Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Har noen noe erfaring med med disse kurene?

Jeg har akkurat begynt på ketolysekuren for noen dager siden, men er veldig usikker. Det egner seg vel egentlig best for overvektige mennesker, jeg er 163 og veier ca 67, så burde jeg ikke gå på den da? Er jo egentlig ikke overvektig, men vil gjerne gå ned 10-13 kilo før bryllupet neste sommer.

Også synes jeg på en måte at det er unaturlig å ikke spise brød, ris, pasta og poteter, for det er jo på en måte "sunt". Men det jeg liker med kuren er at det går an å spise god mat, og det går an å spise seg mett.

Har også hørt at man kan begynne å lukte rart etter en par uker på kuren. Har noen opplevd det?

Vet at jeg egentlig burde trene mer i stedet for å gå på "slankekur", men jeg synes det er så vanskelig. Greier så vidt å slepe meg til treningstudioet et par ganger i uka (mer eller mindre fast de siste 9 månedene), men synes ikke jeg merker så mye forskjell.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg har ikke erfaring med de kurene du nevner her, men følger South beach dietten selv. Det er en lavkarbo - sunt fett diett som går i tre faser.

Har selv vært i ketose, og det er sant at du kan lukte rart ja. Det største problemet jeg har opplevd er å få dårlig ånde :forvirret:

Når det gjelder trening så skal det ikke så veldig mye til. Selv trener jeg mye nå, men før var det lite. Jeg startet med å få en rask tur før frokost på tre kvarter. Deretter begynte jeg med stryrketrening hjemme i tillegg og har nå også en stepmaskin. Nå trener jeg 7 dager i uka, og gåturene mine er blitt til joggeturer.

Det vil alltid føles unaturlig å ikke spise noe du er vant til å spise. Men etter 4 måneder på diett savner jeg lite. Det kan også ha noe å gjøre med at jeg har tilpasset dietten litt til mitt behov. Jeg har hver 14. dag en dag da jeg spiser akkurat det jeg vil, dvs. har jeg lyst på bakt potet så spiser jeg det. Men kun den ene dagen :) Og for meg har det fungert kjempebra. Men nå er jo også SB litt enklere i forhold til karbohydrater, i fase 2 skal man spise en del av dem (men de sunne med lav GI).

Selv har jeg tatt av 15,5 kilo nå på 4 måneder og er fornøyd med resultatet så langt. Spiser meg mett hver dag og er alltid fornøyd med maten. Begynner å nærme meg målet nå :)

Gjest gjesta
Skrevet (endret)
hva er ketolysekuren ?

Stort sett det samme som Atkins og andre lavkarbokurer.

Endret: hmm, det var jo umulig å fa den linken til å fungere. Gå til Bokkilden.no, og søk på ketolysekuren.

Eller kopier denne:

www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1694749

Endret av ayrabeth
Skrevet

Har prøvd litt atkins etter å sømfart www.lavkarbo.no. Var skeptisk til det der men det har fungert noe så salig på meg i allefall. Det jeg syns var spesiellt deilig var å slippe den oppplåste følelsen den forsvant veldig fort da jeg kuttet ut karbo!!

Vikgit å få nok fett og det er også uvant når man har skydd fett som pesten. Gikk ned 6-8 kg og vedligeholder nå. Så jeg unner meg utskeielse når jeg har behov for det.

Jeg har endret kostoholdet og syns ikke det er vanskelig i hverdagen lengre. Søt behovet var som blåst vekk etter kort stund og det er jo positivt. Negativt er at det ikke er så mye overskudd til hard trening OG LEGGKRAMPER... Men der hjalp det godt med multivitaminer.

I det store og hele noe for meg, ikke en slankekur men en omlegging av kostholdsvaner!!

Skrevet

Hehe, vi har akkurat samme høyde og vekt.

(Driver også og prøver å gå ned, men med den enkle filosofien om jevnlig trening, sunn mat og ikke mat etter kl 1900)

Lykke til!:)

Gjest gjesta
Skrevet

Lykke til!:)

Tusen takk, og i like måte.

Tusen takk til de andre som har svart også.

Har nå gått på kuren i en uke, og det går faktisk veldig bra. Hadde veldig søtsug de de første to dagene, men det har gått helt over. Var til og med på kino i dag uten å kjøpe noe annet enn Bris. Får håpe det hjelper på vekta etterhvert også, skal veie meg i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...