Gå til innhold

Råd mot myggstikk?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Etter hyttetyr i helga har jeg over 30 myggstikk over hele kroppen, og de klør noe infernalsk! Finnes det noen gode kjerringråd (eller andre remedier) som stopper kløen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvor får jeg tak i det *kløkløklø*

Gjest vimse
Skrevet

AloeVera får du både på butikk, helsekost og apotek.

Gjest gjesta
Skrevet

hørt at eddik også skal lindre litt, mot at du ikke har klødd d åpent da. jeg klør også!

Skrevet

AKUTT, et middel som sprayes rett på stikket. Fåes i butikker og på apotek.

Etter en uke utendørs i sommer og sammen med maaaaasse mygg og knott fant vi ut at det var det eneste som hadde noenlunde effekt.

Gjest gjesta
Skrevet

Zyrtec (reseptfri allergimedisin) funker som bare det!

Det er jo en allergisk reaksjon at det klør av myggstikk så det er igrunnen ganske logisk.

Skrevet

Sverger til eurax! Tar allergitabletter også, men tar dessverre ikke hele kløen nei....

Gjest Gjesta
Skrevet

Det beste kløestillende middelet jeg har funnet, er Tigerbalsam! Det lindrer noe helt enormt, og er stort sett basert på eteriske oljer.

Og jeg tilhører dem som er skikkelig plaget av mygg og knott. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Som en del har svart her: Eurax.

Ikke bare fjerner den kløen, men den hindrer også myggen å sette seg, og kan faktisk brukes til myggmiddel også :-)

Går ingen steder uten på sommeren.

Skrevet
Som en del har svart her: Eurax.

Ikke bare fjerner den kløen, men den hindrer også myggen å sette seg, og kan faktisk brukes til myggmiddel også :-)

Går ingen steder uten på sommeren.

Samme her! Myggen elsker meg over alt på jord, og hadde det ikke vært for eurax tror jeg noen måtte lagt meg inn på psykiatrisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...