Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er sykemelt grunnet konflikt på arbeidsplassen.er det noen som har gode råd for hva jeg kan gjøre?har vært sykemelt i 1 mnd.vet ikke om jeg takler å gå tilbake enda.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Vel, å skygge banen løser i hvert fall ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet

har tatt opp problemene med arbeidsgiver flere ganger.han har ikke tatt tak i problemet.

Skrevet

Hvis dere ikke klarer å løse konflikten må du vel nesten bare se deg om etter en ny jobb da, om konflikten er av en slik grad at du ikke klarer å leve med den.

Gjest Gjest
Skrevet
har tatt opp problemene med arbeidsgiver flere ganger.han har ikke tatt tak i problemet.

Få deg en ny jobb!

Det gjorde jeg. Begynner om en mnd.

Er ikke noe poeng å fortsette å gå sykemldt. Mye bedre å slutte der da.

Jeg mistrivdes veldig på jobben pga.enkelte andre ansatte og at jeg var lei.

Ordna meg ny jobb og nå har jeg det kjempebra.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ta kontakt med verneombudet. Og vurder å skaffe deg ny jobb.

Gjest Sativa
Skrevet
Ta kontakt med verneombudet. Og vurder å skaffe deg ny jobb.

Nettopp, det er verneombudet du skal snakke med. Evt fagoreningen din.

Skrevet

Hvis sjefen ikke gjør noe, så ta kontakt med verneombudet.

Og du har sikkert en fagforening du er medlem i. De kan hjelpe deg.

Skrevet

Og hvis ikke dere har noe verneombud, kan du gå til sjefens overordnede og ta det opp med ham/henne.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme.

Jeg tok det opp med både verneombud, bedriftslege samt daglig leder.

Til ingen nytte.

Anbefaler deg å skifte jobb.

Du skal være psykisk sterk for å kjempe videre, selv med fagforbundet i bakhånd.

Gjest Gjest
Skrevet
Og hvis ikke dere har noe verneombud, kan du gå til sjefens overordnede og ta det opp med ham/henne.

hat tatt det opp med sjefen.men han er for feig til å gjøre noe med problemet

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet

Du må tenke på deg selv. Det finnes sikkert mange fine arbeidsplasser, men noen gjør en rett og slett syk. Jeg leste et sted at folk bytter lettere ut partneren enn jobben. Selvsagt ganske flåsete, men alt for mange er alt for lojale mot arbeidsplassen sin. Funker det ikke, vel, så "gjør det slutt". Det finnes langt bedre arbeidsplasser for deg der ute! ;)

Konflikt på arbeidsplassen burde i en ideell verden kunne løses. Men når du forteller at ikke ledelsen ønsker å gjøre noe, tror ikke jeg at jeg ville tatt opp kampen. For min egen psykiske helses skyld.

Gjest Gjest
Skrevet

Blir man generelt misslikt etc på jobben, må jo være en grunn til at du er sykmeldt og ikke "den andre part", så vill man sansynlig ikke ha noen fremtidige karriære muligheter i den bedriften om den er liten. Støtter sjefene uoffiselt den "andre part" er det like greit å slutte, eller skifte avdeling om man jobber i en stor bedrift.

Har vært i samme situasjon selv, negativ trynefaktor, og selv om jeg hadde retten på min side var det ingen vits å bli. Jeg ville aldri få noen mulighet videre opp om jeg fortsatte der jeg jobbet.

Fagforeninger ol er veldig oppskryte, i dag minner de meg mest om sånne tv shop folk som sier hvor "bra" produktet dems er. Gjør dem en ræva jobb i lønnsoppgjør så er ikke jeg medlem til de gjør det bra igjen. Alt annet kan de holde for seg selv siden jeg kommer ikke til å bruke dem igjen til sånt.

Finn deg en ny jobb/nytt sted å jobbe du. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er flere du kan ta det opp med, verneombudet som nevnt og tillitsvalgte. Disse skal/kan om ikke annet være en tredjepart som kan gi deg innspill på hvordan de oppfatter konflikten, og evt ta opp saken videre.

Hvis dere er en IA-virksomhet kan rådgiveren ved Arbeidslivssenteret være en mulig kontaktperson som kan veilede deg videre (selv om de ikke har "mandat" til å gå inn i konflikter har de masse kompetanse), og selvsagt Arbeidstilsynet, som har mye kompetanse og mandat, samt at AT har skiftet fra å ha fokus på mer harde saker (fysisk arbeidsmiljø) til mykere som det psykososiale arbeidsmiljøet. Til slutt, du kan også snakke med saksbehandleren din på NAV/trygdekontoret, h*n kan veilede deg videre.

Den nye arbeidsmiljøloven stiller strenge krav til både arbeidsgiver og arbeidstaker under sykemelding, og senest innen 6 uker skal du og sjefen din sette dere ned og lage en oppfølgingsplan for hvordan du raskest mulig kan komme tilbake til aktivitet.

Hvis dette er en begynnende konflikt og du er glad i jobben din ville jeg prøvd noen av alternativene over. Hvis dette bare er en "jobb", ville jeg vurdert mulighetene for skifte. Dårlige sjefer bruker ikke endre seg, og hvis sjefen din ikke tar tak i dette prolemet er det stor sannsynlighet at h*n ikke tar tak i andre problem som måtte dukke opp på et senere tidspunkt heller.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...