Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Noen holdt på rundt på dataen min for en stund tilbake, og etter det har jeg bare kunnet pålogge meg i vanlig windows modus. Jeg bruker XP, og har alltid likt at man kan ha eget bilde og navn der man skal logge seg på windows, mens nå er det slik som det var på f.eks windows 2000. (noen som skjønner hva jeg mener?) Vel, når jeg prøver å ende innstillingene på brukerkontoer, altså endre innstillingene på hvordan bruker skal logge seg på, får jeg opp beskjeden "Klienttjenester for NetWare har deaktivert velkomstskjermen og Raskt Brukerbytte. Hvis du vil gjenopprette disse funksjonene, må du avinstallere klienttjenestene for NetWare." VEL, jeg fant denne NetWare på kontrollpanel, men skjønte egentlig ingenting av det, og finner den ikke på legg til/fjern programmer... Noen som vet hva jeg snakker om her, og som kan hjelpe meg med å ordne opp i dette så jeg får velkomstskjermen som jeg vil ha den igjen? Noen som egentlig vet hva NetWare er godt for??
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Og etter et enkelt søk og litt knoting, så fant jeg det ut...
enden Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 NetWare er noe dritt når det har "sneket seg inn" på maskinen. Hvorfor i huleste skulle noen legge inn noe slikt på en lånt maskin?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 hadde store problemer med internett, fik ikke kobla ledning, og den dumme sjappa jeg kjøpte dataen fra har fucka opp trådløse nettverket mitt... derfor fikk jeg en til å prøve å fikse det, og det var etter det jeg oppdaget denne netware fordi jeg plutselig ikke hadde XP welcome screen lenger. Fikk halvveis ordna problemet forresten, men når dataen er på og den går ut i screensaver og jeg må taste inn passord, så er det fremdeles på vanlig windows screen, altså en boks til å skrive inn passordet i som på win2000.... Jeg vil ha tilbake den vanlige welcome screeeen!!!! Funker bare når jeg starter opp maskina
enden Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 For å fjerne passord etter skjermbeskytter høyreklikk på skrivebordet -> velg eenskaper -> velg arkfanen skjermbeskytter -> fjern haken for passordbeskyttet gjenopptakelse. Det er litt merkelig at du har velkomstskjerm ved oppstart, men ikke etter skjermbeskytter. Hva skjer hvis du trykker windowstasten + L? låser du maskinen med den gamle passordboksen eller dukker velkomstskjermen opp? Hvis du låser maskinen så tipper jeg du kan løse probleme ved å deaktivere velkomstskjermen for så å aktivere den igjen. Dette valget finner du enklest ved å trykke start -> kjør -> skriv "control userpasswords" (uten hermetegn) -> klikk på knappen for å endre hvordan brukere logger seg på maskinen. Hvis du får opp den gamle brukerkontoboksen fra 2000 (samme som du får ved å starte control userpasswords2) så har NetWare køddet opp systeminnstillingene dine så mye at jeg er redd du kan glemme velkomstskjermen
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 neida, vil gjerne ha passord på screensaver da vi bor flere i huset her Men det er noe rart der også, er ikke noe sted jeg kan forandre dette passordet! Kanskje det er det samme som når man logger seg på slik at når man forandre påloggingspassordet, så forandrer man screensaver passordet også? dette har jeg ikke tenkt på før henger vel litt igjen på gamle windows tror jeg Prøvde nettopp denne windowsstartknappen+L og kommer til Xp velkomstskjerm. Gjorde også det du sa med control userpasswords osv, og kommer inn på innstillngene for XP velkomstskjerm... Da jeg skrev inn 2 etter control userbla bla så kommer jeg på win2000 menyen tenker jeg, og der står det to usere, admin og navnet på dataen, derav navnet på dataen står det debugged user, administrator under gruppe.... Har det noe å si? Skjønner ikke hva som er galt jeg... Dumme datamaskin!!!
enden Skrevet 22. juli 2006 #7 Skrevet 22. juli 2006 Passordet er det samme for skjermbeskytter og første pålogging ja. Fjernet du velkomstskjermen og trykket OK og så huket av for den igjen? Når den kommer med windowstast + L så burde den komme etter skjermbeskytter også - funksjonen ser i alle fall ut til å fungere. Det er mulig at det finnes en godt gjemt funksjon for å sette den gamle påloggingsboksen etter skjermbeskytter, men den har jeg aldri funnet. Jeg kjører domene her så mine valg for velkomstskjermen er fjernet. Derfor får jeg ikke sjekket grundig Når det gjelder brukerne dine så skjønte jeg ikke hetl hva du mente, men så lenge du fikk opp de ulike brukerpanelene så er du administrator, og det er det som teller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå