler som ikke sprekker også! Lucky117: vi vil vite kjønnet, ja! ihvertfall jeg mannen vil helst vente, men jeg har fått viljen min ______________________________________________________________ i dag skal vi bestille sydentur har så lyst på en tur til varmere strøk - og en siste ferie før vi blir tre. så da blir det tur i mars! mannen skulle bare høre på jobben om det passet, så er det i boks!! ahhh, det skal bli så deilig en super dag ønskes alle snille jenter som stikker innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. januar 2007 #1230 Del Skrevet 16. januar 2007 Så spennende med UL da! Jeg synes det var ekstra spennende med vår UL siden jeg fikk bekreftet at det var en gutt.. Merkelig at jeg hadde en sånn følelse av at det var en gutt, og at det faktisk stemte Når det gjelder spark så begynte knøttet her med ordentlige spark på juleaften, det var min uke 20. Da kunne jeg kjenne en fot gjennom huden. Siden den gang har han blitt veldig glad i å sparke på blæren og navlen, og det er absolutt ikke gass! Men de første sparkene/bevegelsene kjentes ut som bobler som kilte i magen. Disse boblene ble bare større og større da. Nå kjenner jeg jo at han flytter seg (jeg mistenker at han snur seg helt rundt et par ganger i uken) og det kjennes utrolig ubehagelig ut så jeg venter spent på den dagen han får mindre plass og må finne seg i å ligge i én stilling. Vi var forresten på en konsert her om dagen og en dyp bass fikk virkelig fart på han! Første sangen protesterte han noe enormt med å sparke vilt i fra seg. Så roet han seg ned litt i pausen og når de spilte andre og tredje sang var han helt stille mens det pågikk og sparket som en gal etterpå Men jeg visste fra før av at han ikke liker høye lyder for han reagerte tidlig på støvsugeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 16. januar 2007 #1231 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg kjenner ikke så mye bevegelse ennå jeg heller. Ingen tydelige spark hvertfall. Også tror jeg h*n snur seg litt, for innimellom er det veldig vage bevegelser mens andre ganger er det kraftigere. Så deilig med sydentur da. Har vært inne på tanken sjøl, men ser ikke helt hvordan jeg skal få tid til det. Får ta en titt i kalenderen og se om det går an å få plass til en ferieuke i løpet av vinteren. Ha en fortsatt fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 16. januar 2007 #1232 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvordan går det med magen i dag? Kjenner du noe? Definitivt bare luft her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 16. januar 2007 #1233 Del Skrevet 16. januar 2007 Ikke lenge igjen til UL nå!!! Jeg kjente de første boble-sparkene i uke 14. Da var jeg helt sikker. Det kjente mer ut som bobler/leamus enn fiskehale synes jeg også. Den fiskehalefølelsen var i et par-tre slag bare. Men nå er det ingen tvil, blære mi har fått gjennomgått til gangs i dag. Snodige greier!!! Men gled deg!!! Det er så deilig å vite at det er liv der og da tenker jeg at den lille har det bra også Formen din da? Så i Marthepias dagbok at du var litt lei?? Sydentur hørtes utrolig deilig ut!!! Det frister litt ja!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #1234 Del Skrevet 16. januar 2007 Mrs N: ja, det blir spennende å se hva det er. hvis de kan se det, da... Det blir spennende med UL uansett, håper bare alt ser bra ut, jeg!! så gøy å høre om den aktive krabaten din! gleder meg til jeg også kjenner noe, og ikke minst til mannen også kan kjenne! Frida Frosk: skal bli deilig med sydentur, ja. har hatt det i tankene lenge, spurte faktisk sjefen lenge før jul om jeg kunne ta en uke fri i mars. det blir jo ikke til at vi reiser på noe særlig ferie nå til sommeren når bebbissen er så liten, så da er det greit å få tatt en tur nå. gleder meg til sol og bading ha en super dag du også! lubelillen: magen har det fint - står ut og viser frem at moder'n er gravid men jeg kjenner fortsatt ingen ting, gitt smile: en uke til UL!! glede-gruer meg!!! formen min er fortsatt kjempefin. 2007 har hittil vært et bra år det var nok Marthepia som var litt lei - ikke jeg... _______________________________________________________________ nå har jeg vært på jobb i 9 timer, og har igrunn lyst å dra hjem. men mannen skulle hente meg, og da må jeg jo pent vente til han dukker opp sydenturen er bestilt og betalt :hoppe: der ringte mannen - må løpe! ha en fin kveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 16. januar 2007 #1235 Del Skrevet 16. januar 2007 Så deilig det hørtes ut med sydentur Blir spennende med ultralyd også. Gleder meg til det blir min tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 16. januar 2007 #1236 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg er nokså imot de kjønnsrollene vi pådytter barna fra de er bittesmå ved å kjøpe prinsessetøy til jentene og superheltklær til guttene. Så du det programmet med Petter Skjerven(?) om kjønnsforskjeller mellom gutter og jenter? Jeg er veldig interessert i emnet, og det er mye som tyder på at grunnen til at gutter og jenter er så forskjellige er hvordan vi bevisst og ubevisst oppdrar dem forskjellig. "Lille søte prinsesseballerina", og "tøffe, rocka, fotballgutten". Joda.. SKAL DERE TIL SYDEN?? Å! Jeg og ei venninne driver og undersøker priser og sånn akkurat nå faktisk. Skulle helst ha reist i påska da, men fyttigrisen så dyrt det er da. Hvor skal dere dra? Stor til favorittprøvedokka mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 16. januar 2007 #1237 Del Skrevet 16. januar 2007 17 uker Synes ikke det er lenge siden du var 8 uker på vei og klaget over at tiden frem til 2. trimester gikk veldig tregt Ja, ja, bra tiden flyr, så jeg ikke tenker over hvor lenge vi prøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 16. januar 2007 #1238 Del Skrevet 16. januar 2007 Bare innom for å oppdatere meg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #1239 Del Skrevet 17. januar 2007 Yamaha: jeg gleder meg skikkelig. skal bli så deilig med litt sol og varme! Kylling: jeg så såvidt på Skjervens program om kjønnsforskjeller, ja. det ble også påpekt at foreldre satt seg ned på gulvet og lekte med barna hvis de lekte med "kjønnsriktige" leker - ikke hvis f.eks. jenter lekte med biler... får prøve å ikke være sånn selv YES! vi skal til syden. Det ble Tenerife. i midten av mars. ikke kjempebillig, men fant et hotel som så ok ut til en ok pris. har ikke vært på Tenerife før, jeg. Viktigste for meg var at jeg ikke skulle til playa del ingles på gran canaria Kanskje du, jeg og Morrissey skulle møttes der? stor til superkyllingen Eeyore: ja, det går den rette veien det går fort og sakte på samme tid. helt merkelig! håper det klaffer for deg også snart, vennen! jeg vet hvor kjedelig det er å gå å vente på at det skal skje! Anerikke: koselig at du stikker innom _________________________________________________________________ i går var jeg en sløving, så i dag har jeg planer om å være flink jente og komme meg ut på tur!! må bevege kroppen litt og ikke minst få litt frisk luft! -orket ikke noe særlig i går - ble for lang dag på jobben. merker at jeg blir stiv i nakke og skuldre når jeg sitter for lenge foran pc'n... -og det gjør jeg jo stort sett på jobb ha en fin dag alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. januar 2007 #1240 Del Skrevet 17. januar 2007 :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå