Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Åssen er det med dere ferdigutdannet jurister? Har tenkt til å studere juss selv, men ergres over "ryktene" jeg har hørt angående gode karakterer. Er det sant at man må ha Aèr og B`er bare på eksamenene for å få seg jobb etter utdannelse? Blir nesten litt redd jeg, det må jo være et forferdelig press på studentene...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke om det er sant at man kun kan ha A'er og B'er for å få seg jobb etter endt utdannelse, men det er sant at karakterpresset kan være voldsomt på juss. Studerer juss selv, og det er absolutt noe i de ryktene.

Gjest Gjest
Skrevet

Også sier du "åssen"? :overrasket::overrasket::forvirret:

Vel, arbeidsmarkedet for ingeniører, teknikere og økonomer er mye bedre! Og lønnen mye høyere! :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det som er så gæli med å si åssen? Er det frøken fisefin her? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var ferdig nå og har alt fått jobb. Har ok karakterer, men ingen A'er, noen B' er og noen C'er. Jobben jeg fikk var akkurat den jeg hadde lyst på, og det viser vel at de ikke bare ser på karakterene, men også vektlegger personlig egnethet og at du viser interesse for jobben. Men dersom det er advokatfullmektigjobb i de store firmaene må du nok stort sett holde deg til A'er og B'er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...