Gå til innhold

Psykolog

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

1. Er det noen som går til psykolog her? I såfall, hvorfor?

2. Jeg har vært hos legen min to ganger nå. Har lyst å bli henvist til psykolog (privat er altfor dyrt), men det virker ikke som om hun tar meg seriøst. Jeg sier jeg trenger å snakke med noen, men diagnosen min er "mild deprimert", og ingen psykologer prioriterer dette. Ventetiden er 9 mnd.

Noen i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Hei,

Jeg er forsåvidt ikke i samme situasjon, men vet at dette er et kjempeproblem. Det er altfor lang venteliste på psykologene man kan få støtte til.

Mitt råd til deg hvis du virkelig har problemer er å prøve å prioritere å gå til en privat psykolog. Er det helt umulig for deg økonomisk, er det selvsagt det. Men hvis du virkelig trenger det, er det verdt å kutte ned på andre ting for.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Skift fastlege. Finn en som tar deg på alvor.

Selv har jeg gått til psykolog og psykiater for depresjon og angst.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
1. Er det noen som går til psykolog her? I såfall, hvorfor?

2. Jeg har vært hos legen min to ganger nå. Har lyst å bli henvist til psykolog (privat er altfor dyrt), men det virker ikke som om hun tar meg seriøst. Jeg sier jeg trenger å snakke med noen, men diagnosen min er "mild deprimert", og ingen psykologer prioriterer dette. Ventetiden er 9 mnd.

Noen i samme situasjon?

Hvis du har henvisning fra din fastlege så er det litt merkelig at det skal ta så lang tid.

Hvor i landet bor du da?

Husk at hvis du ber din fastlege om å henvise deg til en psykolog så er hun faktisk pliktet til å gjøre det.

Noen mennesker takler store psykiske påkjenninger tilsynelatende enkelt, andre bukker under av mindre problemer.

Alle som ber om denslags hjelp har krav på hjelp.

Endret av Miloine
Gjest Gjest
Skrevet

Du har rett, Miloine. Jeg fikk nå tilsendt en henvisning i posten, der jeg selv kan kontakte psykologer med reffisjon (??). Vi får se hvordan det går.

Hun legger arbeidet i mine hender, noe jeg ikke trodde var vanlig.

Bor på Vestlandet.

Gjest Gjest
Skrevet
Du har rett, Miloine. Jeg fikk nå tilsendt en henvisning i posten, der jeg selv kan kontakte psykologer med reffisjon (??). Vi får se hvordan det går.

Hun legger arbeidet i mine hender, noe jeg ikke trodde var vanlig.

Bor på Vestlandet.

Refusjon :)

Jo, det er helt vanlig å måtte finne frem til psykologen selv. Be om å få en liste av henne, så begynner du øverst. Det beste er å skrive et brev om din sykehistorie (ja, det heter det, fortell om hvordan du har det, hva som plager deg, hvor lenge etc.), send dette til et utvalg fra listen. Be dem kontakte deg om de har kapasitet, hvis ikke sier du de skal makulere brevet ditt. Dette har jeg gjort selv, jeg skrev kanskje til 30 psykologer, fikk tilbud fra 5-6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...