Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem må ta på seg ansvaret for krisen som utspiller seg i Midt-Østen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Veldig glad for denne pollen, forresten. Det skal bli godt å få avgjort skyldspørsmålet once and for all.

Skrevet

STEM, for pokker. Jeg vil komme til bunns i denne saken....

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Konflikten i midtøsten har rast i 3000 år, så egentlig tror jeg ingen av de ovennevnte har "skylda" for å ha startet den. Men skylda for å fortsette, det har alle sammen.

Gjest gjest1
Skrevet
Veldig glad for denne pollen, forresten. Det skal bli godt å få avgjort skyldspørsmålet once and for all.

:ler:

Skrevet

Det ser ut som Israel leder med 88.89%, etterfulgt av Iran og Syria med 77,78%. Vel å merke med frp-prosentregning.

Gjest gotthard
Skrevet

temlig sikker på at julenissen har noe med dette og gjøre.

ser for meg julenissen og jesus står klar til pistolduel og sier at "denne høytiden er ikke stor nokk for os begge"...

seriøst, så har vel israel mye av skylden da de har okupert land og oppfører seg på en slik måte at de andre blir krenket, men, de andre har vel ikke akurat bidrat så mye til og skape fred de heller de få gangene de hadde sjangsen.

usa har en stygg finger med i spillet her og selv om vi utenfor kansje ser lit mer nyansert på denne konflikten er det vel vanskelig og ta noen her.

israel begynte jo og trekke ut nybygere fra okupert område, selvmordsbomberene ga seg ikke da heller, så det er vel så mye hat og hevn tanker i bildet at det enkleste er og utrydde hele midøsten og heller bosette svensker eller noe der, gi grønnland til jødene, en øy utenfor afrika til palestinerene osv...

Skrevet

Selv synes jeg spørsmålet er uinteressant, og tror ikke det kommer til å bli fred der nede så lenge folk er opptatt av å finne ut "hvem som b'ynte". Nytter ikke å gråte over spilt melk. Og mens folk kjekler og peker, surner melken på gulvet. Ta heller en tue hver og begynn og tørk.

Skrevet

Ingen av landene hadde vært der de er uten USA, derfor har de skylden til syvende og sist.

Skrevet
Ingen av landene hadde vært der de er uten USA, derfor har de skylden til syvende og sist.

Og årsaken er at USA kan være ledende i verden er at de utkjemper alle sine kriger på kontinenter utenfor sitt eget land. På den måten blir de ikke berørt selv.

Hadde USA's befolkning opplevd en brøkdel av de grusomheter som deres militær utfører (og deres politikere beordrer) samt det deres våpenfrender gjør, hadde motstanden mot krig vært mye større der borte også.

Skrevet (endret)
Selv synes jeg spørsmålet er uinteressant, og tror ikke det kommer til å bli fred der nede så lenge folk er opptatt av å finne ut "hvem som b'ynte". Nytter ikke å gråte over spilt melk. Og mens folk kjekler og peker, surner melken på gulvet. Ta heller en tue hver og begynn og tørk.

Men de tar ikke en tue hver og begynner å tørke. De fortsetter å krige i en konflikt som ingen ende synes å ha. Og midt oppi alle verdens etnisk og religiøst baserte konflikter fortsetter innvandringsskrullene ufortrødent videre med innvandringspolitikken sin.

Hva er det egentlig som får dem til å tro at de har så overlegne synspunkter at det bare er nødt til å gå bra til slutt?

Endret av Bønna
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)

.....

Endret av Slangen
Skrevet
Men de tar ikke en tue hver og begynner å tørke. De fortsetter å krige i en konflikt som ingen ende synes å ha. Og midt oppi alle verdens etnisk og religiøst baserte konflikter fortsetter innvandringsskrullene ufortrødent videre med innvandringspolitikken sin.

Hva er det egentlig som får dem til å tro at de har så overlegne synspunkter at det bare er nødt til å gå bra til slutt?

Dette har da ikke noe med innvandringspolitikk å gjøre. Poenget mitt var jo nettopp at de ikke tar en tue hver. Og hvorfor gjør de ikke det? Fordi de er mest opptatt av å peke.

Skrevet

Om alle på forumet hadde STEMT, så hadde vi sluppet alle disse trådene om Israel....

• 2 uker senere...
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Onskapens akse ............. helt sikkert :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...