Gå til innhold

Er det mulig?

Fremhevede innlegg

Gjest Plury
Skrevet

Vi har vært så idiotiske at vi har gått til anskaffelse av digital vekt.

Jeg veide meg på lørdag, og ble selvsagt lei meg over resultatet. Veide meg igjen på tirsdag, og hadde gått opp EN kg!?!?!

Jeg var helt knust i går, og så sier samboer: "Men du venter jo mensen snart? Det er sikkert derfor du har gått opp..."

Joda, han fikk jo rett i det, for jeg fikk mensen natt til i dag.

Men er det mulig å gå opp en hel kilo i løpet av tre dager pga mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svarer igjen jeg - helt nomalt !!

Ceca ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ganske så vanlig desverre.

Noen går opp mer også!

Gjest gjest1
Skrevet

Oho! Jeg kan gjerne gå opp 5 kg når jeg skal ha mensen, får masse vann i kroppen.

Skrevet

Jeg kan gå opp 2-3 kg når jeg skal ha mensen, desto artigere å veie seg når mensen er over.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jupp, helt normalt. Bare vent til du skal ha barn, da er det opp noen kilo vann rett før fødsel, gitt.. (hvis du skal ha barn noen gang, da ;) )

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, bjørnsdatter, det er ikke alle som er så priviligerte at de kan få...

Plury.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, bjørnsdatter, det er ikke alle som er så priviligerte at de kan få...

Plury.

Unnskyld meg, men ettersom dette ikke har noe med tråden å gjøre.. : sutter, sutter

Skrevet

På min digitale badevekt er det fort en kilo forskjell og vel så det, fra morgen til kveld samme dag, enten jeg skal ha mensen eller ikke. Du må veie deg til samme tid på døgnet for å kunne sammenligne -jeg veier minst om morgenen så da er det min veietid. Også trenger du egentlig ikke veie deg oftere enn en gang i uka.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det skiller ofte en kilo eller to fra morgen til kveld på meg - og et par-tre kilo opp rundt mensen er helt vanlig.

Gjest bente85
Skrevet

Jeg vil ikke tro at det er umulig nei.

Har opplevd det samme selv, å gå opp i vekt ved menstruasjonstider.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går vanligvis opp 5-6 kilo rett før mensen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk opp en kilo da jeg drakk en liter vann. (Altså med ca. 30 minutters mellomrom) Vekta mi kan i allefall svinge såpass...

Gjest Gjest
Skrevet

Det var da godt å høre! :)

Nå drar vi på ferie, og vekta blir ikke med, nei.

Siden jeg ikke spiser godterier, og har kuttet ned på mengden mat, og har tenkt å gå lange turer i fjellet med hundene, og bade masse, så MÅ vel vekta vise mindre når jeg kommer hjem om to uker og er sånn cirka midt i syklusen, vel? Man kan alltids håpe :)

Plury

Gjest gjest1
Skrevet

Helt vanlig. Kjedelig å veie seg rett før mens, men kjekt å veie seg etterpå.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er helt normalt! Jeg går opp 1-2 kilo hver gang, jeg. Og jeg er liiiiten....

Det som uroer meg litt, er at du blir så satt ut/deppa over å gå opp en ussel kilo- det er litt trist, da. Ingen grunn til det- det er syklusen som gjør det den må!

Skrevet

Det er fult mulig! Man "samler" opp en del vann i kroppen rundt menstider.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg kan variere med opptil 3 kilo innenfor et døgn, og rundt mensen blir det ofte litt mer, ja.

Gjest Plury
Skrevet
Det er helt normalt! Jeg går opp 1-2 kilo hver gang, jeg. Og jeg er liiiiten....

Det som uroer meg litt, er at du blir så satt ut/deppa over å gå opp en ussel kilo- det er litt trist, da. Ingen grunn til det- det er syklusen som gjør det den må!

Vel, la meg si det sånn at det er ikke bare vekta som går opp før mensen hos meg, for hormonene gjør også utslag. :)

I tillegg har vi ikke hatt digital vekt før. Jeg har ikke SMAKT snop på over ett år, og jeg drikker kun lettbrus. Gatekjøkkenmat rører jeg ikke. Likevel har jeg gått opp en del kilo, og ble ganske mismodig da jeg hadde gått opp EN kilo på tre dager. Sammen med det som trygt kan kalles en smule pms, gjorde at jeg ble knust, ja.

Kanskje er det sånn at når man ikke har så mange kilo å bekymre seg over, så er EN kilo småtteri... Men når man har over hundre, så er ikke EN kilo noe å kimse over, da EN gjerne blir til FEM og TI rimelig kjapt.

Jeg har i mitt 32årige liv aldri veid meg på denne måten før, så jeg har ikke visst at jeg legger på meg før mensen. Klærne mine er alltid stramme uansett :( så jeg merker ikke så mye forskjell der.

Og jeg kan da aldri tro at jeg er den eneste som overreagerer på ting sånn rett før mensen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...