Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har tatt denne undersøkelsen? Var det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var ikke spesielt vondt. Litt ubehagelig innimellom, men ikke vondt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan gjorde de det, og hvor lang tid tok det?

Skrevet
Hvordan gjorde de det, og hvor lang tid tok det?

Forå være helt ærlig husker jeg ikke helt detaljene... I hvert fall ble det festet elektroder på meg i tillegg til at en nål ble stukket inn i musklene på et og et ben og en og en arm. Så fikk jeg ulike typer elektriske støt gjennom nåla mens nervenes reaksjoner ble avlest via elektrodene. Tror kanskje det tok 30-40 minutter?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du tok den undersøkelsen? Hva de var på "jakt" etter.

Skrevet (endret)
Kan jeg spørre hvorfor du tok den undersøkelsen? Hva de var på "jakt" etter.

Jeg vet faktisk ikke nøyaktig, men det var for å utelukke en eller annen sjelden nevrologisk sykdom i forbindelse med diagnostisering av en annen sykdom.

Det de lette etter helt konkret var vel om nervene mine sendte signalene til hjernen raskt nok, tror jeg, eller om de reagerte for treigt.

Endret av Gustavia
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :) Det er det de driver med hos meg også...Men jeg skal først ta en EEG... :sjenert: Synes EMG hørtes så vondt ut jeg :tristbla:

Skrevet
Takk for svar :) Det er det de driver med hos meg også...Men jeg skal først ta en EEG... :sjenert:  Synes EMG hørtes så vondt ut jeg  :tristbla:

Det høres litt ekkelt ut, det kan jeg være enig i. Men det høres altså verre ut enn det er! Litt ubehagelig, som sagt, men ikke direkte vondt. Lykke til! :)

Skrevet

Det er mange år siden jeg tok EMG, og det var en variert opplevelse om jeg kan si det slik. De stakk flere ganger på forskjellige steder, noen ganger kjente jeg absolutt ingenting, andre ganger var det bare litt ubehagelig og atter andre ganger var det temmelig vondt.

Skrevet (endret)
Hvor stikker de?

Armene, bena/lårene og skuldrene så vidt jeg kan huske. Mulig de ville ha stukket flere steder, men undersøkelsen ble avbrutt underveis og de hadde uansett fått det de trengte.

Endret av Arkana
Skrevet
Hvor stikker de?

På meg var det i legger, lår og armer, hvis jeg ikke husker helt feil. Kanskje i tærne? Husker som sagt ikke detaljene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...