Petra Prøvedokke Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #1181 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Liljen, Cr@sh og Eeyore: jeg sniker meg innom KG i arbeidstiden nok en gang arbeidsmengden blir ikke mindre virker det som, så da får jeg heller stjele meg litt tid... nå skal jeg ta en liten dagbokrunde! en strålende torsdag ønskes dere alle (snart helg ) Endret 11. januar 2007 av Petra Prøvedokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 11. januar 2007 #1182 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er godt vi er flere som bruker arbeidstiden på fornuftige ting Skulle gjerne ha hoppet litt for helgen jeg også, men jeg skal jobbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 11. januar 2007 #1183 Del Skrevet 11. januar 2007 Synes det er lurt med KG-pauser jeg!! Er det lenge til UL eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #1184 Del Skrevet 11. januar 2007 Eeyore: ja, man må jo gjøre noe fornuftig innimellom æsjda - skal du jobbe til helgen? får hoppe litt for neste helg, da! er ikke sååå lenge til det heller smile: KG-pauser er kjempelurt!! UL er om 12 dager... både gleder og gruer meg - men mest gleder, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 11. januar 2007 #1185 Del Skrevet 11. januar 2007 Ja, blir spennende med UL Selv for meg som har smugkikka 2 ganger allerede. Men det er vel mer å se nå, tenker jeg! Naturlig at man gru-gleder seg. Har ikke lest papirene fra sykehuset så nøye. Kanskje på tide. Mener noen her inne har diskutert veldig om dette med å tømme urinblæra før UL. Skal man ikke det? Er du oppdatert? Er ordinær UL å regne som en svangerskapskontroll med urinprøve osv.? Hm... må nok oppdatere meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. januar 2007 #1186 Del Skrevet 11. januar 2007 Lubelillen: Jeg tar meg den frihet i å svare deg, fordi jeg lurte litt selv.. UL regnes som en ordinær svangerskapskontroll etter de nye retningslinjene.. Jeg hadde derfor med meg urinprøve og trodde at de skulle sjekke den som vanlig, + ta blodtrykk og teste for ødem og slikt de pleier.. Men de gjorde ikke noe.. Jeg lagde en tråd her på kg i ettertid om det. Ingen andre har fått sjekket urin og blodtrykk på UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 11. januar 2007 #1187 Del Skrevet 11. januar 2007 Innom med en klem til Petravennen. Ikke lenge til UL. Bare å glede seg. Det var kjempestas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. januar 2007 #1188 Del Skrevet 11. januar 2007 De sjekket i alle fall ikke urin eller blodtrykk på UL her, men du må nok holde blæren så full som mulig i hvertfall på den første UL-en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 11. januar 2007 #1189 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har ikke fått med meg at blæren skal være full... Hvorfor det egentlig? Var og tisset rett før jeg, men fikk ikke kjeft av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. januar 2007 #1190 Del Skrevet 11. januar 2007 Tror det er fordi blæren presser livmoren lenger frem slik at det er lettere å se fosteret. Men det går bra for det hvis du har UL etter uke 16 eller så for da er fosteret så stort uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 11. januar 2007 #1191 Del Skrevet 11. januar 2007 Åja, da forstår jeg. Var passert 19 uker når jeg var på UL så da hadde det jo ingen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 11. januar 2007 #1192 Del Skrevet 11. januar 2007 Bare innom med en kjempestor torsdags- spennende med UL. Bare å glede sei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 11. januar 2007 #1193 Del Skrevet 11. januar 2007 :klø: På en av UL-ene jeg var på i høst (innvendig og uten foster i livmoren dessverre) tok gynekologen ut proben (er det det det heter? Den stanga som hun fører inn liksom ) og beordret meg på do for å tisse. Urinblæra var så full at hun ikke fikk sett ordentlig. Leste på VG at Morrissey ikke skal synge selv, men lage en låt som andre skal fremføre. Det var litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 11. januar 2007 #1194 Del Skrevet 11. januar 2007 Bare gled deg til UL Petra!!! Det er så herlig å se den lille vinke til dere!!! Det er nok lurt å prøve å tømme blæra ja så slipper du å bare se den på skjermen. Selv om jeg var på do rett før så vi godt blæra og jordmor sa at gravide har vondt for å tømme blæra helt. Da jeg var på en tidligere UL (innvendig) mente de jeg burde tømme blæra først så de fikk sett mer. Du trenger ikke ta med urinprøve på UL og hvis du skal være med i mor-barn undersøkelsen får du eget urinprøveglass der som de vil du skal bruke slik at de vet hvilke stoffer som er i urinprøveglasset! Har du bestemt deg for om du skal være med på det? Jeg er med men ikke mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 12. januar 2007 #1195 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg fikk også beskjed om å tømme blæra før innvendig UL.... Vi får gå på do, Petra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #1196 Del Skrevet 12. januar 2007 her har alle spørsmål jeg måtte ha om UL blitt besvart, ser jeg! så flott jeg har nå notert: tømme blære, urinprøve er ikke nødvendig! lubelillenx2: blir kjempespennende med UL, ja! når er det du skal? neste uke? iss: takk for info - her er det bare å informere! jeg suger alt til meg som en svamp Frida Froskx3: kan forestille meg at det er kjempestas, ja! jeg syntes jo det var kjempestar å høre hjerteslagene - må jo bli gøy å se den lille også Mrs Nx2: bra dere som ligger litt foran meg kan komme med info Liljen: hei vennen - en stor fredagsklem til deg!!!! Kylling: kanskje det er forskjell på innvendig og utvendig UL? jeg kommer nok til å tømme blære så godt jeg kan uansett - har ikke store valget - er på do en trillion ganger i løpet av dagen (og natten) -godt du holder meg oppdatert om Morrissey - neste når er: når skal vi komme oss på konsert? smile: takk, så greit å vite! man får jo ikke akkurat mye info når man blir kalt inn til UL (jeg ble jo i tillegg innkalt sent i februar og måtte ringe og spørre om de muligens hadde gjort en feil) både mannen og jeg har besvart første del av mor og barn undersøkelsen - så da skal de vel tappe blod av oss begge to også? ------------------------ så koselig å komme hit når så mange har vært innom! i tillegg er det jo fredag, så humøret er på topp tror jaggu jeg skal ta en liten dagbokrunde før jeg kaster meg over arbeidet. en strålende fredag ønskes alle som stikker innom!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 12. januar 2007 #1197 Del Skrevet 12. januar 2007 Titter innom for å ønske deg en aldeles strålende fredag :) stor stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 12. januar 2007 #1198 Del Skrevet 12. januar 2007 Flere som må tisse ofte ja. Jeg våkner ikke før i seks-sju tiden, men da er blæra full også. Tror det må være litervis som kommer ut. Så flinke dere er som er med på mor og barn-undersøkelsen. Jeg orket ikke jeg. Vet med meg sjøl at jeg vil synes det blir mas å fylle ut, også glemmer jeg sikkert å sende det inn og sånt... Og da får jeg bare dårlig samvittighet for det. Men nå er det fredag! Sola skinner og det ligger snø på bakken! God helg, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. januar 2007 #1199 Del Skrevet 12. januar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #1200 Del Skrevet 12. januar 2007 Liljen: takk det samme, vennen Frida Frosk: prøver å være flink å stille opp på slike undersøkelser, i og med at jeg jobbet med det før ved siden av studiene... vet hvor vanskelig det kan være å få med folk - så da har jeg bestemt meg for at jeg stiller opp så sant jeg kan! så får vi se om jeg angrer på det senere sol og snø er helt perfekt!! god helg til deg også, vennen Pi@: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå