Fibonacci Skrevet 17. august 2006 Forfatter #161 Del Skrevet 17. august 2006 Hei iss! Det samme som støtte til hjemmefødsel, visstnok! Vi har jo krav på det, siden Ylva ble født i bilen. Den bilrensen var IKKE billig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. august 2006 #162 Del Skrevet 17. august 2006 Okaj! er det en stor sum eller?? *uvitende igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. august 2006 Forfatter #163 Del Skrevet 17. august 2006 Har hørt at det er et par tusen, ja... Hvis det ikke har gått ned de siste åra (en kusine av mannen hadde hjemmefødsel for 3 år siden, og da var det i hvert fall rundt 2000,-) Jeg ante ingenting om dette selv, iss, før det ble aktuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #164 Del Skrevet 17. august 2006 Etter å ha lest om fødselen din blir jeg nesten nervøs. Vi har nokså lang kjørevei til sykehuset, og den første fødselen min tok ikke speseilt lang tid. Vi har i alle fall skinnseter i bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. august 2006 Forfatter #165 Del Skrevet 17. august 2006 Husk å ta med håndklær, lakener osv da Xavia! Og forbered mannen din på litt av hvert! Neida. Du får dra innover tidlig, vi ble jo sendt hjem fra sykehuset 2 ganger med Brage og det har vel gjort at vi har drøyd det litt med å kjøre når det virkelig har vært alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. august 2006 #166 Del Skrevet 17. august 2006 Greit å ta med seg det man kan av støtte ja Takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. august 2006 #167 Del Skrevet 17. august 2006 Hei!! Gratulerer så mye med 'ny' dagbok!!! Litt treig av meg jeg altså..men bedre sent enn aldri! Nå har jeg skummet meg igjennom boka, og kost meg med nydelige bilder og skjønne videoer!! For noen skjønne barn!!!! Her er alt som før, dagene går utrolig raskt unna, og det tenker jeg de gjør for din del også!! Riktig god helg vennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. august 2006 Forfatter #168 Del Skrevet 17. august 2006 Hei Madden! Så koselig at du "fant" meg! Nå har mannen kommet hjem fra grilling med jobben. Tusler vel snart i seng tenker jeg. Nattinatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. august 2006 Forfatter #169 Del Skrevet 18. august 2006 I går kveld slokna Ylva tidligere enn hun pleier. La henne i vogga halv 11, og forventa at hun skulle våkne igjen 5 minutter etterpå, men neida! Hun sov hele natta. Deilig! En kollega av meg som er hjemme med sønnen sin i dag (planleggingsdag i barnehagen) sendte melding og lurte på om vi skulle treffes, men så dukket det opp noe med jobben. Så vi tar det muligens i helga i stedet! Sønnen hennes er akkurat et halvt år eldre enn Brage, kjempesøt gutt. Planene for dagen er å ordne litt i huset, bake muffins og finne på noe godt til middag. Men hva??? Forslag mottas med takk (bør være Brage-vennlig)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. august 2006 Forfatter #170 Del Skrevet 18. august 2006 Puh... Hadde akkurat en kjempe-bæsjebleie-happening her... Ylva har samla opp over mange dager og så så det PANG! Tok like godt og bada henne også, det var jo på tide. Nå ligger hun mett og fornøyd og titter rundt seg igjen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 18. august 2006 #171 Del Skrevet 18. august 2006 Godt å få det ut Håper dere får en super fredag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 18. august 2006 #172 Del Skrevet 18. august 2006 ...og jeg synes det er veldig hyggelig at du er innom hos meg også! (Selv om jeg ikke lever i en så spennende tilstand som Murmelmy og Kverula! ) ← Nå er det ikke så veldig spennende i murmelheimen da . Nothing is happening...at all ...og jeg som har SÅÅÅ lyst til å "slå" Kverris på målatreken... God helg til LT familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. august 2006 #173 Del Skrevet 18. august 2006 Hei snuppa! Takk for masse koselige hilsner inne hos meg... Ønsker deg, mannen, Brage og Ylva er deeeeilig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. august 2006 Forfatter #174 Del Skrevet 19. august 2006 Glossy, Murmelmy og Cr@sh: Her er det skikkelig kjedelig vær i dag. Regnet øser ned... Planlegger en handletur da. Brage trenger nye støvler, og så blir det en tur på Polet for å handle vin på kartong og en tur på Posten for å hente pakke fra H&M og cdon.com (DVD´er). Brage sover formiddagsluren sin, etter å ha hjulpet til med oppvask, støvsuging og lest Gråtass-bok. Neste sommer håper jeg vi får til en tur på Gråtass-tunet - det skal visst være veldig bra! Jeg må gå gjennom ørten poser med tøy og finne fram klær til høsten/vinteren. Liker det ikke altså, men høsten kommer tidsnok... MEN - vi har bestilt flybilletter til Kreta!!! Vi drar 24. september og kommer hjem 3. oktober. Det skal bli så deilig! Flyr til Chania og skal bo i en liten by som heter Kalives. Holder på å lete etter leilighet nå. Litt spent på hvordan det blir å reise med to barn, men vi har jo reist en del med Brage før og har fått litt trening så det går nok bra God lørdag folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2006 #175 Del Skrevet 19. august 2006 Så deilig å ha en sydentur å se fram til! Blir jo en herlig forlengelse av sommern det der! Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 19. august 2006 #176 Del Skrevet 19. august 2006 Så moro med syden tur da. Sikkert delig å få litt mer varme før høsten setter inn for fult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. august 2006 #177 Del Skrevet 19. august 2006 Det høres deilig ut med synentur! Jeg var på Kreta i fjor. Dere kommer nok til å kose dere glugg i hjel tror jeg. Vi håper også på å ta en tur til varmere strøk utenom feriesesongen når knøttet er født. Har dere tenkt grundig gjennom hotellvalg nå som dere skal ha med lille Ylva? Jeg tenker på standard på rom/leilighet og framkommelighet med vogn etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. august 2006 Forfatter #178 Del Skrevet 19. august 2006 Kverula og IdaH: Åja, det skal bli deilig! Xavia: Vi velger nok leilighet så vi kan lage mat og sånt selv. Og så trenger vi barnesenger på rommet. Vogn blir jo et kapittel for seg, vi må jo ha med søskenvogna og den er stor og tung... Men alt går med den rette innstillingen! Er det trapper et sted får vi bare bære vogna. I Frankrike bar vi jo trilla til Brage opp og ned trappene på alle togstasjoner. God trim det der ja! Transport til og fra flyplass går vel lettest med taxi tenker jeg, og så leier vi kanskje bil der nede. Må undersøke nærmere. Vinkartongen er nå montert i "vintønna" vår! Ylva skal få flaske av pappaen sin i kveld så jeg kan kose meg litt. Mannen skal lage ytrefilet til oss, med røsti-poteter og bearnaise-saus til! Brage har fått en ny Brum-DVD nå. Vi satt og så på det istad, alle tre, og det var vel mannen og jeg som lo mest! Den serien er så bra lagd synes jeg, slår annen barne-TV ned i støvlene. Brage simpelthen elsker Brum. Lurer på om det går an å få tak i bilen Brum som lekebil?? Det har regna og regna i hele dag... blir så lei av det pissværet! Hvis det er likedan i morra blir jeg sur altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. august 2006 Forfatter #179 Del Skrevet 20. august 2006 Våkna i morges med to sprengfulle pupper som bare lakk og lakk! Pleier ikke å lekke så voldsomt jeg, men når jeg drikker rødvin kvelden før blir det alltid sånn. Kosekvelden vår i går ble mest skrike-kveld forresten. Akkurat da vi skulle sette oss ned for å spise våkna Ylva og var sulten. Hun fikk flaske, vi fikk spist etter hvert men jenta var slett ikke fornøyd. Hun holdt det gående stort sett hele kvelden. Jeg hadde ikke drukket mer enn et glass vin, så etter langt og lenge ga jeg henne pupp igjen. Da sovna hun. Tror hun savna puppekosen jeg. Vel, vi fikk i hvert fall 5 minutter sammen i sofaen i går kveld mens vi så på Elling-filmen! I dag har jeg ikke gjort stort annet enn å amme. Men har planer om en tur til hagesenteret, og så skal mannen male gjerdet på terrassen. Hvis Ylva sover mye i dag får jeg hjulpet til jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2006 #180 Del Skrevet 20. august 2006 Det er vel ikke alltid at ting går som planlagt med småbarn i huset nei. Det blir definitivt den største utfordringen for meg tror jeg, for jeg er veldig avhengig at ting blir som planlagt. Håper det "behovet" endrer seg... Ellers tror jeg nesten at jeg skal ta et glass rødvin i kveld selv jeg - noen har tipsa meg om at det skal være gunstig. Men jeg aner ikke hvorfor! Vet du? Håper dere har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå