Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest hjelp
Skrevet

dette spier jeg hver dag:

Frokost: 2 egg, til omelett med salat til (salat og tomat).

Lunsj: enten litt jordbær eller en skive ost.

middag: kyllingfilet med salat til (ofte av paprika, salat, og sopp).

Mellom: jordbær eller litt salat.

kvelds: ricottaost.

nå har jeg mistet halvparten av håret mitt. prøver å gå ned i vekt men klarer det ikke.

kan det være pga kosten at jeg mister hår? men da forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du spiser jo helt gruelig lite. Ikke rart du mister hår.

Få i deg mer mat, og varier kosten! :overrasket:

Skrevet

Kosten din er vel omtrent kjemisk fri for B-vitaminer, så det er ikke rart du mister håret...

Gjest Gjest
Skrevet
Kosten din er vel omtrent kjemisk fri for B-vitaminer, så det er ikke rart du mister håret...

men nå tar jeg b-vitaminer i tillegg da. burde jo hjelpe det.

hvilke mat gir meg b-vitamin??

Skrevet
men nå tar jeg b-vitaminer i tillegg da. burde jo hjelpe det.

hvilke mat gir meg b-vitamin??

Grovt korn er vel den største og viktigste kilden i vårt kosthold.

Tar du B-vitamintabletter eller bare et generelt tilskudd i form av multivitamintabletter?

Gjest Gjest
Skrevet
Grovt korn er vel den største og viktigste kilden i vårt kosthold.

Tar du B-vitamintabletter eller bare et generelt tilskudd i form av multivitamintabletter?

hei igjen. takk for svar.

ja jeg tar slike b-vitaminer som er godt for hud, negler og hår. kjøpt dem på meny.

får man i seg vit-b i linfrøolje?? tenkte å kanskje kjøpe det.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Tror heller du bør legge om kostholdet ditt og spise mer og ikke minst mer variert!

Spiser du for lite går du ikke ned i vekt for da vil kroppen sette ned forbrenningen for å tviholde på kroppsfettet.

Kroppen tar lettest opp næringsstoffer den får gjennom kosten. Hvis du ikke vet helt hva du skal spise kan du jo kjøpe deg en bok om slanking og kosthold.

Gjest hjelp
Skrevet

ja jeg gjør nok det,. men forstår ikke at jeg kan ha mistet halvparten av håret mitt pga kosten???

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje det er en sammenheng mellom flere faktorer?

Ensidig og ganske næringsfattig kosthold, stress med slanking, stress på jobb... Ikke vet jeg, men en blodprøve og generell sjekk hos en lege hadde vel ikke skadet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at du spiser for lite til å holde forbrenningen igang, dermed går du ikke ned i vekt.

Jeg spiser mindre mat når det er ferie enn ellers. En vanlig dag for meg:

Frokost: Halvgrovt eller fint brød med hvitost eller leverpostei med litt agurk eller tomat på.

Middag: Spagetti og kjøttdeig, taco, pai, kylling, torsk, pizza, kjøttboller, fiskepinner, biff, salat, tomatsuppe, pølsegrateng, gryterett osv... Da helst med ris eller pasta. Spiser bare potet når jeg har fisk til middag.

Kvelds: Samme som frokost.

I løpet av en dag drikker jeg bare vann og iste. Jeg spiser også mye is, potetgull og sjokolade på kveldene...

Jeg vet at kostholdet mitt ikke er verdens beste, men tenkte ikke over at det og hårtap hadde noen sammenheng.

Hva tror dere?

Gjest hjelp
Skrevet

I dag fikk jeg svar på blodprøvene mine.

B12, som jeg mistenkte det kunne være var kjempe fin. Verdiene skulle ikke ligge under 175 (eller noe sånn), men mine verdier lå på 400, så sånn sett er jeg frisk.

Alt annet, bortsett i fra jern var fint. Jern på i "grenseland", altså på 15. Så jeg fikk beskjed om å ta jerntilskudd, men så sa legen at det er helt normalt å miste mye hår. Dette skjer ofte 3-4 ganger i løpet av et menneskeliv, og man mister ikke alt.

Hadde det vært flekkevis avfall hadde saken vært annerledes, men det er det ikke.

Kosten min sa han også at jeg kunne spise mer, men sa at veknedgangen min som ikke er kunne komme av antidepressiva.

Jaja... fint jeg er frisk da. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Man kan hvertfall få tynnere/ mye tynnere hår av å spise feil, utvilsomt. Etter jeg la om kosten til å spise sundt og variert og begynte med omega3 tilskudd har hårmanken doblet seg. Ser det på flere jeg kjenner og, særlig en venninne som sult -slanker seg, hun har godt under halvparten av det hun hadde av hår.

Gjest hjelp
Skrevet
Man kan hvertfall få tynnere/ mye tynnere hår av å spise feil, utvilsomt. Etter jeg la om kosten til å spise sundt og variert og begynte med omega3 tilskudd har hårmanken doblet seg. Ser det på flere jeg kjenner og, særlig en venninne som  sult -slanker seg, hun har godt under halvparten av det hun hadde av hår.

tviler ikke, men legen sa at alle prøvene mine var de beste av de beste. altså, ingenting galt. så jeg forstår ikke annet enn hva det legen sa. at man kan miste hår 3-4 ganger i løpet av et liv og at det er helt normalt. han sa det gikk over etter 2-3 mnd.

Gjest damen.
Skrevet

det kan og være hormonforandringer. fikk selv en hårløs flekk i 30 års alderen. etter et halvt år begynte det å komme tilbake. og siden har det vært helt fint. dette er nå 15 år siden.

Skrevet

Det er jo ikke korn i kosten din. Skulle tro at det har ført til mangel på forskjellige vitaminer. B-vitaminer og stoffer som hjelper kroppen å ta opp B-vitaminer.

Du kan prøve med vitamintilskudd, men det er ikke sikkert det hjelper dersom du har et veldig ensidig kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...