Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Er det noen som tar/har tatt omsorgsarbeider på nettet? Jeg er 20 år og har lyst å bli omsorgsarbeide, men jeg har ikke lyst til å gå på skolen hver dag. Jeg vil heller jobbe og få erfaringer mens jeg tar omsorgsfag. Noen som kan hjelpe meg med dette?
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 har ikke tatt det nettbasert, skal heller ikke ta omsorgsfag, men skal ta helsesekretær. Jeg tar det gjennom Folkeuniversitetet. Begynner først til høsten så kan ikke si noe om skolen. Koster litt penger, men så er det undervisning kun 2 dager i uka så jeg har tid til å jobbe litt samtidig. Leste der at omsorgsarbeider og hjelpepleier blir slått sammen til høsten. Du kan jo gå inn på www.fu.no og se om det er no intressant
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Jeg kan ikke hjelpe deg med å informere om å ta en slik utdannelse på nettet. Men det jeg fikk lyst til å kommentere, er at det var flott at du ville jobbe utenom, for å få mest mulig erfaring. Hvis du har mye erfaring fra en plass f.eks sykehjem, så kan det være at du slipper å ta den delen i lærlingertiden. Vet om flere som fikk godskrevet noen av lærlingertiden, pga tidligere erfaringer.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Det stemmer at omsorgsarbeider og hjelpepleier blir slått sammen..... Jeg har selv gått omsorgsarbeider,og det er bare 1 år på skolen...og 2 år som lærling.... Var ferdig som lærling fjor høst i september....Nå har jeg bare fagbrevet igjen,men det tar en stund før en får vite når en kommer opp til det.. Jeg driver å søker på vikarjobber nå,men det er ikke så lett å få noen jobber som vikar.... Håper det blir lettere når jeg blir ferdig med fagbrevet...det går over 3 dager....med 2 sensorer som er i bakgrunnen av deg stort sett hele tiden den dagen du skal ha det... Gleder meg til jeg blir ferdig....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå