Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Nå har jeg vært plaget med svimmelhet i flere måneder...jeg er blitt sjekket for krystallsyken osv, tatt masse blodprøver, alt fra jern til blodplater, og tatt MR av hodet, ryggen og nakken. Har også prøvd kiropraktor flere ganger. hva kan dette være for noe? Noen som har noen råd eller ideer?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Skal til en ny linsekontroll om ca. en måned... Men sjekket synet for et halvt år siden og da var det greit ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Og siden “stress” og “psykosomatisk årsak” pleier bli ganske fort kastet på slike ting så antar jeg at det er utelukket? Blodsukkeret? Er du konstant svimmel eller bare i perioder? Jeg bare tenker høyt, så får du se om det er noe som høres logisk ut og kanskje er verdt å undersøke nøyere.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Blodsukkeret er også sjekket flere ganger...Svimmelheten er som regel konstant, men har vært rolig de siste dagene for å blusse opp igjen nå. Jeg føler meg på en måte ør i hodet og sliter med å konsentrere meg. Kan innimellom få skikkelig anfall da rommet snurrer rundt, men det er sjelden.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Trådstarter her...Nå skal jeg sjekke synet imorgen...fikk "akutt" time.
Gjest Pet Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Har du øresus og er kvalm i tillegg, kan det være Menières sykdom. Har noen i familien som har det og svimmelhet er et framtredende symptom. Sykdommen kan behandles med medisiner.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Har du øresus og er kvalm i tillegg, kan det være Menières sykdom. Har noen i familien som har det og svimmelhet er et framtredende symptom. Sykdommen kan behandles med medisiner. ← Jeg har ikke øresus eller er kvalm
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Har du øresus og er kvalm i tillegg, kan det være Menières sykdom. Har noen i familien som har det og svimmelhet er et framtredende symptom. Sykdommen kan behandles med medisiner. ← Oi. Sånn har jeg! Leste her, og jeg har faktisk de symptomene til tider. Blir plutselig svimmel, og det kan foregå i flere dager, gjerne en uke, og jeg blir veldig kvalm i tillegg og orker ikke spise noe som helst... Kan også føle på meg kvelden før at jeg må kaste opp på natta, og kaster opp, det gjør jeg... Så blir jeg svimmel lenge etterpå. Veldig plagsomt, men legen mener det ikke er noe spesielt...
Gjest Spire Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Jeg var for en tid tilbake svimmel i 14 dager i strekk. Etter å ha utelukket både blodtrykk og graviditet o.l., så mente legen min at det muligens kunne være væskeubalanse i mellomøret(?). Hun hadde nemlig selv opplevd det samme like før, og plutselig hadde hun hørt et "popp" i øret, og svimmelheten ble borte. Hun sa at jeg bare fikk ta tiden til hjelp, uten å ha sett meg i ørene eller noe, og sannelig opplevde jeg det samme som henne et par dager senere. Det sa rett og slett "popp" i øret mitt mens jeg så på tv en dag, og plutselig var verden i vater igjen... Kanskje du har det samme? Jeg var heller ikke kvalm, bare svimmel.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Kanskje det...jeg har for ca. to uker siden hatt en ørebetennelse, som gikk over av seg selv, uten noe antibiotika, og da var det visstnok noe væske i mellomøret....Men jeg vet ikke om det er borte nå...
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #14 Skrevet 19. juli 2006 Kanskje det...jeg har for ca. to uker siden hatt en ørebetennelse, som gikk over av seg selv, uten noe antibiotika, og da var det visstnok noe væske i mellomøret....Men jeg vet ikke om det er borte nå... ← Da tror jeg jeg ville sjekket øret.. Kan hende du trenger å skylle!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Trådstarter her...Nå skal jeg sjekke synet imorgen...fikk "akutt" time. ← hvordan gikk det, hadde det noe med synet å gjøre?
la_luz Skrevet 15. oktober 2006 #16 Skrevet 15. oktober 2006 Hei, Jeg var svimmel i 6 ukers tid i mai... det var helt forferdelig. Scannet nettet selvfølglgelig og leste om alle mulig skumle sykdommer... Var fler ganger hos fastlegen de fant som vanlig ingen ting. Jeg leste jo også at 70% av all svimmelhet komme fra nakken - men jeg var jo ikke noe mer eller mindre stiv i nakken enn før. Uansett på min mors anbefaling gikk jeg til en naprapat (nakke spesisalist) Han lurte på om når jeg var stiv i nakken hvor det var og om jeg pleide å ha vondt i hodet ... det hadde jeg en del av faktsisk. Av kun en undersøkelse sa han at jge var et skolebok eksemple på folk som var svimmle.... men som var veldig lite kunnskap om kobinasjonen. Kjevemusklene mine var kjemepstramme ( jeg trodde det skulle være sånn) Grunne til at de var stramme var at jeg enten lå å bet (ikke skjærte) tennen sammen om natta, eller presset tungen opp i ganen. Når jeg fikk tenkt meg om kunne det nok tenke seg at jeg lå og bet ... han sendte meg til en tannlege fikk støpt en liten skinne som jeg skulle sove med... etter tre dag svimmrlheten borte ... FANTASTISK! hadde aldri trodd det.. Lykke til ! jeg syns synd på deg men er ikke helt seg selv når man er svimmel hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #17 Skrevet 15. oktober 2006 Trådstarter her...Er en stund siden denne tråden var oppe nå. Går fremdeles og er svimmel, synet var bra. Men nå er det blitt tatt en ny blodprøve av jernnivået mitt, og det er fryktelig lavt...Sist sjekket de ikke ferritin-nivået mitt, kun hemoglobin, så det lå visstnok litt "skjult" at jernnivået mitt gikk nedover. Men nå går jeg ihvertfall på jernpiller og satser på at det ordner seg etterhvert
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 du burde sjekket stoffskiftet ditt også, det kan gi svimmelhet.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #19 Skrevet 15. oktober 2006 du burde sjekket stoffskiftet ditt også, det kan gi svimmelhet. ← Det er sjekket tre ganger (Bare for å være på den sikre siden...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå