Gå til innhold

P-pillestyr!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Jeg har mikset og trikset litt med p-pillene mine og nå vet jeg ikke halt hva jeg skal gjøre.. Forrige mens hoppet jeg over, og begynte rett på ett ytt brett uten å ta sukkerpiller.. Det gikk strålende, men den siste uken har jeg småblødd litt. I dag skal jeg egentlig begynne på den siste uken av gule piller på brettet, men vurderer å bare begynne på sukkerpillene, og bli ferdig med dette brettet.. Er det noen som vet hvordan det går med mensturasjonen min da, når jeg driver å småblør nå? Kommer den som vanlig? Eller burde jeg gå en uke til på p-pillene før jeg begynner på sukkerpillene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du slike piller som er av ulike farger? Altså trefasepiller, som f.eks trionetta? Det kan virke slik sidne du sier du skal begynne på siste uken med gule piller.

I så fall har du IKKE utsatt mensen på rett måte! (med slike piller kan den bare utsettes ved å bruke de gule pillene, IKKE begynne på nytt brett. Da får du for lav hormondose, noe som ikke kan garantere at du ikke får eggløsning (og derved kan bli gravid) og ofte medfører, som du opplevder småblødninger.

Dersom du har enfasepiller har du forsåvidt utsatt mensen rett.

Uansett bør du ikke klusse MER med pillene dine. (og om du vil være på den sikre siden er ikke kondom dumt frem til neste brett) Særlig dersom du har trefasepiller, ta ut brettet. Begynner du på sukkerpillene nå vil antakelig mensen komme ja, men det er ikke lurt å rote for mye med pillene slik, de skal tross alt forhindre svangerskap og det gjør de basert på hormondoser. Når du roter og klusser slik, så kan de ikke garantere sikkerhet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok ikke trefaspiller, for det er bare to farger.. de gule..og de hvite sukkerpillene..og jeg tror jeg har utsatt riktig for det var slik det sto man skulle gjøre det i bruksanvisningen..

Skrevet

Ok, ja, da er det nok gjort rett.

Det er nok likevel ikke å anbefale å slutte med pillene nå, men i slike tilfeller er det antakelfi ikke like ille å slutte nå og på den måte "fremskynde" mensen. Med enfasepiller tror jeg dette skal være greit, men har ikke erfaring med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...