Aquarius Skrevet 29. desember 2002 #1 Skrevet 29. desember 2002 Grrrr! Jeg er så lei av håret mitt! Det floker seg til bare jeg ser på det :evil: Er det noe som hjelper mot flokete hår? Noen som har et godt kjerringråd på lager? Balsam funker iallefall ikke på meg, ikke noe særlig iallefall...
Gjest Lea Skrevet 29. desember 2002 #2 Skrevet 29. desember 2002 Du får kjøpt balsam-spray som skal sitte i etter vask. Husker ikke navn på produktet, men det kan kjøpes hos frisøren og i enkelte parfymerier. Du kan også prøve å ta litt balsam på fingertuppene etter vaske og gni dette inn i tuppene (i vått hår). Mulig at du kan finne en shampo og en balsam som passer bedre til ditt hår enn den du har. Gjerne en hårkur også. I mange tilfeller hjelper det med en hårklipp også.
Malou Skrevet 29. desember 2002 #3 Skrevet 29. desember 2002 Støtter Lea i det med hårklippen. Slitte tupper medfører helt klart at håret floker seg. Slet med dette selv, spesielt etter at jeg hadde vasket håret, men en god klipp har løst problemet. Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2002 #4 Skrevet 29. desember 2002 Jeg har begynt å bruke en "balsam" fra Wella, System Professional som heter repair cream 30 sec. Fikk anbefalt denne hos frisøren og den funket i alle fall bedre enn den balsamen jeg brukte fra før. Kan anbefales da den også reparerer håret.
Gjest heidi l Skrevet 2. januar 2003 #5 Skrevet 2. januar 2003 Det aller beste middelet mot flokete hår er eplecidereddik og vann. Bland 1dl eddik med en halv liter vann. NB- ikke iskaldt! Dette holder til to-tre-fire hårskyll, alt etter hvor langt håret er. Lukten forsvinner! Håret lukter ikke eddik når det tørker :D Hilsen Heidi
Elefantina Skrevet 2. januar 2003 #6 Skrevet 2. januar 2003 Har også problemer med flokete hår, da særlig etter vask. Dette kom etter at jeg stripet håret. Nå prøver jeg å spare, så da er det ikke bare å klippe det heller... Flere her har rakket ned på den nye hårpleieserien Define, men balsamen for farget hår er den eneste jeg har funnet som duger på mine floker. Heidi: Regner med at du vasker og skyller håret som vanlig før du skyller med eddiken? 3-4 skyll, har du da langt eller kort hår? Tror jeg må prøve dette hvis det kan hjelpe!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. januar 2003 #7 Skrevet 2. januar 2003 Er det noe som hjelper mot flokete hår? Ikke forsøk balsamspray- men en leave-in balsam som skal masseres inn i håret etter shamponering burde gjøre underverker. Slike balsamer finnes i de fleste frisørserier så det burde ikke være vanskelig og finne en. Klipp vekk slitte tupper og skaffe deg en god grovtannet kam til å gre ut håret med, de som bruker nålebørster på vått hår burde blitt skutt. Milla
Malou Skrevet 2. januar 2003 #8 Skrevet 2. januar 2003 Klipp vekk slitte tupper og skaffe deg en god grovtannet kam til å gre ut håret med, de som bruker nålebørster på vått hår burde blitt skutt. Nå skal jeg kanskje ikke ta deg bokstavelig Milla.... Men er ikke dette å ta litt hardt i? Forøvrig, hva mener du eksakt med nålebørster? Går også de med "nåler" i plast med plastdims på tuppen under denne kategorien. I såfall; prøv å skyt meg hvis du kan :D Jennifer
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. januar 2003 #9 Skrevet 2. januar 2003 Nålebørster er slike børster med lange skarpe tenner med gummitupp. De er plasserte på en pute inni børsten og de "river" skikkelig i hår som er vått og er helt grusomme. Ingen burde bruke slike børster hvis de er glade i håret sitt. Milla
Jinx Skrevet 2. januar 2003 #10 Skrevet 2. januar 2003 Det beste råd er selvsagt å klippe av slitte tupper.. Uansett om man sparer er det ikke pent med slitt hår.. Ellers pleier jeg å børste håret mens balsamen er i.. Men først bør du dra til frisøren å kjøpe deg en skikkelig hårbørste !! En for langt hår.... Ellers syns jeg Spray Balsam er en kjapp løsning på bustete hår Enig med Milla, ang børste med nålputer.. Trodde folk flest hadde gått bort fra dem jeg :oops:
starie Skrevet 2. januar 2003 #11 Skrevet 2. januar 2003 Man skal ikke bruke børste i hele tatt i vått hår, bare en grov kam! Eller sliter det noe sinnsykt på håret!
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #12 Skrevet 3. januar 2003 Ikke forsøk balsamspray- men en leave-in balsam som skal masseres inn i håret etter shamponering burde gjøre underverker. Den sprayen jeg snakker om er faktisk et meget godt produkt. Moren min (som er frisør) har brukt en slik en årrekke og får ikke fullrost den nok. Det er ikke av typen du får kjøpt på Vita. Mener at det er et Carin-produkt. Dette merket er forresten veldig bra, men vanskelig å få tak i tror jeg, da det ikke selges hos frisørkjeder (som regel). Produktene er spesiallaget for problemhår og folk med hårtap osv.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #13 Skrevet 3. januar 2003 Nålebørster er slike børster med lange skarpe tenner med gummitupp. De er plasserte på en pute inni børsten og de "river" skikkelig i hår som er vått og er helt grusomme. Ingen burde bruke slike børster hvis de er glade i håret sitt. Milla Men da er vi jo enige da.... Jennifer
Malou Skrevet 3. januar 2003 #14 Skrevet 3. januar 2003 Men da er vi jo enige da.... Jennifer Av en eller annen grunn var jeg ikke logget inn da jeg skrev innlegget over. Mystisk..... Det jeg ville frem til var i allefall at det nå har gått opp for meg hva slags børster du mener. Jeg trodde disse var ute av markedet for leeeeeeenge siden. Men, been there, done that, men det er heldigvis lenge siden nå. Det er IKKE sånn børste jeg har. Puh, så slapp jeg å bli skutt også Jennifer
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. januar 2003 #15 Skrevet 3. januar 2003 Den sprayen jeg snakker om er faktisk et meget godt produkt. mhm... Balsamspray har en tendens til å havne alle andre steder enn i håret uansett hvor bra den er. Synes at en leave-in balsam i kremform er langt mer virkningsfull. Milla
Tvilling76 Skrevet 3. januar 2003 #16 Skrevet 3. januar 2003 Jeg sliter med samme problemet. Slitte tupper ble klippet bort hos frisøren før jul, men det er like tuggete fordet. Har tatt hårkur hos frisøren, og bruker ikke nålebørste. Balsam fungerer heller ikke. Noen som har noen råd?? Har hørt at det skal bli bedre med vitaminer, men nå har jeg selvsagt glemt hvilke vitaminer jeg må ta for å forsterke håret. Anyone who knows?? /Tvilling76 :D
Gjest HaMAX Skrevet 3. januar 2003 #17 Skrevet 3. januar 2003 Nei, nei, nei! Vått hår skal aldri børstes hvis du ønsker langt hår. I og med at skjellagene ikke lukker seg før håret er blitt skikkelig tørt, vil håret bli strukturskadet og slitt hvis det børstes i våt tilstand. Balsamspraygir en finere fordelig i håret. Leave-in balsam kan ofte gjøre håret tungt og flatt.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. januar 2003 #18 Skrevet 3. januar 2003 Nå synes jeg at "Hamax" skal enten legge seg, eller gå tilbake til sitt gamle navn og slutte å fotfølge alt jeg skriver siden hun/han øyesynlig ikke aner hva hun/han snakker om. Milla
Gjest Zalomine Skrevet 3. januar 2003 #19 Skrevet 3. januar 2003 Hårklipp, altså å ta vekk de slitte tuppene, er et MUST om du sparer, fordi at om du ikke klipper de slitte tuppene "spiser" slitasjen seg oppover i håret, og på den måten må du klippe vekk enda mer. Ironsik nok er det viktig å klippe håret "ofte" om du sparer til langt! Selv grer jeg håret i dusjen jeg, med en grov kam. På dagtid "grer" jeg det ofte med hårklypa mi, den er "grovtindet" den. Hårbørste (ikke med noen harde, onde metall-ting i pute, med egentlig i hovedsak en grov plastbørste egentlig) bruker jeg bare om morgenen (dusjer på ettermiddagen, så det er i tørt hår), samt på ferie, når jeg har glemt igjen kammen som står i dusjen hjemme. Da bruker jeg mye hårklemma, nettopp fordi den er så grov. For tiden trenger håret min en klipp, sådet floker seg litt av den grunn. Jeg bruker balsam i dusjen, mne ikke hver gang, og dette funker fint for meg. Jeg "synder" og bruker bare "butikkprodukter", men disse funker utmerket for meg. Så da gjør jeg det slik.
vilja Skrevet 3. januar 2003 #20 Skrevet 3. januar 2003 Sliter med det samme. Altså flokete hår. (jeg kammer heller aldri håret mitt daglig!- Men nå har jeg fått meg verdend beste kjæreste såm koser med hår og hodebunn. og da blir det derretter.. :) :) Skal prøve epplecider eddikk jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå