Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte på Yasmin p-piller for 2 uker siden, men hele perioden har bare ført til masse klabb og babb..

For det første har jeg stort sett kastet opp 3-4 timer etter å ha tatt pillen hver dag, og deretter vært konstant kvalm og uvel etter å ha svelget en pille.

Før hadde jeg mensen i 2 1/2 dag, men nå har jeg hatt det konstant i 2 uker etter jeg begynte på pillen. Ikke veldig store blødninger, men dog.

Nå er jeg bare usikker.. Har begynt å ta den før jeg legger meg for å minske risikoen for å kaste opp, men føler meg bare uvel og kvalm hele dagen.

Kan dette bare være en overgangs/oppstartsfase? Noen andre som har opplevd det samme? Bør jeg fortsette på pillene og se om det går bedre etterhvert eller stoppe for å prøve et annet merke?

:sur::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok jeg ville ha snakket med en lege for å høre om dette er vanlige bivirkninger. De høres jo ganske sterke ut.

Selv har jeg ingen bivirkninger på disse pillene bortsett fra at jeg kan få noen, ubetydelige, småblødninger dersom jeg er litt dårlig til å ta de på samme tid på dagen. Men de er jo lavdoserte.

Hadde heller ingen bivirkninger i starten.

Og hvis du kaster opp pillene så er det jo ingen vits i å ta dem i utgangspunktet... så du ha jo ingenting å tape på å slutte å ta dem og se om det hjelper eller eventuelt skifte merke.

Skrevet

Jeg tror nok at jeg har fått pillen "i meg" selv om jeg kaster opp, er jo tross alt snakk om et par timer.

Og dessuten er jo mensen såpass totalforandret (med tanke på lengde) at de MÅ jo nesten ha hatt en viss virkning :forvirret:

Uansett har jeg ikke tenkt å stole på dem sånn prevensjonsmessig nå som alt er så "ustabilt"..

Jeg vet ikke.. Kanskje jeg skal prøve noen uker til og se om ting går seg litt mer til?

Gjest Gjest
Skrevet

Har gått på Yasmin i flere år og aldri hatt noen problemer.

Skjønner ikke at det du opplever skal være noen bivirkning.

Men du får ta en prat med lege din da.

Skrevet

Jeg ble totalt ødelagt av Yasmin, men det var mer psykisk. Jeg ville nok snakket med legen.

(faktisk har alle jeg kjenner som har gått på Yasmin vært misfornøyde av forskjellige årsaker)

Gjest bente85
Skrevet

Snakk med legen din du. :-)

Da jeg begynte med Yasmin, så tror jeg ikke at jeg hadde noen ubehageligheter i det hele tatt.

Gjest gjest1
Skrevet

Du har bare gått på den i to uker og det er ikke så lenge.

Jeg begynte på p-piller igjen for en mnd siden og jeg har blødd i 4 uker...

Det er viktig å snakke med legen om ubehag ved pillene!

Jeg hadde hatt vondt lenge, utenom de 4 ukene med blødninger. Jeg fikk ikke sove, jeg klarte nesten ikke å reise meg, og bare det å gå var utrolig smertefullt. Så jeg fikk time hos en reservelege da min lege er på ferie. Etter å ha undersøkt meg, sendte hun meg rett til Akuttmottaket på Kvinneklinikken for innleggelse. Dette var i går.

Det viste seg da at feil prevensjon kan ha fatale følger. Spesielt i mitt tilfelle. :tristbla:

Nå ser det ut som de har funnet ut hva som feiler og meg og jeg blir behandlet for det nå. Men jeg må belage meg for flere uker til med blødninger og smerter. Men jeg ser ihvertfall frem til å bli bedre ;)

Skrevet

kan du tudype det litt ?

Jeg har tatt yasmin i 4 uker nå. og hjepe meg først blødde jeg i 2 uker og nå bare griner jeg å føler me helt bånn. det må jo være noe galt , at jeg ikke tåler disse pillene ??skal ta det opp med legen bare han kommer tilbake fra ferie ?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har brukt yasmin i ett år no, og har ikke hatt noen problemer. men gå´´til legen din, han/hun er den eneste som kan hjelpe deg skikkelig. alle reagerer forskjellig, kanskje duu bare må ytte merke. jeg måtte bytte 3 ganger før jeg fant "mitt" merke.. lykke til uansett.

Skrevet
kan du tudype det litt ?

Jeg har tatt yasmin i 4 uker nå. og hjepe meg først blødde jeg i 2 uker og nå bare griner jeg å føler me helt bånn. det må jo være noe galt , at jeg ikke tåler disse pillene ??skal ta det opp med legen bare han kommer tilbake fra ferie ?

Akkurat den med å grine og å føle seg skikkelig nedtrykt fikk jeg og. Har aldri vært så nedfor før. Utrolig kjip. Jeg bytta prevensjon, for jeg orket ikke å ha det sånn. Jeg har fått bivirkninger av p-piller, men denne tok kaka! :forvirret:

Skrevet

Jeg har blødninger tre ganger i måneden pga Yasmin. Dessuten gir de meg masse humørforstyrrelser. Er ikke ønske situasjon, men jeg bor for øyeblikket i utlandet og her har de ikke engang fått p-plaster som er det jeg ønsker å bytte til.. Så situasjonen er kjip og jeg må holde ut til nyttår med disse pillene fra helvete.

Skrevet

Tenkte jeg skulle komme tilbake til denne tråden min og fortelle at jeg har det MYE bedre nå! Kaster ikke opp, og ikke så langt nær like uvel! Blødningene har også stoppet!

Er ikke livet herlig, dere? :hoppe:

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk på Yasmin en liten periode, men svetta som en gal da jeg gikk på de. Jeg har også gått på Trionetta, men de fikk jeg skikkelig depresjon og måtte til psykatrisk sykepleier for å komme meg på beina igjen. I tillegg til å kutte ut pillen selvfølgelig.

Skrevet

Mulig dette bare er innbilling, men jeg føler meg mye gladere når jeg er på pillen jeg! Humøret mitt er mye mer stabilt og jevnt over bedre! :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Mulig dette bare er innbilling, men jeg føler meg mye gladere når jeg er på pillen jeg! Humøret mitt er mye mer stabilt og jevnt over bedre!  :)

Jeg føler det på samme måte -ETTER at jeg sluttet på Yasmin. ;) Forskjellige kropper, forskjellige reaksjoner.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd med Yasmin pillene jeg :) Jeg gikk ned i vekt, lite blødninger. Også ble jeg ikke deprimert og heller ikke har jeg sånne voldsomme humørsvinginger som jeg har fått av andre prevensjon. Det var p-sprøyta da..., den gjekk eg opp 10 kg av! Og jeg var så mye deppa, at jeg tør ikke tenkle tilbake engang...

Men dette beviser at det er ulikt hvordan kroppene våres reagerer på ting.

Gjest gjest 0
Skrevet
Mulig dette bare er innbilling, men jeg føler meg mye gladere når jeg er på pillen jeg! Humøret mitt er mye mer stabilt og jevnt over bedre!  :)

Det samme her opplevde jeg de første årene med Yasmin! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...